Slaap oordopjes (noise cancelling?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FlameHorse

Slaap oordopjes (noise cancelling?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 21:59

Hopelijk kan bokt hier mij mee verder helpen.

Ik woon op dit moment in een heel gehorig studentenhuis. Daar komt bij dat mijn kamer zich recht boven de woonkamer bevindt en ik ook zo goed als kan meeluisteren met mijn huisgenoot wanneer hij in zijn kamer (boven die van mij) zit. Vooral van het geluid in de woonkamer heb ik erg veel last. Nu tijdens corona is het erg rustig, af en toe borrelen huisgenoten beneden. Ik kan echter onmogelijk slapen als er beneden mensen een biertje doen/ de muziek aanstaat of de tv aanstaat oid. Ik ben bang dat dat na corona best een probleem wordt..

Daarom ben ik opzoek naar goede oordopjes die zoveel mogelijk geluid dempen. Ik had eerst slaapoordopjes van Alpine gekocht op bol.com, deze werken echter niet goed genoeg. Nu heb ik maar gewoon van die wassen bolletjes gekocht, dit werkt al veel beter als ik die zo diep mogelijk indoe. Hebben jullie nog tips voor oordopjes die stemmen/ muziek etc. zo goed mogelijk dempen zodanig dat het zo goed als stil is? Iemand ervaring met noise cancelling slaap oordopjes of op maat gemaakte oordopjes?

Anne.

Re: Slaap oordopjes (noise cancelling?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:07

Ik besef me dat niet iedereen de keuze heeft.. maar ik vraag me af of wonen in een studentenhuis dan wel iets voor jou is?

Je zou kunnen kijken naar white noise machines of draadloze oordopjes kunnen doen met een white noise. Die filteren het omgevingsgeluid goed weg. Anders kun je er misschien nog aan denken om je eigen kamer wat beter te isoleren met eierdozen oid?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:09

Ik zou juist geluid gaan maken, bijvoorbeeld met de site mynoise.net, hele fijne site voor allerlei soorten white noise. Slaap zelf altijd met car interior maar er is ontzettend veel keus dus voor iedereen wel iets te vinden wat je prettig vind. Ben het zelf gaan gebruiken omdat een buur een verwarming/warm water installatie heeft die met een buis naar buiten de hele nacht aan en uit slaat, hierdoor hoor ik dat niet meer en slaap stukken beter

Edit, Anne zegt eigenlijk hetzelfde

Edit 2, ik gebruik geen oordopjes, heb een telefoon op het nachtkastje
Laatst bijgewerkt door luxx op 14-04-21 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 22:13

Ik ga daar ook even naar kijken inderdaad! Verder vind ik dit studentenhuis ontzettend gezellig overigens, ben zelf ook vaak beneden 's avonds voor een borrel met het huis oid. Het geluid van beneden is alleen wel vervelend tijdens tentamenperiodes etc.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:13

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:18

Op mynoise.net kun je ook allerlei geluiden vinden die helpen bij studeren. Echt geweldige site, in principe gratis en al veel content maar wanneer je een kleine bijdrage geeft is er nog meer content. Ik gebruik alleen die car interior, echt verslaafd aan, maar heb die bijdrage wel gegeven omdat ik graag wil dat die site blijft bestaan, maar dat hoeft dus echt niet

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:10

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:17

Ik gebruik al heel lang deze oordopjes en ze werken écht perfect!

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/plu ... nt=pos%202

Ik ben een lichte slaper, vooral als ik op vakantie ben, bij vrienden slaap of als mijn partner 's ochtends vroeg uit bed moet etc. Ik kan bepaalde geluiden niet loslaten en plop dan meteen de oordopjes in mijn oren. Kan je echt garanderen dat je niks meer hoort :j Ze zitten ook nog eens heel fijn!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 12:11

Bedankt voor de tips! Probeer het eerst met wassen bolletjes, daarmee hoor in ieder geval mijn gamende huisgenoot niet. Als dat nog niet genoeg helpt, ga ik die andere oordopjes wel proberen. Dat mynoise.net car interior is ook echt fijn trouwens. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:58

Ik heb oordoppen op maat laten maken.
Niet goedkoop maar ze zitten prima en dempen goed het geluid.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:07

CairnTerrier schreef:
Ik gebruik al heel lang deze oordopjes en ze werken écht perfect!

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/plu ... nt=pos%202

Ik ben een lichte slaper, vooral als ik op vakantie ben, bij vrienden slaap of als mijn partner 's ochtends vroeg uit bed moet etc. Ik kan bepaalde geluiden niet loslaten en plop dan meteen de oordopjes in mijn oren. Kan je echt garanderen dat je niks meer hoort :j Ze zitten ook nog eens heel fijn!

Deze heb ik inderdaad ook. Heel fijn

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:32

https://www.kruidvat.nl/pluggerz-sleep- ... /p/4967551

Ik gebruik deze en ik vind ze ideaal :j De wekker hoor ik altijd, maar mijn achterlijke buren hoor ik niet meer. Zodra ik mijn oordopjes uit doe in de ochtend, hoor ik ze schreeuwen/stampen/bonken/weet ik veel wat die lui doen. Maar met de oordopjes in hoor ik ze totaal niet :)

Edit: ik zie dat ze hierboven ook zijn genoemd :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:43

Pluggerz vind ik niet fijn zitten. Die groene uit de Bol.com link zijn een poos mijn absolute favoriet geweest, totdat het materiaal veranderde, daar zaten ineens een stuk slappere tussen en toen werd het lastig om ze goed in mijn oor te krijgen en ben ik er vanaf gestapt.

Al met al werkend die gele E-A-R Classic van 3M altijd nog het best. Die zitten ook heel comfortabel tijdens het slapen en irriteren de huid niet. Van sommige goedkopere dopjes (die wat gladder / kunststofferiger zijn) krijg ik hele branderige oren. Ook steken zoals van oorontsteking dan. Dit heb ik overigens ook van de Soft variant van de Classic! Denk een soort allergie voor het materiaal ofzo :=

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:50

Oordopjes + podcast oid
https://www.sleepphones.com/ Hier ervaring mee, is fijn en werkt goed. Dit zelf cancelt geen geluid maar kan je wel combineren met oordoppen :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:01

Kijk eens bij deze site: https://oordopjes-kopen.nl/
Hier kan je proefpakketten krijgen met allemaal verschillende soorten oordopjes zodat je ze allemaal kan uittesten.