Webcam voor lichte ruimte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Webcam voor lichte ruimte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 17:45

Afgelopen jaar werk ik veel vanuit huis (zoals velen...). Heb een fijne werkplek ingericht in de serre. Uitdaging: goeie webcam die dat vele licht aankan en mij voor degene die aan de andere kant zit zichtbaar maakt. Om te voorkomen dat ze alleen een witte
vlek zien zit ik nu onder een zwarte paraplu. Niet ideaal, wel vaak goed voor een lach aan het begin van een meeting. Ik heb nu een simpele webcam van de Wii (ubisoft); een oudje.
Wie heeft de gouden tip; welke webcam kan dat aan? Zou ik dan mss eentje moeten nemen die m’n gezicht belicht?
Graag jullie tips / ervaringen want ik wil deze werkplek graag houden.

8nnemiek

Re: Webcam voor lichte ruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:23

Hoe professioneel wil je het hebben en wat is je budget?
Bij gewone webcams loop je er al snel tegenaan dat ze wat beperkt zijn bij lastige lichtsituaties, en de automatische belichting is vaak niet perfect.
Al zullen er zeker betere modellen tussen zitten.
Zelf gebruik ik mijn Sony systeemcamera als webcam. Die kun je volledig handmatig instellen, en geeft perfect en haarscherp beeld in bijna elke lichtsituatie. Met de software van Sony wordt ie door de computer gewoon als webcam herkend.
Maar ik gebruik em ook voor foto en video, om zo’n camera alleen als webcam te kopen is waarschijnlijk een beetje té, tenzij je echt heel professioneel meetings moet houden met klanten of vlogs maakt bv, dan is zo’n camera een prima optie. De a6000 kost zo’n 500 euro incl lens.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 20:01

Dank voor je reactie, oei...ik las de eerste regel en dacht: mag best wat kosten...toen las ik verder maar 500€ is wel meteen een stapje verder....wel een mooie camera dan dus dat is ook weer wat waard....ik zal toch eens kijken. Wilde stiekem meer gaan fotograferen....toch voor dit probleem op dit moment wel een dure oplossing!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:16

Bijna alle camera's hebben moeite met tegenlicht, kan je niet op een andere manier een donkere achtergrond creëren?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 23:26

Denk je dat het licht achter mij een grotere factor is dan het licht vanaf het glazen dak? Dan is een zwart kamerscherm mss een optie.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:33

Ik zoek ook iets van een instelbare webcam dus ik volg graag!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:58

Heb je toevallig een foto van de ruimte?
Als het licht echt van boven komt dan kan het bv ook een idee zijn om een grote parasol vlak onder het dak te zetten voor wat schaduw, maar dan heb je soms wel het probleem dat de achtergrond overbelicht raakt als daar wel de zon op schijnt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 15:42