Photoshop Elements wit=geel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Photoshop Elements wit=geel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 12:44

Zowel bij mijn oude versie PSE en mijn gloednieuwe versie PSE is wit = geel. Dat is heel lastig met foto's bewerken en tekenen, want het geeft natuurlijk een zeer vertekend beeld. Als ik Photoshop opstart, zet hij ook dat het profiel van mijn beeldscherm corrupt is en dan moet ik kiezen: dit profiel negeren of dit profiel gebruiken. Ik heb beide opties geprobeerd, maar het maakt niet uit.

Ik heb mijn beeldscherm ook al gekalibreerd, maar dat haalt niks uit. Alleen bij PSE is wit dus geel, maar alle andere programma's niet.

Ik heb in PSE ook al kleurinstellingen van alles geprobeerd. Ook dat helpt niet.

Herkent iemand dit probleem? Of heeft iemand verstand van beeldscherminstellingen i.c.m. PSE?

Ik overweeg al een nieuw beeldscherm te kopen, maar lijkt mij dat dit op te lossen is.

(Overigens hoop ik dat dit topic goed staat hier)

Ibbel

Re: Photoshop Elements wit=geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:17

Ha, bij mij was alles in Premiere Elements groen/paars. Ook lollig.
In mijn geval bleek het de Intel video driver te zijn, die niet met Adobe overweg kon. Ik heb twee video drivers in mijn laptop, de Intel stuurt andere dingen aan dan de nvidia grafische kaart. Ik moet de Intel driver uitzetten om Premiere te kunnen gebruiken, en 'm dan weer aanzetten als ik Word wil gebruiken, of m'n beelscherm helderheid wil aanpassen. Rete-irritant, hopelijk komt Intel een keer met een driver update waarin dit is opgelost, want het is dus geen Adobe probleem.

Lang verhaal kort: kijk hoeveel videodrivers je hebt, of je een Intel driver hebt en het ding kunt uitschakelen en of dat het probleem oplost.