Paypal & bankaccount

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paypal & bankaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:47

Wie heeft er zijn/haar bank-account aan Paypal gekoppeld?
Zodat de betaling rechtstreeks van je bank komt als je Paypal-balans leeg is?

Ik heb al jaren een Paypal-account, betaal er sporadisch dingen mee en sinds een tijdje heb ik een maandelijks abonnement op een app die ik zeer regelmatig gebruik. Altijd gewoon met mijn Paypal-balans gewerkt, zelf geld erop zetten zodra nodig etc.

Maar nu wil ik graag een ander maandelijks abonnement nemen, alleen werkt dat niet met de balans. De site vereist dat je een creditcard of een bankrekening gekoppeld hebt, zodat ze rechtstreeks daar vanaf kunnen halen als je balans leeg zou zijn (wat hier nooit gebeurd, want ik hou alles in de gaten, maar dan lukt het dus niet).

Ik heb dit nooit willen doen omdat ik het graag gescheiden hou, en zelf controle heb hoeveel geld erop staat. Ook omdat ik niet goed weet hoe veilig het allemaal is als ze rechtstreeks aan je bankrekening kunnen. Een creditcard heb ik niet, dus die optie valt sowieso al af. Vandaar de vraag of er mensen hier hun bankrekening rechtstreeks gekoppeld hebben. Is het veilig? Waar kan je op letten? Heb je al eens wat meegemaakt? Etc.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Anoniem

Re: Paypal & bankaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:50

Ik heb het. Als ik iets betaal met paypal gaat het rechtstreeks van mijn bankrekening af. Geen gekke dingen meegemaakt tot nu toe, maar ik betaal er alleen adobe mee sinds een maand of 3, dus ook nog niet zo gek lang.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:51

Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal account en nog nooit problemen gehad of andere dingen meegemaakt.
Werkt dan gewoon het zelfde als altijd alleen zie je dan bij je gewone bank ook dat het bedrag is afgeschreven, Paypal is eigenlijk gewoon een soort tussenstap eigenlijk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:52

ik heb het al jaren gekoppeld aan mijn bankrekening en ik heb nog nooit problemen ermee gehad.
ik vind het vooral handig, ik hoef geen geld op het account te storten en bijhouden wanneer dat op is, vooral omdat ik het maar weinig gebruik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:06

Ik heb het al jaren, en heb er drie rekeningen aan gekoppeld. Werkt perfect, en bij het afrekenen kun je kiezen van welke rekening het wordt afgeschreven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:10

Ik heb het ook gekoppeld, betaal zo veel mogelijk via PayPal. Voornamelijk vanwege de aankoopbescherming.

Is echt nog nooit fout gegaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:12

Ik heb al jaren mijn paypal gekoppeld, nooit problemen mee gehad. Paypal is juist erg veilig en je spullen zijn verzekerd net als bij creditcard.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:15

Ik heb het ook gekoppeld. Werkt perfect.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:15

Al jaren, werkt perfect. Ook zakelijk een account en dat is ook gekoppeld aan bankrekening en creditcard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:19

Hier ook 2 bankrekeningen en 1 visa gekoppeld, nog nooit problemen mee gehad.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:29

Hier ook bankrekening gekoppeld aan paypal account . Werkt prima . Nog nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:51

Ok, bedankt allemaal, fijn die positieve ervaringen.
Ik had dingen in mijn hoofd zitten van onveilig en virussen en bankrekening leeghalen enzo maar dat is precies toch niet (meer?) het geval?

Zat ook nog te denken om een aparte rekening aan te maken om eraan te koppelen, waar ik dan maandelijks het geld op zet wat ik nodig heb. Maar ik heb al 4 rekeningen, dus misschien is dat ook gewoon overbodig?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:53

Hier ook gewoon gekoppeld. Er staat nooit een saldo op mijn Paypal account, wordt altijd direct van mijn eigen betaalrekening afgehaald door Paypal.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:56

Hier ook al jaren gekoppeld. Ook een keer geld terug gekregen via hun omdat ik niets geleverd kreeg, verzender gaf aan wel te hebben verzonden. Was anders een lang verhaal geworden. Je hebt vaak langer retourrecht via PayPal. Soms wordt er teruggestort op het account en dan laat ik het staan als 'extra' geld achter de hand, je kan het ook weer op je rekening laten storten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:37

Ik had ook even geïnformeerd bij de bank maar zij zijn toch wat terughoudender, zeggen dat het soms wel eens gebeurd dat er onterecht geld van je rekening gehaald wordt. Je kan dit dan altijd wel blokkeren, maar je moet het wel zien natuurlijk. Is dit iets wat een bank moet zeggen om safe te zijn ofzo? :+

Misschien dat ik toch een aparte rekening ga openen om eraan te koppelen. Ik ga kijken, misschien kan het zelfs wel zonder dat er geld op staat en is het voor die site van het abonnement genoeg om te denken dat er een rekening gekoppeld is. En dan kan ik nog zelf het geld op mijn balans blijven zitten, of een klein bedrag op die rekening zetten voor het geval dat ofzo..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:45

Ik heb al jaren Paypal, en inderdaad altijd via Ideal geld op de Paypal gezet, maar die optie is vorig jaar opeens geblokkeerd, zo irritant, een bankrekening durf ik er niet aan te koppelen , vind dat toch ergens een beetje eng, dus hebben we een prepaid creditcard eraan gekoppeld, daar storten we het geld op en dan gaat het dus via die prepaid card eraf, ik doe heel veel via ebay kopen daar kan je via een Sepa betalen gaat ook via paypal, dat werkt ook wel heel fijn. Maar goed na jaren dus nog steeds mijn bankrekening niet gekoppeld aan Paypal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:02

Dat was inderdaad ook een optie volgens de bank, maar dat kost dan 12 euro per jaar en vind ik ergens ook wat zonde :+ Ik ga gewoon een aparte rekening ervoor aanmaken (is gratis), die koppelen en dan kan ik maandelijks het geld wat ik nodig heb daar naartoe laten gaan en eventueel van daaruit op mijn balans storten (moet ik nog even zien of ik dat blijf doen of het gewoon rechtstreeks laat gaan). Op die manier heeft Paypal alleen contact met die rekening waar nooit zoveel geld op gaat staan. Lijkt me wel het meest veilige, hoewel ik ergens niet meteen problemen verwacht, maar ik blijf het toch een beetje eng vinden.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:08

Ik heb het al echt heel lang, en nog nooit echt problemen gehad.
Ik heb wel een aantal keren klantenservice erbij gehaald, een keer omdat er iets onterecht was afgeschreven en omdat iets onbekend leek te zijn. Toen gaven zij aan dat de bedragen door wisselkoersen soms nog wel eens verschillen, en begon er ineens een lampje te branden. Duh. :o

Dat afgeschreven bedrag heb ik net zo gemakkelijk weer teruggekregen.

Mijn enige opmerking met PayPal is eigenlijk dat ik hun support service nogal omslachtig vind. Ik mail liever, maar het was lastig om contactgegevens van ze te vinden. Twitter werkte overigens prima.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:49

[***] schreef:
Ik had ook even geïnformeerd bij de bank maar zij zijn toch wat terughoudender, zeggen dat het soms wel eens gebeurd dat er onterecht geld van je rekening gehaald wordt. Je kan dit dan altijd wel blokkeren, maar je moet het wel zien natuurlijk. Is dit iets wat een bank moet zeggen om safe te zijn ofzo? :+

Ik heb dus wel gehad dat er geprobeerd werd onterecht geld van mijn rekening af te halen, was iets van Facebook Duitsland. Ging echt om honderden euro's. Heb daar meteen een klacht over ingediend waar Pay Pal nooit fatsoenlijk iets mee gedaan heeft. Mijn enige redding was dat ik op dat moment weinig geld op mijn rekening had staan waardoor ze het bedrag niet af konden schrijven wegens saldotekort. Heb toen meteen bij mijn eigen bank Pay Pal laten blokkeren. Ik las nog meer ervaringen toen van mensen die ook op die manier flink wat geld waren kwijtgeraakt aan Facebook Duitsland via Pay Pal. Dus het kan wel degelijk mis gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:00

Ja, die verhalen dus.
Zou dat ook nog iets te maken hebben met facebook? Dat je dan meer risico loopt ofzo?
Heb geen actieve facebook en het account wat ik heb is niet onder mijn eigen naam.