Ochtendkrant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lunapower

Ochtendkrant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 11:46

Hallo!

Ik word over twee dagen vijftien en het lijkt me leuk om de ochtendkrant te gaan bezorgen. Nu heb ik daar een paar vragen over en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hoeveel huizen hadden jullie en hoe lang deden jullie daar over?
Pasten al jullie kranten in de fietstas?
Moest je eerst naar het depot fietsen?

Die laatste telt voor mij best wel zwaar. Ik ben geen echt ochtendmens, maar ik kan prima vroeg opstaan. Echter, een ritje van 30 minuten naar een drukke stad mag ik in de ochtend niet maken van mijn ouders, dat vinden ze te ver weg. Ik kan dus 's ochtends niet naar het depot, dit zou bij mij thuis moeten komen.

Matheno

Re: Ochtendkrant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:51

Ik moest ze toendertijd ophalen bij een adres hier in de buurt. 5 minuutjes fietsen. Ik was ongeveer 3 kwartier bezig met rondbrengen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:51

Naar mijn weten moet de ochtendkrant altijd opgehaald worden bij een depot. Ik heb zelf vroeger folders gelopen. Dat was dan 1x in de week, waren al gesealed en werden bij mij thuis gebracht. Dit kon ik dan op de dag doen en had twee dagen om ze te kunnen bezorgen. Ik kreeg dan een basisbedrag betaald met daarbovenop een gewichtstoeslag.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:42

Toen ik het 3 dagen heb gedaan, moest ik het ook ophalen op T depot.
Ik moest ook 1x een bijlage toevoegen. Dus dat kost ook extra tijd.

Heb het maar 3 dagen volgehouden, het extreem vroeg opstaan was niet aan mij besteed.
Respect voor degene die bij ons (en andere huizen) een ochtend krant tussen 5 en 7 in de bus gooit.
Ik was nog in lerende fase, wie krijgt wel krant zeg maar, dus ik was toch zeker wel 1,5 uur bezig. Ik weet echt niet meer hoeveel woningen het waren, ik zou zeggen 50-75?
Je bezorgt alle kranten door elkaar en aan de hand van een papiertje kun je zien wie welke krant krijgt.

Toen ik jonger was deed ik een krant van de omgeving, Udens weekblad in mijn geval. Die bezorgde ik op maandag, savonds op mijn skeelers. Ging super! Verdiende leuk, want was er een uurtje mee bezig en had €16 te pakken.
Is dat niet beter te doen voor je?
Die komen ze namelijk wel bij je thuis brengen.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:59

Ik heb het een jaar of twee gedaan. Omdat we langs de dijk woonden het depot kilometers verderop was (en ze een enorm tekort aan bezorgers hadden) werd het bij ons bovenaan de weg in een kist gedropt. Ik had circa 60 adressen, waarbij ik ruim 5 kilometer af moest leggen - maar dat is niet de standaard, de huizen hier staan ver uit elkaar. Daar was ik toch elke dag wel een drie kwartier tot een uur mee bezig, met bijlagen al snel 1,5 uur. Uiteindelijk ben ik de post gaan bezorgen, dat verdiende beter :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:30

Ik moest het ook ophalen op een paar minuutjes fietsen. Was er ongeveer 1 uur mee bezig en al mijn kranten pasten in mijn fietstas :j . Hoeveel huizen het waren geen idee. Dat is echt 15/16 jaar geleden :+
Ik ben er ook mee gestopt want het is mij onwijs tegengevallen. Ik vind vroeg opstaan ook niet erg maar wel 6 dagen in de week en daarvoor elke avond op tijd naar bed

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:45

Ik heb het 3,5 jaar lang gedaan. Kranten haalde ik op bij een depot, dat was hier een garage in een buurt die totaal niet in het centrum ligt. Ik heb vaak wijken extra gelopen naast mijn eigen, als ik de wijk eenmaal kende was ik bij sommige wijken in 30 minuten klaar en bij sommige iets meer dan een uur.
De meeste wijken hadden ongeveer 80 adressen, en op zaterdag 100/110, die kranten zijn ook dikker maar het past nog steeds in de fietstas.
Het is leuk om tijdens je ronde muziek te luisteren maar het blijft zwaar werk voor een niet heel hoog loon. Het is trouwens wel zo dat je pas vanaf je 18e eerder dan 6:00 mag beginnen met werken, dus de eerste jaren, als je het zo lang volhoudt, kun je eigenlijk geen wijken voor collega's invallen want 2 wijken in 1 uur red je bijna nooit :-)