Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Waarom wil je het alleen voor de deur zetten en niet persoonlijk geven?
Dispar_Vulgo schreef:Dit heb ik inderdaad ook heel bewust gedaan nadat de partner van een vriendin overleed en op zijn eerste sterfdag heb ik ook nog even een bosje bloemen laten bezorgen met een kaartje erbij, dat deed haar ook goed. Wat ik ook goed vond om in het achterhoofd te houden, is om ook niet die persoon "dood te zwijgen" (bij gebrek aan een betere term) en dus nooit meer over hem te praten. Je hoeft natuurlijk niet bij je buren op de bank neer te ploffen en te zeggen "nou, vertel eens over X," maar het noemen van de naam angstvallig vermijden is ook niet goed. Zelfs als het emoties losmaakt, kunnen mensen het wel fijn vinden om over de overledene te praten.Begin van het jaar is het kindje van een vriendin stil geboren.
Wist ook niet wat ik wel/niet kon doen.
Heb toen ook diezelfde week bloemen met mooi kaartje gestuurd.
Paar weken later nog een mooie kaart met kort bericht. En daarna pas weer afgesproken, maar niet te lang gebleven.
En nu nog vraag ik regelmatig hoe het gaat. Heb wel eens gelezen dat veel mensen de eerste maand heel belangstellend zijn en daarna mensen verwachten dat ze ‘gewoon’ weer doorgaan met hun leven. Dus ik probeer dat niet te doen![]()