Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) xSCWx schreef:Ja ik denk inderdaad ook iets van €300. Zeker met aangekoekte en ingebrand spul. Kan je het zelf niet? (Vast niet anders had je het niet laten doen)
Sorro schreef:Als je naar een goede detailer gaat zal het inderdaad rond de 300/400 liggen.
Als het heel goedkoop is dan zal het een quick and dirty oplossing zijn met veel fillers en bij de eerste beste regenbui ga je huilen van wat je tevoorschijn zit komen.
Een goede detail kost nu eenmaal veeel tijd en tijd is geld.
Ik zelf doe geen auto's voor anderen, mijn lichaam trekt dat niet maar even ter idee, mijn 107 ben ik al een weekend aan kwijt voor alleen de buitenkant.
Foamen, wassen, kleien, wassen, afnemen, polijst middencorrectie, polijst finish, afnemen, waxen, plastic delen verzorgen, ramen schoonmaken. Dan heb je resultaat dat ook wel een tijd goed blijft.
mystery1980 schreef:je lijkt er verstand van te hebben, ik ben de auto maar 1 dag kwijt, er zullen 2 man aan werken en in de loop van de middag kan hij opgehaald worden, kan dat uberhaupt wat zijn dan? Ze zeggen dat hij er showroom netjes uit zal zien.
Zijn er nog dingen waar ik op kan letten?

Gillbo schreef:Heeft de auto echtschade door hagel ofzo?
Anders zou ik zeker met die plak erop je auto eerst eens door een goede wasbeer halen voor €30,- en zien hoe de schade dan is
Vjestagirl schreef:Het is zo duur omdat het allemaal handwerk is. Goed detailen kost tijd, energie en goede materialen.
Je zou bijvoorbeeld eens een filmpje van 'the detail geek' op youtube kunnen kijken, en dan zie je dat hij tussen de 8 en 20 uur kwijt is aan een auto. Zeker als het een paardenauto is geweest (dus waarschijnlijk veel vlekken in de bekleding, veel haren erin, veel strotjes ed erin) die aan de buitenkant ook heel smerig is, dan kost het echt wel tijd om dat goed op te lossen.
Sorro schreef:mystery1980 schreef:je lijkt er verstand van te hebben, ik ben de auto maar 1 dag kwijt, er zullen 2 man aan werken en in de loop van de middag kan hij opgehaald worden, kan dat uberhaupt wat zijn dan? Ze zeggen dat hij er showroom netjes uit zal zien.
Zijn er nog dingen waar ik op kan letten?
Ik vind dat erg krap aan, en vermoed dat er dan veel stappen overgeslagen worden.
Ook met 2 man kost het veel tijd, zeker als de auto erg vervuild is.
Showroomklaar is in mijn ogen heel veel fillers en maskeren.
Sterker nog mijn nieuwe auto mocht de dealer van mij niet poetsen en ook als mijn autos naar de garage gaan krijgen ze een niet poetsen melding mee.
Wil je echt graag een liefhebber en goed werk? Kijk eens rond en vraag op het forum van carclean. Daar zitten de autopoetsliefhebbers.
moonsparkle schreef:Gillbo schreef:Heeft de auto echtschade door hagel ofzo?
Anders zou ik zeker met die plak erop je auto eerst eens door een goede wasbeer halen voor €30,- en zien hoe de schade dan is
Off topic maar ik moest wel heel erg lachen om door de wasbeer halen
mystery1980 schreef:Even gekeken op het carclean forum maar geen reviews van poetsbedrijven gevonden.