Studeren in nederland, wonen in Belgie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Studeren in nederland, wonen in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 20:47

Hallo lieve bokkers,
Ik hoop dat jullie mij vooruit kunnen helpen.
Ik ben op het moment met loopbaanbegeleiding bezig omdat ik nog een opleiding wil doen maar ik niet goed weet welke. Op het moment zitten we met deze 3 richtingen : orthopedagogie, leerkracht lager onderwijs of mijn passie volgen en dierenarts assistent. Ik heb als huiswerk meegekregen om wat opzoek werk hierrond te doen zodat ik beter kan bepalen wat mogelijk is voor mij. De eerste 2 zijn geen probleem. Alleen dierenarts assistent is hetgeen ik moeilijk vind. Ik weet overigens dat hier weinig werk in te vinden is maar ik wil het toch eerst uitpluizen voor ik het afwijs.

Bij mij in de beurt heb je alleen Thomas more in Geel die de opleiding agro en biotechnologie met afstudeerrichting dierenzorg heeft. Maar zij bieden alleen voltijds dag onderwijs aan. Aangezien ik nog werk en een bijberoep heb is dit geen optie.

Nu was ik aan het kijken naar opleidingen in nederland maar ik ben echt totaal niet bekend met al de nederlandse termen voor opleidingen. Dus wie kan mij helpen hiermee? Welke opleiding is nu echt degelijk en dus avond of weekend onderwijs. Bestaat dit uberhaupt? Ik woon zelf in belgisch limburg dus opleidingen in groningen ofzo zal niet gaan.

Bedankt alvast voor jullie hulp.

LaDonna75

Re: Studeren in nederland, wonen in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:11

Het is de MBO-opleiding paraveterinair-dierenartsassistent. Als je daarop zoekt, ga je vast een opleidingsinstituut in de buurt van de grens vinden, want er zijn heel veel MBO-scholen in NL. Misschien is het zelfs wel online te volgen via organisaties als de LOI. Succes! Ik heb zelf enkel omgekeerde ervaring, een deeltijdopleiding in BE terwijl ik woonde en werkte in NL ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:11

Ik denk dat mbo paraveterinair in de avonduren een beetje moeilijk gaat worden, maar je zou eventueel kunnen kijken naar instellingen als NTI, LOI, NCOI etc. Die bieden (flexibel) onderwijs op afstand aan, dus je kunt dat ook vanuit huis doen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:24

Voor het zuiden kan je zoeken bij citaverde en helicon. Die bieden een mbo opleiding dierverzorging aan. Avondonderwijs gaat lastig zijn. De meeste mensen die ik ken die bij hun baan nog een opleiding volgen wijken hier de buurt juist regelmatig uit naar België. Hoe dat voor dit vakgebied zit durf ik niet te zeggen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:30

Had je al bij Syntra Limburg gekeken. Niet specifiek voor dierenartsassistente, maar wel boeiende werkgerichte opleidingen met dieren.