Drukte in de coronateststraat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Drukte in de coronateststraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:39

Hoi, vraagje hier.
Ik ben gisteravond met mijn dochter van 6 jaar door de teststraat gereden maar het was zoooo druk. Ik heb zo'n 70 auto's voor ons geteld. We stonden in de file te wachten en waren pas zo'n 40 minuten later aan de beurt. Mijn dochtertje zat zich behoorlijk op te vreten in de auto.
Is dat normaal? Is het altijd zo druk bij een teststraat? Ik had kort van te voor een test aangevraagd en we konden direct komen, maar als ik dit van te voor had geweten...
Ze moet bij een negatieve test maandag nogmaals getest worden.

secricible

Re: Drukte in de coronateststraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:40

Hier is het meestal direct doorrijden of paar minuutjes wachten. Dus nee, ik herken dst niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:42

In Gouda heb ik het nog nooit druk gehad.
Maar Gouda is ook 1 van de weinige waar je moet uitstappen en een gebouw in gaat

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:42

Hier geen autoteststraat maar een binnenlocatie. Ben nu 4 keer getest en alle keren was ik direct aan de beurt. Dus ik herken het ook niet :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:45

Misschien hebben we dan gewoon pech gehad.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:51

Ik werk in de (auto)teststraat dus kan wel het een en ander over uitleggen misschien. Op dit moment is het héél druk, omdat er veel mensen een afspraak willen. Er komen ook mensen uit omliggende regio's naartoe omdat die teststraten allemaal vol zitten. In principe wordt er gewoon met een schema gewerkt en als het goed is hoef je dan niet te lang te wachten, vol is namelijk wel gewoon vol. Maar het kan zomaar zijn dat er iets gebeurt waardoor je wel een poosje stil staat, bijvoorbeeld een groot aantal kinderen of een auto die niet wil starten. Momenteel worden er erg veel kinderen getest en dat kost nou eenmaal meer tijd, je wil toch dat ze zoveel mogelijk met een goed gevoel de deur uit gaan en dat is tijdsintensiever. Maar over het algemeen rijdt je toch binnen een minuut of 10 weer naar buiten! En zal er hier inderdaad ook sprake zijn van pech.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:53

Hier van de week ook nog getest, maar moest auto parkeren en lopend er door heen. Heb helemaal niet hoeven wachten, stond met 3 minuten weer buiten.
2 voorgaande keren in een autoteststraat geweest (nov en okt) en toen kon ik ook bijna zo doorrijden, misschien paar minuutjes wachten.
Lijkt me vrij vervelend voor een kind als ook de spanning misschien nog opbouwt als je zo lang moet wachten..

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:54

Met een jong kind kan ik mij voorstellen dat zo'n lange wachttijd extra negatieve lading aan het testen geeft wat jammer is.

Ik had ook maar 6 auto's voor mij, ik denk dat het deels aan de tijd lag dat je ging. Na werk, het is in de avond ook drukker in de supermarkten hier in de buurt.
Ik moest mij ook aanmelden voor een tijd, alle tijden waren 2 minuten na elkaar. Had jij toevallig een teststraat waar je je niet hoefde aan te melden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:56

ik reed van de week langs de teststraat en er was helemaal niets te doen, gewoon overdag, om een uur of 12, door de week, bij de vaccinatie lokatie was ook niks te doen, de verkeersregelaars zaten te chillen op een bankje verderop

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:58

DemDeempel schreef:
Met een jong kind kan ik mij voorstellen dat zo'n lange wachttijd extra negatieve lading aan het testen geeft wat jammer is.

Ik had ook maar 6 auto's voor mij, ik denk dat het deels aan de tijd lag dat je ging. Na werk, het is in de avond ook drukker in de supermarkten hier in de buurt.
Ik moest mij ook aanmelden voor een tijd, alle tijden waren 2 minuten na elkaar. Had jij toevallig een teststraat waar je je niet hoefde aan te melden?

Ik had vooraf gebeld en kon om 19:45 terecht. Ik was iets te vroeg maar we reden pas om 20:20 weer weg. Het was ook nog verschrikkelijk druk toen we wegreden, er stond een nog langere file dan voordat wij er waren.

Maar gelukkig lees ik dat dit niet de normale manier is.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:59

Morrie schreef:
ik reed van de week langs de teststraat en er was helemaal niets te doen, gewoon overdag, om een uur of 12, door de week, bij de vaccinatie lokatie was ook niks te doen, de verkeersregelaars zaten te chillen op een bankje verderop

Huizen zeker,die loopt nog niet helemaal goed omdat mensen het moeilijk te bereiken vinden , bij ons is het redelijk druk een goede doorloop van 8 tot 8..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 11:02

Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je de uitslag had? Mijn dochter heeft een digiD.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:03

Storm schreef:
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je de uitslag had? Mijn dochter heeft een digiD.

Hier alle 3 meerdere keren binnen 24 uur..

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:05

Ik ben gister ook getest was gewoon uitgestorven ook met maken van een afspraak kan je binnen een uur terecht dus druk is het echt niet... uitslag binnen 2 uur dus ook dat was lekker snel.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:05

Storm schreef:
DemDeempel schreef:

Ik had vooraf gebeld en kon om 19:45 terecht. Ik was iets te vroeg maar we reden pas om 20:20 weer weg. Het was ook nog verschrikkelijk druk toen we wegreden, er stond een nog langere file dan voordat wij er waren.

Maar gelukkig lees ik dat dit niet de normale manier is.

Pff jammer dat ook met het reserveren van een tijd het zo lang duurde.
Ik hoop dat het iets eenmaligs was zodat je dochter de volgende keer een iets positievere ervaring met betrekking tot het wachten heeft.

Hier ook de uitslag binnen 24 uur, kwam om 23.30 online dus je kunt het ook gerust in de avond checken.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:06

Inmiddels drie keer getest en de eerste 2 keer kon ik zo doorrijden en gisteren ook in de file gestaan. Het was heel erg druk.
Gisteren om 11.45 uur getest en om 19.00 uur had ik de uitslag.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:12

Manlief 1x getest, was binnen het half uur weer thuis,
Ik 2x getest, beide keren binnen 10 minuten aan de beurt.
Zoontje (2jaar) getest, binnen 10 minuten aan de beurt. Kan me voorstellen dat met kindjes de wachttijd langer word. Zoontje namen ze ook echt se tijd voor. Waar het bij ons in 1 minuut gepiept was bij zoonlief dik 5 minuten.
Dat scheelt nogal op een wachttijd!

Teststraat in Zuid Limburg overigens :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:30

Boheme schreef:
Morrie schreef:

Huizen zeker,die loopt nog niet helemaal goed omdat mensen het moeilijk te bereiken vinden , bij ons is het redelijk druk een goede doorloop van 8 tot 8..

Ja klopt, die teststraat wist ik ook helemaal niet, pas toen ik erlangs fietste dacht ik: o oeps, is dat hier (en je zal er vlak naast wonen, brrr)
De prikstraat is het handigst te bereiken via Bussum, maar dat moet je maar net weten. Mijn man heeft al 2 x proef gereden. Hij moet morgen om 8 uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:36

DemDeempel schreef:

De file naar Zuid Frankrijk neemt doorgaans langere wachttijden met zich mee en daar maken ouders zich ook niet druk over. :+

Ik heb bij mijn test een paar maanden geleden ook wat langer moeten wachten. Such is life, soms zit het mee, soms zit het tegen. Volgende keer neem ik voor de zekerheid een boek mee.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:36

3 keer naar teststraat geweest en kon zo doorrijden. Laatste keer naar een teststraat XL. Ik kreeg de sneltest en binnen een uur de uitslag van de GGD. Je kan niet zelf kiezen voor sneltest, maar kennelijk selecteren ze op waar je werkt (zorg mag bv geen sneltest). Overigens nog nooit positief getest gelukkig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:58

Kom er net vandaan. Moest er om 9 uur zijn en ik denk dat ze toen ook pas open gingen. Ik vond het druk maar het ging toch nog vrij snel en vriendelijke mensen. +:)+

Ik heb van de week een afspraak gemaakt en heb eerst 5 dagen in quarantaine gezeten. Kan niet wachten op de uitslag.

Ik was in Assen bij een teststraat.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:04

Ikzelf had ongeveer 10 mensen voor me, maar duurde relatief lang voordat ik aan de beurt kon, want mijn tester was gezellig aan het kletsen met een vriendin/geteste (?) waardoor ik een kwartier voor dat hokje moest wachten en iedereen achter mij allang aan de beurt was :')

Maar mijn oom in het westen had ruim 100 man voor zich staan, dus die moest ook heel lang wachten. Verschilt heel erg per locatie en tijdstip/dag.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 12:05

Mkango schreef:
DemDeempel schreef:

De file naar Zuid Frankrijk neemt doorgaans langere wachttijden met zich mee en daar maken ouders zich ook niet druk over. :+

Ik heb bij mijn test een paar maanden geleden ook wat langer moeten wachten. Such is life, soms zit het mee, soms zit het tegen. Volgende keer neem ik voor de zekerheid een boek mee.

Niet te vergelijken.
Op vakantie gaan is leuk. Testen voor een kind van 6 jaar is eng omdat ze niet wist wat ging komen en al nare verhalen van klasgenootjes had gehoord. Dus ze zat zich behoorlijk op te vreten naast me.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:09

Testuitslag kind komt per telefoon, ook als je kind digi-D heeft.
Ik had speciaal hiervoor voor mijn kinderen een eigen digi-D geregeld, maar de uitslag staat er pas op na het telefoontje (en dat duurde bijna 48 uur).
Helaas...

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:12

jowien schreef:
Testuitslag kind komt per telefoon, ook als je kind digi-D heeft.
Ik had speciaal hiervoor voor mijn kinderen een eigen digi-D geregeld, maar de uitslag staat er pas op na het telefoontje (en dat duurde bijna 48 uur).
Helaas...

Dit is niet altijd waar, het ligt eraan hoe je de afspraak gemaakt hebt. In beginsel is het zo dat als je de afspraak telefonisch maakt je ook je uitslag telefonisch krijgt, tenzij je aangeeft het ook via DigiD in te willen zien. Dan komt hij daar ook gewoon op online en mocht je dit eerder zien wordt je ook niet meer gebeld. Er zijn alleen nogal wat instellingen mogelijk dus het ligt er een beetje aan welke opties aangevinkt staan :)