Wat te doen tegen rookgeur van de buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Wat te doen tegen rookgeur van de buren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 14:49

De temperaturen gaan weer omhoog en ik wil weer heel graag in mijn tuintje gaan zitten, maar de rook geur van mijn buren stuurt mij toch weer naar binnen. Overleggen met de buren over "rook vrije tijden" Zit er niet in want zij mogen gewoon in hun eigen tuin roken, maar ook omdat het 4 verschillende buren zijn die roken. de linker en rechter buur, maar ook twee buren die boven mij wonen.

Wat kan ik doen zodat het in mijn tuin minder naar rook gaat ruiken. Ik zou het jammer vinden als ik niet in mijn tuin kan zitten en steeds de deur dicht moet gaan doen als de buren gaan roken.

Goof

Re: Wat te doen tegen rookgeur van de buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:51

Ik denk dat je daar helemaal niks mee kan.
Houd in ieder geval je deur dicht zodat de geur buiten blijft, maar verder kan je weinig. Misschien van die citronella geurkaarsen om het te verlichten?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:00

Goof schreef:
Houd in ieder geval je deur dicht zodat de geur buiten blijft, maar verder kan je weinig. Misschien van die citronella geurkaarsen om het te verlichten?

Dit denk ik ook. Of zelf beginnen met roken. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:04

Silenna schreef:
Goof schreef:

Dit denk ik ook. Of zelf beginnen met roken. :')

Of verhuizen :')
Vervelend probleem!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:05

Er is al eerder zoiets geweest op bokt, ook over een bokker die last had van de rook van de buren, geen idee meer hoe dat liep toen, volgens mij niet opgelost toen

Zelf denk ik dat je helaas pech hebt, als het lukt kun je een plekje in je tuin inrichten als zitplekje aan de ándere kant dan waar je buren zitten. Bv als de buren direct bij de achterdeur zitten, ga jij achterin je tuin iets maken, of andersom..... lastig hoor.

[HTT] burenluchtjes op het balkon
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 31-03-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:07

Ik heb tuinwierrook voor zulke gevallen aanstaan. Hier een wietrokende naaste buurman, bovenbuurzoon en onderbuurman. Jeej.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:11

Misschien een ventilator (of ventilatoren) in je tuin?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:18

Hier helaas buren die blowen. Zot gelukkig een poort en 2 schuttingen tussen, maar het ligt er aan hoe de wind staat of ik er last van heb. En dan kan ik meteen niks meer open zetten want dan ruik je het in het hele huis.

In de tuin kan ik nog een hoekje zoeken waar ik niks ruik, maar huis potdicht houden is soms wel vervelend. Ze doen het alleen 's avonds dus warme zomer dagen betekent alles dicht s avonds...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 15:37

Bedankt voor de snelle reacties, ik zal het benoemde topic eens doorlezen. Ik had al verwacht dat ik pech zou hebben, hoopte toch op een wonder.

Citronella kaars dacht ik ook al aan, tuinwierrook ruikt misschien nog wat sterker.
Mijn tuintje is helaas te klein om uit de wind van de buren te gaan zitten, volgens mij is mijn tuin 3,5 bij 3,5 meter. :')

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:45

oh oliebol, dat is te klein om te kunnen vluchten.....jammer
Getverderrie.... hier soms de rook van de kachel van de beneden buurvrouw, maar als ze ziet dat het recht omhoog naar ons gaat doet ze hem uit. En ze heeft ook afgeleerd nat hout te stoken en geimpregneerd hout...pffff de hele flat rook ernaar.

Ik daarentegen BBQ gewoon op mijn balkon ( electrisch) , zit 3 hoog ( hoogste)en de buren hebben er nooit last van....gelukkig, anders kan dat ook niet meer... vleesjes roken soms best!!!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:03

Ik zou inderdaad iets neerzetten wat ook ruikt (hoeft niet eens lekker te ruiken, dus inderdaad van die wierrookstokjes, of gewoon de BBQ/houtkachel aansteken, misschien dat als de buren een andere geur ruiken dat ze beseffen dat dat ook niet lekker is) en een ventilator (of 2).
Mochten de buren dan gaan klagen over geur dan kun je in ieder geval aangeven dat het is om een andere geur te overheersen. En anders ruik jij in ieder geval geen rooklucht....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:10

Een ventilator in de deuropening richting buiten houd het in ieder geval uit je huis. Verder lavendelplanten door je hele tuin, samen met citroengras en tuinwierook

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:30

Ik heb helaas buren die roken. In de tuin heb ik er weinig last van....
Maar ik kan m'n badkamer raam of keukenraam niet open zetten als hun ook alles open hebben dan trekt bij mij alles naar binnen.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:55

Leef met je mee, wij hebben hetzelfde probleem ook al jaren. Kan het slaapkamerraam van mijn kind niet open hebben met de hitte (net als de andere ramen en schuifpui) , omdat de kamer dan blauw staat van de rook van de buren en achterburen. Verschrikkelijk......... wij vluchten ook regelmatig naar binnen, omdat het in de tuin niet te harden is....zo jammer.....