Wat kan er achter m'n bank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Wat kan er achter m'n bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 16:15

We gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwhuis, de woonkamer daarvan is stukken breder dan ik gewend ben.

Gevolg is dat we wrs de bank in het midden van de kamer gaan zetten. Nu ben ik eigenlijk daar niet zo'n fan van, heb m liever tegen de muur aan, het voelt wat 'meer geaard'.

We hebben een modelwoning bezichtigd, die had een bureau tegen de bank staan (lelijk). Maar wellicht zijn er nog betere/andere ideeën.

Hierbij een foto van de plattegrond en de modelwoning.

Hebben jullie tips en ideeën? Of zou je de inrichting anders doen?

Modelwoning:
Afbeelding

Plattegrond, de korte wand is waar de tv komt.
Aan de lange wand, in het midden, komt zoals we het nu bedacht hebben, de eettafel.

Afbeelding

Loei

Re: Wat kan er achter m'n bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:31

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 16:37

Ah, fijn dat je er van houdt!! Precies wat ik nodig heb! Want ondanks dat ik het idee heel leuk vind, vind ik het zo moeilijk om te bedenken 'wat ik wil' en wat er leuk uit ziet. Het gras is altijd groener bij de buren zeg maar. :+

Die U-bank leek me ook al een plan! De huidige bank is bijzonder aangevroten door de kat, dus die moet eruit tzt.

Bedankt al voor je linkje! Ziet er al 10x beter uit dan een bureau. Mocht je nog meer dingen hebben, ik sta open voor alles!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:39

Ik zou er een lage boekenkast achter zetten <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:39

Dat is ook ongeveer hoe het in ons huis staat. Wij hebben niks tegen de achterkant van de bank aan staan, maar wel een dressoir tegen de muur achter de bank.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:40

Wij hadden in ons vorige huis met die breedte de bank gewoon tegen de muur staan. Ik vond een lege ruimte achter de bank met een soort sidetable heel onrustig en ook 'loos' qua ruimte. TV's van tegenwoordig zijn groot zat dus daar hoef je het niet voor te doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 16:40

Goof schreef:

Heel stom, maar heb je daar toevallig een plaatje bij?

Boekenkast is zeker gewenst, want bij de zolder opruimen kwam ik er achter dat ik dus echt minimaal 100 boeken meer had, dan dat ik dacht. :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:43

Hier ook twee banken 'los' in de ruimte, met niets tegen de achterwand. Maar met kleine kinderen vult iedere lege hoek zich vanzelf wel. Wel op letten dan als je een nieuwe bank koopt, dat ie ook een mooie achterkant heeft :D.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:44

Iris82 schreef:
Goof schreef:

Heel stom, maar heb je daar toevallig een plaatje bij?

Boekenkast is zeker gewenst, want bij de zolder opruimen kwam ik er achter dat ik dus echt minimaal 100 boeken meer had, dan dat ik dacht. :')

Nee, eigenlijk niet. Maar Ikea heeft bijvoorbeeld van die vakkenkasten, ook lage, en die passen tof achter zo'n bank.
Ik heb zo'n kast achter mijn tv staan. Kan daar evt een foto van maken, maar is niet helemaal hetzelfde dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:45

Die modelwoning had beter wat erachter kunnen zetten, wat niet hoger is, dit is inderdaad niet echt mooi. Een meubel een stuk lager toont echt heel anders!

Het niet alles maar tegen de muren zetten is wel een verademing :+ Zo breek je de grote ruimte veel meer.

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:47

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:47

Ik vind zoiets heel mooi
Afbeelding
Maar dat kan dan inderdaad ook een smalle lage boekenkast zijn, of een buffetkast, liefst smal maar dat vind ik gewoon erg mooi. Zoiets als hierboven noem je onder andere een sidetable

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 16:51

Oh, dat is tof!!

Ik zag ook al zoiets (in mn zoektocht voor boekenkasten achter de bank):
Afbeelding

Planten ook helemaal top!

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:52

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
De bank midden in de kamer is wel mooi ruimtelijk! Ik vind het dan ook mooi om achter de bank een sidetable over de gehele lengte te plaatsen. Zoiets bijvoorbeeld: Afbeelding

of Afbeelding

Of wat hierboven wordt gezegd een smalle boekenkast. In elk geval niet zon gek hoog bureau wat ze in de modelwoning geplaatst hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:55

Iris82 schreef:
Oh, dat is tof!!

Ik zag ook al zoiets (in mn zoektocht voor boekenkasten achter de bank):
[ Afbeelding ]

Planten ook helemaal top!

Dit is tof!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 16:56

Ik word echt zo enthousiast van jullie. :)

Ik liep echt een beetje vast. Dat 'niet alles tegen de muur aanzetten' spreekt me inderdaad erg aan. Dat is nu dus wel het geval.

(Even niet letten op de prutkwaliteit foto, tis even in de gauwigheid gemaakt voor het idee)

Dit is zoals het dus nu is (oude huis). En dan te bedenken dat we eigenlijk NOG een Ikea blokje van 4 tegen de muur hadden staan.

Afbeelding

Precies alles tegen de muur.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 16:58

luxx schreef:
Ik vind zoiets heel mooi
[ [url=m/fYIe4C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar dat kan dan inderdaad ook een smalle lage boekenkast zijn, of een buffetkast, liefst smal maar dat vind ik gewoon erg mooi. Zoiets als hierboven noem je onder andere een sidetable

Ik vind die van jou ook leuker dan mijn eigen vondst. De kleur spreekt me veel meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:01

Alles tegen de muur is echt typisch Nederlands voor mijn gevoel. Zo zonde, want het maakt een ruimte echt saai.

Ik woon op in totaal 50m2 en zelfs in onze kleine woonkamer (met schuin dak), met een te grote bank (gratis gekregen) hebben we het tv meubel dwars in de kamer staan. Dus met zo'n grote ruimte als je krijgt, echt benutten door niet alles tegen de muur te schuiven :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 17:02

Zoals jullie ook nog kunnen zien, hebben we ook nog een witte kast. Best wel groot. (Foto is met een groothoeklens). Waar zouden jullie die neerzetten? Of wegdoen en iets anders kopen?

Voor het idee: dit wordt de keuken.

Afbeelding

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:22

Ik vind dat van Aline leuk. Maar ook zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Of een oude werkbank. Ik snap bij de model woning eigenlijk niet dat ze zo lage bank met zo hoog bureau combineren, doe het dan meer op gelijk hoogte zoals dit
Afbeelding.
Een boeken kast
Afbeelding
of dressoir
Afbeelding
Persoonlijk vind ik het wel mooist als wat er achter de bank staat ook echt net zo lang is als de bank

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:25

Als jullie de stijl van de keuken doortrekken door het hele huis vind ik die kast er niet bij passen. Misschien dat als je 'm verft zodat hij wat moderner oogt dat 't nog kan maar zoals hij nu is (redelijk landelijk) vind ik niet dat hij bij de stijl van de keuken past(modern).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 17:30

Ja eens. Het voelt een beetje als een vreemde eend in de bijt met de ideeën die ik voor de rest van de meubels heb. Dacht meer aan grijs eiken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:59

Ik vind het zelf altijd een beetje zonde als alles naar de tv gericht is, dus wellicht kan je die 'verplaatsbaar' maken?