Houten keuken, wat voor vloer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Houten keuken, wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 17:35

Voor ons nieuwbouwwoning zijn we op zoek naar een mooie keuken en bijpassende vloer. We vinden allebei hout mooi en zouden die look graag terug zien in ons huis. Alleen en een houten keuken en een houten vloer wordt wel veel hout. Is er iemand die hout op hout heeft? Veel voorbeelden kom ik niet tegen op internet. Of iemand die nog goede tips heeft qua kleur/type pvc of tegelvloer? We willen het huis graag licht en warm houden. Goede leveranciers in het zuiden van het land mogen natuurlijk ook gemeld worden. Wij vinden het vooral erg lastig en zijn blij dat we hopelijk binnenkort weer wat makkelijker langs winkels kunnen gaan.

Deze stijl keuken vinden we gaaf en als het lukt willen we een dergelijke stijl keuken met eiland.: Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:39

Wij hebben een houten keuken en betonlook pvc vloer. Bewust gekozen omdat ik geen hout op hout wilde :)

Oude foto, inmiddels hebben we er nog een stuk keuken bij tegen de muur :+
Afbeelding

Charlottemv

Re: Houten keuken, wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:42

Afbeelding
Afbeelding

Wij ook inderdaad betonlook pvc!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:51

Ik heb een houten keuken ( handgemaakt door de vorige eigenaar ) en een lichte kleur tegels op de vloer welke mooi matchen met de tegels achter het aanrecht.
Geeft een hele lichte en warme uitstraling.
Ik ben wel van de ouwe stempel en de keuken dus ook :D
Even kijken of ik met mijn ( ouwe ) gsm een foto kan maken :P

Edit, gelukt, wel niet de beste kwaliteit.
Die gele vlekken zijn er niet in het echt. Geen idee hoe dat nu weer komt :')

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:16

Pascalle90 schreef:
[ [url=m/THwgjh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hfYfrF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij ook inderdaad betonlook pvc!

Lijkt best wel op onze keuken! Niet toevallig ook van Wanrooij? :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:24

Ik zou plavuizen nemen die qua kleurstelling bij de kleur van de keuken passen. Is ook praktischer met dingen die vallen of een erg enthousiaste baksessie. ;)

Erg mooie keuken trouwens, Restyle XL maakt dat soort keukens ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:35

mysa schreef:
Ik zou plavuizen nemen die qua kleurstelling bij de kleur van de keuken passen. Is ook praktischer met dingen die vallen of een erg enthousiaste baksessie. ;)

Want dan weet je zeker dat het stuk is? :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:36

Ik zou ook voor tegels gaan. Grote tegels vind ik mooi. In een tint grijs, dat kan van donker tot licht. Mijn voorkeur zou zijn donker.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:39

Nielojram schreef:
mysa schreef:

Want dan weet je zeker dat het stuk is? :D

Ik bedoelde voedsel natuurlijk. Of misschien ben ik de enige die wel eens op de vloer morst of zelfs een volle schaal uit mijn handen laat vallen. Kan best, ben niet heel handig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:45

Mijn ouders hebben in hun nieuwe appartement een pvc houtlook vloer laten leggen. Ze hebben altijd een kersenhouten parket gehad, toen er ergens een plank naar beneden donderde waar 'oma's servies' op stond was alles nog heel :-)

Ik zou voor pvc gaan!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:49

Wij doen het andersom. Houtlook keramisch parket, en juist de keuken geen hout. Witte kasten met sleufjes, natuurstenen blad. En dan wel weer wat houten wandplanken. :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:54

Wij hebben een houten keuken met antraciete vietnamees hardstenen (getrommelde) vloer. Ben heel blij met die combinatie!

Even een plaatje van internet voor het idee:
Afbeelding

Deze vloer is zo te zien niet geimpregneerd. De onze wel, daar wordt hij wat donkerder van

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 19:36

Wat een prachtige keukens komen er voorbij. Pandora2, bijzonder dat jouw keuken echt met de hand gemaakt is. Dat maakt het bijzonder.

We vinden het erg lastig aangezien de vloer door gaat lopen in de woonkamer. Ik ben een beetje bang dat het totaal dan te donker wordt. Omdraaien zou inderdaad ook nog kunnen we zitten nog niet aan een keuken vast. Vandaar ook dat we vooral op zoek zijn naar tips en ideeën. Ook al struin ik Pinterest af de combinatie met vloer is nooit zo goed in beeld.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:44

Wij hebben een houten vloer (open woonkamer/keuken), en een rij grote tegels voor de keuken gelegd. Nog steeds super blij mee.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:49

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:03

Hout op hout zou ik echt nooit doen.

Als je een houten vloer wil, zou ik zelf eerder naar een ander soort keuken kijken met bijvoorbeeld een houten of nep houten werkblad. Dan is er weer balans.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:25

Hier keramisch parket en een witte keuken.

Ik weet dat jipje_niekje een combinatie van keramisch parket in de woonkamer en andere tegels in de keuken heeft. Maar het loopt wel door.

Bij haar is het super gaaf,!

Oh, en ik zie nu ook dat ze al een tijdje niet meer actief is op bokt...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 07:56

MRI, interessant alleen heeft ze die foto's helaas nooit gepost.

Cubone, dan doet jouw google betere dingen dan bij mij. Als ik die zoekterm gebruik op google krijg ik of houten vloeren me witte, zwarte etc. keukens of houten keukens met ander kleurige foto's.

DiantaM, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Daarom ben ik ook aan het kijken wat nu het handigste gaat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:23

Ik zou ook geen hout op hout doen, maar een beetje grijs/antraciet/betonlook tegels, pvc of een gietvloer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:29

Thats_Me schreef:
Wat een prachtige keukens komen er voorbij. Pandora2, bijzonder dat jouw keuken echt met de hand gemaakt is. Dat maakt het bijzonder.

We vinden het erg lastig aangezien de vloer door gaat lopen in de woonkamer. Ik ben een beetje bang dat het totaal dan te donker wordt. Omdraaien zou inderdaad ook nog kunnen we zitten nog niet aan een keuken vast. Vandaar ook dat we vooral op zoek zijn naar tips en ideeën. Ook al struin ik Pinterest af de combinatie met vloer is nooit zo goed in beeld.

Ja, ik vind het ook best wel uniek en daarom wordt ze ook nooit vervangen. Tenzij alles uit elkaar valt natuurlijk :')
Die man was timmerman, dus vandaar eigen creatie.

Mijn vloer loopt ook door in de woonkamer, maar die relatief kleine tegeltjes zijn niet meer echt van deze tijd als ik de andere foto's hier zo zie :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:31

Thats_Me schreef:
MRI, interessant alleen heeft ze die foto's helaas nooit gepost.

Cubone, dan doet jouw google betere dingen dan bij mij. Als ik die zoekterm gebruik op google krijg ik of houten vloeren me witte, zwarte etc. keukens of houten keukens met ander kleurige foto's.

DiantaM, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Daarom ben ik ook aan het kijken wat nu het handigste gaat zijn.

Ik zou haar even kunnen vragen voor je als je wil.
Uit mijn hoofd heeft ze een keramisch parket vloer met bijpassende muurplinten, en dan inde keuken een (donker?) grijze tegel en een houtlook (of houten) keuken