Samsung of iPhone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Samsung of iPhone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 12:38

Helaas is sinds gister mijn samsung Note 1O+, continu aan het vast lopen. Dan reageert het nergens meer op, en moet ik opnieuw op starten.
Ik kan vanaf volgende maand verlengen gelukkig.

MAAR... Ik twijfel nu tussen opnieuw een samsung (Note 20), of overstap naar een Iphone?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:55

Ik denk dat dit een keuze is die je eigenlijk alleen zelf kunt maken. :+

Persoonlijk ben ik meer fan van de iPhone. Ik heb hiervoor wel Samsung's gehad. Ik vind Samsung vaak eigenlijk te ingewikkeld voor mij. Ik hou van simpel en clean, en dat is wat iPhone ook wel is eigenlijk. Je hebt misschien wat meer opties op een Android, maar dat vind ik dan weer overbodig voor mezelf. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar voor foto's, chatten en muziek, en services casten naar mijn Google Home. Hier en daar een spelletje. Dus ik heb ook niet zoveel nodig. Ook van de batterij heb ik eigenlijk geen last... Maar ook batterijen hebben een bepaalde behandeling nodig.

Ik moet daarentegen wel zeggen, ik heb geen abonnement met telefoon en ik koop eigenlijk alles tweedehands. Als het om een nieuwe telefoon zou gaan, vind ik beiden eigenlijk wel prijzig. :wow:

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:59

Zelf ben ik geen van beide fan. Vroeger zou ik voor Samsung gekozen hebben maar ik vind beide merken enorm overhyped.
Zelf doe ik het enorm goed met een OnePlus, heeft ook een fijn besturingssysteem. Ik doe enorm lang met de batterij en de camera's zijn altijd goed (ervaring met 3 toestellen van dit merk).
Het enige wat ik gek vind is je twijfel om van Android naar IOS over te stappen. Heb je nog meer apple apparaten? Dan zou ik de iphone overwegen. Als je tot nu toe alleen Android hebt gehad, zou ik ook weer een Android nemen (ten slotte ook veel makkelijker met overzetten van gegevens).
Maar natuurlijk blijft het jouw eigen keuze, wat vind jij belangrijk. Je kan een lijstje maken met voor- en tegens op beide merken/toestellen, maar ik kan je garanderen dat je meer kan krijgen voor minder geld bij een ander merk.
Laatst bijgewerkt door Hoodie op 04-04-21 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:59

Ik ben Samsung mens. En ik ben ook van mening dat je dit alleen zelf kunt beslissen.

Zoals boven mij wordt genoemd word ik helemaal gek van Apple. Ik vind het onoverzichtelijk en heb juist daarom Android. Geeft mij rust.
Heb ook andere Android merken gehad maar ben weer terug bij Samsung.

Ik heb geen S serie telefoon maar 1 van dr A serie. Net iets minder en minder duur. Ik heb niet zo duur nodig. Dat mis ik vooral bij Apple. Alles van Apple is duur, terwijl ik juist een nieuwe telefoon wil maar best een mindere zeg maar.
Het aanbod van Samsung vind ik beter. Ook de prijs kwaliteit daarin.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:07

Eigenlijk het enige dénk ik, waar ik voor de iphone zou kiezen is de wodgetsmith, dat je je scherm kan personaliseren.

En als ik kijk naar het bijbetalen moet ik 150 bijbetalen bij de iphone 12 pro max. En niks bij de note 20 ultra.

8nnemiek

Re: Samsung of iPhone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:05

Hier juist weer een Apple fan, en vooral omdat het zo lekker stabiel loopt, degelijk gebouwd, waardevast. Zo is mijn huidige iphone 5 jaar oud en loopt nog perfect én op het nieuwste besturingssysteem.
De overstap van android naar iphone is even wennen, maar ik vind de iphone heel logisch werken en was er dan ook snel aan gewend.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 15:10

8nnemiek schreef:
Hier juist weer een Apple fan, en vooral omdat het zo lekker stabiel loopt, degelijk gebouwd, waardevast. Zo is mijn huidige iphone 5 jaar oud en loopt nog perfect én op het nieuwste besturingssysteem.
De overstap van android naar iphone is even wennen, maar ik vind de iphone heel logisch werken en was er dan ook snel aan gewend.

Dankzij mn buurmeisje van me oudelijke huis deze stap gemaakt, en zij wilt me ook altijd helpen. En ex collega heeft de doorslag gegeven

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:36

Vaak is het: eenmaal Samsung altijd Samsung eenmaal Apple altijd Apple.

Niet altijd, meestal wel. :) Dus ik zeg Samsung! Dus heel veel heb je ook niet aan bokkers :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:39

Ik was jaren een Samsung meisje, maar nu niet meer. Heb een ipad gekocht en wil nu ook een iphone zodra ik kan verlengen. Het staat me erg tegen inmiddels dat mn samsung telefoon helemaal vol staat met apps die ik niet gebruik maar ook niet zomaar kan verwijderen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:46

Ik heb al 100 jaar alles van Apple. Zou ook niet snel meer ander merk nemen nu omdat ik allemaal Apple devices heb. Voor mijn werk heb ik een Samsung telefoon. Ik vind hem niet prettig... Maakt wel een mooie foto, dat dan weer wel. :)

Ik denk inderdaad dat het gewoon je voorkeur is en wellicht wat je gewent bent. Volgens mij zijn het beide goede telefoons.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:57

Ik denk inderdaad dat beide telefoons een prima optie zijn. Het ligt echt aan je persoonlijke voorkeur. Heb eerst een samsung gehad (de s3???) en nu al jaren iPhone. Vind iPhone wel prima en blijft over het algemeen ook prima.

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:18

Na een Ipod touch en later een Iphone ben ik nadien toch overgestapt naar Samsung.
Ik vind Iphones heel fijn werken maar iedereen in mijn omgeving heeft problemen met de batterij. Na anderhalf jaar begint te batterij zwaar af te takelen en begint hij uit te vallen nog voor hij bij 0% is, soms zelfs al bij 40%. Voor zoveel geld vind ik dat echt niet kunnen. En bij Apple leg je ook heel wat geld neer voor het merk, niet persé om wat ze bieden. Iedereen uit mijn gezin heeft een Samsung nu en allemaal heel tevreden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:25

Ik ben kamp Samsung, mijn vriend Apple. Het is net wat je gewend bent en prettig vindt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:30

Ik ben recent overgestapt naar Samsung. Vooral vanwege de prijs en moet zeggen het bevalt me prima!

Tis een overzichtelijk, vlot apparaat met prima batterijduur.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:25

Ik ben groot fan van Huawei.
Als je voor de P30 pro gaat, heb je gewoon alle Google updates nog.
Wil je een nieuwer model kun je voor de P40 of P40 Pro gaan, alleen hebben die geen Google updates meer maar dat is vrij makkelijk te omzeilen. Huawei heeft de meest geweldige camera.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:58

Ik had vroeger Samsung vanwege de prijs maar had er altijd gezeur mee. Vast lopen, scherm ineens zwart, geen geluid etc. Toen ik het zat was na 4 soorten Galaxy's een iPhone SE gekocht en wat een verademing. Doet gewoon wat 'ie moet doen zonder gezeur. Sindsdien alles van Apple.
Mijn man is tussendoor nog eens overgestapt op de Samsung S20 toen die net uit was maar die heeft hij na een half jaar alweer verkocht en is terug gegaan op iPhone.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:03

Ik heb privé een Motorola en voor werk een iPhone (van werkgever).
Doe mij de Motorola maar. Voor een fractie van de prijs een meer dan goede telefoon zonder onzin.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:21

Ik heb al jaren iPhone. Ooit tussendoor Samsung geprobeerd wat ik meer dan 10 jaar geleden ook had. En ik kon er echt niet meer aan wennen. Ooit het advies van de iemand gekregen, houd het bij het merk wat je kent. Ik houd me daar nu maar aan. Maar als je makkelijk met nieuwe dingen om kan gaan moet je het doen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:49

Ik wilde overstappen naar iPhone vanwege bepaalde apps, maar de winkel raadde Samsung aan omdat ik ook graag foto's met mijn telefoon maak en die een betere camera heeft. Ik zat nog steeds te twijfelen, totdat bleek dat ik $650 korting kreeg op een nieuwe Samsung en maar $100 op een iPhone.