Na het volgen van een paar clues kwam de boodschap dat zij in blije verwachting zijn uit de bus
Ik en de andere vriendin die aanwezig waren mogen de gender reveal organiseren. De toekomstige ouders zullen ons het geslacht in een envelopje bezorgen, en zullen zelf dus niet weten wat het geslacht van de baby zal zijn. Spannend
Nu heb ik al een aantal ideetjes, maar ik zoek er nog véél meer!
De reveal zal bij hen thuis, in hun bos, gehouden worden. Ik heb met de andere vriendin al een aantal dingen overlopen, maar we willen dus nog véél meer bedenken haha.
De opzet zal een soort van opdrachten-parcours zijn, waarbij ze een aantal punten moeten scoren om dan als prijs het geslacht van de baby te weten te komen. Wat ik al bedacht heb:
- geblinddoekt babyvoeding laten proeven, waarbij ze moeten raden wat de smaak is
- mama & papa zullen 2 van de mannen, die baby spelen, om ter snelste een luier-laken moeten omdoen (ik geef de mannen een mini-waterpistool mee waarmee ze in hun gezichten kunnen 'plassen')
- onze vrienden zijn expats die uit Engeland komen. Nederlands leren is nooit een must geweest, dat wordt het nu wel. De kleine zal hier in BE naar school gaan, en dan moeten mama & papa ook Nederlands kunnen praten. Ik wil hen op voorhand een lijst bezorgen met Nederlandse (dialect)woorden zoals papfles, tutter, rammelaar, knuffelbeer, bavet, ... met daarbij ook de Engelse woorden. Ik ga al die spulletjes ook kopen, en kaartjes maken met de Nederlandse woorden daarop. Bedoeling is dat ze het juiste kaartje (in het NL) bij het juiste voorwerp kunnen plaatsen, waarmee ze een punt én het voorwerp winnen.
- een quiz, met vragen zoals "hoe controleer je de temperatuur van de pap" ed. Iemand nog suggesties welke vragen daar nog bijkunnen? Ik ben zo iemand die NIKS van kinderen kent
- een pop met lang haar, waar papa dan vlechtjes in moet maken
- mama die een goal moet scoren van op een bepaalde afstand (ze hebben een goal staan hoor haha, en de afstand zal natuurlijk niet te ver zijn, we willen het mama niet te moeilijk maken)
- ze moeten op voorhand een NL slaapliedje leren, waaruit ik een paar woorden zal schrappen die zij dan moeten invullen
Er zullen waarschijnlijk wel opdrachten bij zijn waarbij we mama zullen sparen. Die krijgt dan een prijs in de vorm van zwangere-vrouwen-voedsel: een augurk, een haring, ... Nog iemand suggesties daarrond?
Iemand nog ideetjes wat betreft opdrachten, spelletjes? Ik wil er uuuren de tijd voor nemen, met als prijs de reveal zelf. Ik weet nog niet hoe we de reveal zelf gaan aanpakken. Een ballon, rook, een cake... Iemand nog ideetjes? We willen 2 reveals, waarbij de eerste een grapje is
Dus bijvoorbeeld een groene ballon ipv een roze/blauwe. Ze hebben ook een (jacht)hond, die grote zus zal worden. Iemand een idee hoe we haar bij een opdracht kunnen betrekken? Ik wil haar sowieso een shirt aantrekken waarop "big sister" oid zal staan
In Engeland hebben ze de rare gewoonte om achter een bol kaas te hollen die van een heuvel rolt. Een heuvel hebben ze niet, maar ik kan papa wel laten te racen met de hond om om ter snelste die bol kaas te pakken te krijgen.
Beide ouders zijn into Harry Potter, dus mocht iemand in dien aard ideetjes hebben..
Oh, spreuken! Ik ben zelf een enorme fan, dus kan hen spreuken laten linken aan wat die spreuk doet, en de bekendste quotes laten linken aan van wie die zijn of laten aanvullen met de ontbrekende woorden oid.
Typisch Engelse dingen mogen ook in de opdrachten verwerkt worden.
Ik zou zeggen: brand maar los! Lekker handig dat ze geen NL spreken/verstaan, dus mochten ze dit topic per ongeluk tegenkomen begrijpen ze er toch niks van haha.
ik gruwel bijna bij het lezen haha. Blij dat dit geen item waren toen vrienden zwanger werden.
Bijvoorbeeld als Citoen HY (de golfplaten bus).
Dan volgt er tenminste nog eens écht een verrassing.
) .
De aanstaande moeder gaat zich niet zomaar afzonderen verwacht ik wanneer ze moe is. Daarnaast denk ik dat het ook in het algemeen wat langdradig wordt met zo ontzettend veel spelletjes. Kies dan 3 spelletjes uit en hou het daarbij.
)