Retour bij Agradi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pumpina

Retour bij Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 22:20

Oke ik kom er dus niet uit.. Ik probeer wat retour te sturen naar Agradi.

Agradi geeft aan dat ik naar het DHL servicepoint moet gaan en daar moet aangeven dat het naar Agradi moet.

Het DHL servicepoint geeft aan dat ze daarvoor een QR code nodig hebben, die ik niet heb.

Het DHL servicepoint is wel bij zo'n iemand thuis, maar ik zie geen verschil in "functionaliteiten" met een punt in een winkel verderop.

Ben nu erg benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan want ik wil gewoon graag mijn pakketje retour sturen :')

fjordjes

Re: Retour bij Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:21

Is het niet een Dpd punt? Ik heb eind vorig jaar iets besteld en toen ik het retour wilde sturen naar het dpd punt gebracht.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:23

Normala gesproken heb je een blad voor retourzendingen, dat je moet invullen. Als je op deze pagina op 'start je retourzending, klik hier' klikt, krijg je het:

https://www.agradi.nl/retourzendingen/

Dat blad vul je helemaal in en dat tape je vast op je doos, goed zichtbaar zodat de barcode gescand kan worden (langs de buitenkant dus). Zorg dat ze geen tape over de code hangt, of dat er geen kreuken oid in zitten. Het is die code die je nodig hebt, die gescand moet worden.
Je geeft de doos zo af op het servicepoint en klaar is kees! Maar agradi verzendt volgens mij met Dpd en niet met dhl?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:24

Agradi verzendt met DPD, je moet vanaf hun site een retour formulier downloaden.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 22:27

Dpd zit helaas niet in de buurt. Het retourformulier heb ik in ingevuld en dan kun je kiezen uit DHL en DPD. Bij DHL moet je het formulier in de doos doen en bij DPD erop plakken staat er. :o?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:46

Je kunt inderdaad via DPD en DHL retourneren. Precies hoe jij het zegt klopt. Als je via DHL verzend doe je de retourformulier in de doos en zet je het adres van Agradi op de doos. Je geeft aan bij het postkantoor dat hij naar Agradi moet en dan printen hun de barcode uit.

Ik retour altijd met DHL bij Agradi. :)

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 22:51

Ah! Jij zet dus zelf het adres erop? En is de verzending dan gratis op de manier waarop jij het doet?

Ik snap niet waarom mijn servicepoint het niet kan dan..

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:56

pumpina schreef:
Ah! Jij zet dus zelf het adres erop? En is de verzending dan gratis op de manier waarop jij het doet?

Ja klopt inderdaad ik zet zelf het adres erop. Via DHL is dat helemaal gratis.

Via 'onze' Dhl punt typen ze Agradi in, in hun systeem (op telefoon) en vanuit daar krijgen ze volgens mij een barcode. Ik weet niet precies hoe het allemaal gaat maar het werkt wel haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:00

Het adres van Agradi hoeft niet op de doos. Je moet inderdaad aangeven bij DHL dat het naar Agradi moet, zij printen dan een barcode uit. Nu heb ik de laatste maanden wel gemerkt dat niet ieder DHL punt even behulpzaam is :+ Ik bestel regelmatig bij Shoeby, dat staat ook in het systeem maar hoevaak ik de vraag niet krijg of ik een retourcode heb, wat een gedoe.

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:51

Hier ook zo een niet meewerkend DHL punt. Je moet eerst zelf een retour maken (eigen account aanmaken bij dhl) en dan krijg je een barcode en die scannen ze dan. Is wel gewoon gratis (mits retouren gratis zijn naar wie je verstuurd) Is wel ff goed zoeken en lezen hoe het moet.

Terwijl ze het dus ook heel makkelijk zelf kunnen door gewoon de naam in hun apparaat te tikken.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:57

pumpina schreef:

Ik heb exact hetzelfde gehad. Bij mij gaven ze ook aan dat het niet kon. Toen heb ik het naar dpd verderop gebracht. Ik heb hierover contact gehad met agradi en zij gaven aan dat het wel kon. Bij de volgende bestelling ben ik weer naar DHL gegaan waarop zij weer aangaven dat het niet kon. Ik heb het verhaal van agradi verteld en toen bleek dat zijzelf de code gewoon kunnen opzoeken via hun systeem.. wellicht moeten ze dus iets meer werk verrichten maar het kan blijkbaar wel gewoon.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:20

goldyc schreef:
Normala gesproken heb je een blad voor retourzendingen, dat je moet invullen. Als je op deze pagina op 'start je retourzending, klik hier' klikt, krijg je het:

https://www.agradi.nl/retourzendingen/

Dat blad vul je helemaal in en dat tape je vast op je doos, goed zichtbaar zodat de barcode gescand kan worden (langs de buitenkant dus). Zorg dat ze geen tape over de code hangt, of dat er geen kreuken oid in zitten. Het is die code die je nodig hebt, die gescand moet worden.
Je geeft de doos zo af op het servicepoint en klaar is kees! Maar agradi verzendt volgens mij met Dpd en niet met dhl?

Ik doe het ook altijd via deze link en dat werkt prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:22

Kan gewoon ze moeten alleen iets meer moeite doen. De code kunnen ze gewoon opzoeken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:25

pumpina schreef:

omdat er een verschil is tussen een parcelpoint en een parcelshop.
Bij de mensen thuis zijn het parcelpoints. Die hebben geen printers.
Dus dan moet je naar een winkel. die hebben wel labelprinters.

Citaat Agradi:
Het dichtstbijzijnde DHL Servicepoint kun je hier opzoeken: DHL Servicepoint (Op alle parcelstations, DHL en De Buren kan niet geprint worden, hiervoor dienen klanten naar een normale parcelshop te gaan);

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:00

Maar je kan zelf ook de barcode al thuis printen toch? En er op plakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:34

Het kan ook wel in een point zonder printer. Doe ik ook altijd. Ze plakken dan een barcode erop (gewoon een rol stickers met barcodes) die scannen ze met de telefoon. In die telefoon zoeken ze ook Agradi op en melden dat aan.

En dan wordt die gewoon teruggestuurd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:37

_sharona_ schreef:
pumpina schreef:

Ik heb exact hetzelfde gehad. Bij mij gaven ze ook aan dat het niet kon. Toen heb ik het naar dpd verderop gebracht. Ik heb hierover contact gehad met agradi en zij gaven aan dat het wel kon. Bij de volgende bestelling ben ik weer naar DHL gegaan waarop zij weer aangaven dat het niet kon. Ik heb het verhaal van agradi verteld en toen bleek dat zijzelf de code gewoon kunnen opzoeken via hun systeem.. wellicht moeten ze dus iets meer werk verrichten maar het kan blijkbaar wel gewoon.

Precies dit. Mijn DHL punt slaat ook helemaal op tilt als ik iets van Agradi wil retourneren. De webshop beweert dat ik alleen aan hoef te geven dat het van Agradi is en dat DHL dan een label print. Mijn DHL punt houdt bij hoog en bij laag vol dat ze een code nodig hebben. Er is één medewerker waarbij het uiteindelijk is gelukt na het laten zien van het mailverkeer met de klantenservice van Agradi. :+

Het gaat in mijn geval om een echt service point, niet bij iemand thuis.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 19:17

_sharona_ schreef:
pumpina schreef:

Nou het mysterie is opgelost en ik kan me aansluiten bij bovenstaande quote :D

Na het standvastig volhouden dat ze het gewoon kon opzoeken als Agradi ging ze het sceptisch invullen op haar telefoon en vond ze jawel.. Agradi :') Vervolgens kon ze zelf een label printen.

Dank voor jullie berichten! *\o/*