Tips gevraagd; slapen bij geluidsoverlast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Tips gevraagd; slapen bij geluidsoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 20:56

Hoi hoi,

Ik vroeg mij af of er hier andere mensen zijn die in een gehorige buurt wonen en wat voor maatregelen jullie nemen om door geluid heen te slapen.

Ik ben vrij recentelijk verhuisd naar een studio waar achteraf (wist ik niet bij bezichtiging) behoorlijk veel geluidsoverlast is in de straat. Nu was er de afgelopen maanden de avondklok, dus was het relatief rustig snachts :') maar nu wordt die volgende week afgeschaft, dus ik maak me een beetje zorgen.

Het zijn voornamelijk feestjes en studentenverenigingen die meerdere dagen per week (zeer luidruchtig met muziek en geschreeuw) plaatsvinden. Het is dus ook geen regelmatig geluid maar heel wisselend van zachtjes praten naar echt schreeuwen etc..

Als iemand me uit de brand kan helpen met de gouden tip, alvast bedankt :')

secricible

Re: Tips gevraagd; slapen bij geluidsoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:01

Het enige wat hier werkt is ruis aanzetten dmv ventilator of airco, zorgen dat ik aan de andere kant van het huis ga liggen (maar dat is lastig in jou geval) en en eventueel een temazepammetje.
En als het te vaak is bel ik de politie.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:04

secricible schreef:
Het enige wat hier werkt is ruis aanzetten dmv ventilator of airco, zorgen dat ik aan de andere kant van het huis ga liggen (maar dat is lastig in jou geval) en en eventueel een temazepammetje.
En als het te vaak is bel ik de politie.

Ja voor in de warmere zomermaanden wil ik een ventilator proberen, eventueel een rustgevend muziekje als ruis.

Mijn bed staat al zo ver mogelijk van het raam af :')

Idd, eigenlijk mogen feestjes in deze tijd natuurlijk ook niet, maar ze zien het hier een beetje door de vingers.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:05

Ga hier zeggen wat ik recentelijk in een ander topic heb gezegd, gebruik de site mynoise.net, hele grote keus van allerlei white noise geluiden, ik slaap nu met car interior, je kunt met sliders het geluid precies zo maken als je wilt. Ook speciaal voor studeren geluiden, binair geluid, echt de keuze is reuze!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:06

Ik slaap heerlijk met van die goedkope foam oordopjes. Werkt voor mij prima tegen lawaai. Misschien een goedkope simpele oplossing?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:10

Goede oordopjes wil helpen. Wat goed is is voor iedereen verschillend. Of misschien een app laten spelen met natuurgeluiden oid.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:14

Ja, ben ook van plan om verschillende oordopjes te proberen. Ik heb wel goede ervaring met die wax dopjes die je naar vorm kunt kneden, echter vallen deze gedurende de nacht wel altijd uit mijn oren.

De normale sponsachtige dopjes blijven nooit zitten.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:26

Alpine Sleepsoft oordoppen :j Ik vind ze echt fantastisch! Dempen mijn snurkende lief en de auto's op straat echt perfect terwijl je wel de wekker hoort.

Voor de rest, als je echt last zou hebben van de studentenhuizen zou ik er gewoon eens aanbellen en vragen of het soms éffe een tikkie zachter mag. Gewoon positief brengen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:34

Dioxide schreef:
Alpine Sleepsoft oordoppen :j Ik vind ze echt fantastisch! Dempen mijn snurkende lief en de auto's op straat echt perfect terwijl je wel de wekker hoort.

Voor de rest, als je echt last zou hebben van de studentenhuizen zou ik er gewoon eens aanbellen en vragen of het soms éffe een tikkie zachter mag. Gewoon positief brengen :)

Oh klinkt goed, ik ga die eens proberen!

Hier in de buurt gaat het helaas niet om doorsnee studentenhuizen.. het zijn echt grote/beruchte verenigingen..

Mijn eigen schuld natuurlijk dat ik dat van te voren niet had onderzocht :') Verder bevalt m'n studio overigens ook top, maarja da's dus een minpunt

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:21

Dioxide schreef:

Mijn ervaring met deze oordoppen is wel dat ze niet geschikt zijn voor zijslapers. Hier 1 nacht in gehad, maar ik werd wakker van de oorpijn.
Zelf gebruik ik deze: https://m.drogisterij.net/verzorging/ge ... ercode=222
Ik vind deze ook veel beter het geluid onderdrukken, dan de Alpine.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:27

Ik heb zelf 'regen' aan bij het in slaap vallen, gewoon een playlist op spotify. En oordopjes doen voor mij ook wonderen, gewoon van die goedkope! Vallen in de loop vd nacht wel uit, maar dan is het al stil of ik doe ze opnieuw in.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:51

rocky_1995 schreef:
Mijn ervaring met deze oordoppen is wel dat ze niet geschikt zijn voor zijslapers. Hier 1 nacht in gehad, maar ik werd wakker van de oorpijn.

Grappig, zo zie je maar hoe het kan verschillen. Ik slaap ook op m'n zij en nergens last van moet ik zeggen. Die van jou ga ik ook wel eens proberen! Hoor je je wekker nog wel goed?

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:37

Dioxide schreef:
rocky_1995 schreef:

Grappig, zo zie je maar hoe het kan verschillen. Ik slaap ook op m'n zij en nergens last van moet ik zeggen. Die van jou ga ik ook wel eens proberen! Hoor je je wekker nog wel goed?

Hahaha nou inderdaad. Ik heb er echt wakker door gelegen. Ik gebruikte ze nu enkel nog overdag als ik mij moet concentreren bij tentamens o.i.d. of bij teveel prikkels en dan zijn ze prima, maar ik voel ze alsnog zitten en jeuken. En volledig dempen doen ze niet. Met die groene in ben ik dan zo doof als een kwartel, maar dat is overdag niet echt handig. :+

ja, ik word altijd gewoon van de wekker wakker. Enkel echt omgevingsgeluid wordt weg gefilterd, maar een wekker is voor mij prima hoorbaar. Als het bijvoorbeeld regend hoor ik het met de oordoppen in echt niet meer en ook onweer slaap ik vaak gewoon doorheen. Als ze een keer uitvallen, dat gebeurd bij mij trouwens zelden, dan word ik er ook gewoon wakker door, omdat ik opeens de omgeving weer registreer. Door nah slaap ik lichter en ben ik gevoeliger voor geluid en deze dingen zijn echt een uitkomst. Echt intens zacht, doen absoluut geen pijn en dempen top! Zelf maak ik ze trouwens wel altijd even nat en draai ze voordat ik ze in doe. Dan zetten ze vanzelf weer uit en zitten ze stevig in en sluiten ze goed af.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:56

https://www.kruidvat.nl/pluggerz-sleep- ... /p/4967551

Ik gebruik deze tegen mijn luidruchtige buren, en ik kan echt niet meer zonder :D Ik vind ze ook prettig voor het op mijn buik/zij slapen (geen last van mijn oor). Daarnaast hoor ik de buren niet meer, maar mijn wekker nog wel gewoon. :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 07:50

rocky_1995 schreef:
Hahaha nou inderdaad. Ik heb er echt wakker door gelegen. Ik gebruikte ze nu enkel nog overdag als ik mij moet concentreren bij tentamens o.i.d. of bij teveel prikkels en dan zijn ze prima, maar ik voel ze alsnog zitten en jeuken. En volledig dempen doen ze niet. Met die groene in ben ik dan zo doof als een kwartel, maar dat is overdag niet echt handig. :+

ja, ik word altijd gewoon van de wekker wakker. Enkel echt omgevingsgeluid wordt weg gefilterd, maar een wekker is voor mij prima hoorbaar. Als het bijvoorbeeld regend hoor ik het met de oordoppen in echt niet meer en ook onweer slaap ik vaak gewoon doorheen. Als ze een keer uitvallen, dat gebeurd bij mij trouwens zelden, dan word ik er ook gewoon wakker door, omdat ik opeens de omgeving weer registreer. Door nah slaap ik lichter en ben ik gevoeliger voor geluid en deze dingen zijn echt een uitkomst. Echt intens zacht, doen absoluut geen pijn en dempen top! Zelf maak ik ze trouwens wel altijd even nat en draai ze voordat ik ze in doe. Dan zetten ze vanzelf weer uit en zitten ze stevig in en sluiten ze goed af.

Dat klinkt top!
Kun je ze ook nog hergebruiken nadat je ze nat hebt gemaakt etc?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:01

Mijn ervaring is ook dat die zachte foam oordopjes het beste werken. Je moet even uitproberen welke je het fijnste vind. Ik gebruik ze alleen op rumoerige hotelkamers als ik voor werk weg ben, of op festivals en ik slaap op beide plekken prima. :+ Ik gebruik de 3M 1100 (oranje) oordopjes, die zijn extra dempend.

Gewoon goed warm rollen tussen je vingers, in je oor stoppen, even je vinger goed op je oor houden totdat hij volledig is uitgezet. Hoor je nog 'ruis' dan zit ie niet goed.

Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen maar die vind ik minder fijn, vallen sneller uit en krijg ik sneller last van m'n oren van.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:22

Ik heb bij de audicien slaapdopjes laten maken, eerst harde, die deden zeer als ik op mijn oor lag. Daarna zachte. Die werken prima. Ik vond het in het begin zelfs beetje eng, was gedesorienteerd als ik wakker werd omdat je echt helemaal niets hoorde. Die van mij vallen niet uit

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:27

IsaCalixa schreef:
rocky_1995 schreef:

Dat klinkt top!
Kun je ze ook nog hergebruiken nadat je ze nat hebt gemaakt etc?

Ja hoor ik gebruik ze totdat ze hun vorm een beetje verliezen of ik ze vies vind worden. Tussendoor spoel ik ze ook wel af met water.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:30

pumpina schreef:
Ik heb zelf 'regen' aan bij het in slaap vallen, gewoon een playlist op spotify. En oordopjes doen voor mij ook wonderen, gewoon van die goedkope! Vallen in de loop vd nacht wel uit, maar dan is het al stil of ik doe ze opnieuw in.

Dit doe ik ook en helpt fantastisch :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:33

Tip die je misschien niet wil horen: Maar ga op zoek naar iets rustigers.
Ik heb jaren in de binnenstad gewoond met overlast van van alles. Van motoren en groepjes en tot mensen die het heel leuk vonden om in de nacht op je bel te drukken... Ook nog eens een aantal jaren een psychotische buurman gehad.
Nu ben ik verhuisd naar een rustigere wijk en het heeft me zoveel goed gedaan. Ik raakte op een gegeven moment eraan gewend

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:50

Oordopjes idd... even verschillende uitproberen om te kijken wat werkt. Ik verlies ze 's nachts ook altijd maar als ik eenmaal slaap dan slaap ik ook wel door veel heen.

Misschien kun je nog wat aan geluidsisolatie doen?

Ik kwam dit tegen op de ikea website, misschien dat het een klein beetje helpt: https://www.ikea.com/be/nl/ideas/zorgel ... ub3eed74c1

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:34

In de stad sliep ik altijd met Aquastops van de action. Hoorde dan niks meer :)

Succes!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:57

De enige luidruchtige buren die ik heb zijn 2 Maine Coon's en 2 hanen :') we wonen midden in het bos..

Vooral de hanen krijg ik een punthoofd van. Die hebben hun snater op alle ongewenste tijdstippen open. Ik heb dan ook oordopjes in, gewoon goedkope werken perfect tegen dat geluid en ik hoor de wekker wel.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 18:42

purny schreef:
Tip die je misschien niet wil horen: Maar ga op zoek naar iets rustigers.
Ik heb jaren in de binnenstad gewoond met overlast van van alles. Van motoren en groepjes en tot mensen die het heel leuk vonden om in de nacht op je bel te drukken... Ook nog eens een aantal jaren een psychotische buurman gehad.
Nu ben ik verhuisd naar een rustigere wijk en het heeft me zoveel goed gedaan. Ik raakte op een gegeven moment eraan gewend

Haha, dat is voor in de toekomst wel het plan.. :) als ik het kan betalen graag een huisje met een tuin :D

Maar ik vind het ook wel iets gezelligs hebben hoor, er is hier altijd wel iets gaande in de buurt :)

Zo'n buurman is natuurlijk wel een ander verhaal :( ik snap dat je dan z.s.m. weg wilt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 18:45

wendely schreef:
De enige luidruchtige buren die ik heb zijn 2 Maine Coon's en 2 hanen :') we wonen midden in het bos..

Vooral de hanen krijg ik een punthoofd van. Die hebben hun snater op alle ongewenste tijdstippen open. Ik heb dan ook oordopjes in, gewoon goedkope werken perfect tegen dat geluid en ik hoor de wekker wel.

Dat is weer een heel ander soort gekraai inderdaad :')

Ik ga eens onderzoek doen naar de bovengenoemde oordopjes! En rustgevende geluiden :D