Wat vinden jullie van de maatregelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevermind17

Wat vinden jullie van de maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:03

Ik weet dat het raar klinkt. Ben ik de enige die ergens toch blij is en geniet van de rust in de lockdown? Die zich niet laat meenemen in al die negatieve zaken die op dit moment de overhand nemen?

Ik ben precies de enige persoon die eigenlijk een 'don't care' mentaliteit heeft. Ik leid mijn leven, en geniet van de rust, mijn dieren, paarden, en dichte vrienden die ik af en toe eens zie. Ik wil geen discussie starten, enkel de mensen hun meningen eens horen. Ik heb geen kinderen, geen contact beroep etc.dus ik heb op dat gebied geen last. Winkelen doe ik grotendeels online.. Ik ben blij dat ik niet naar feestjes of concerten moet, niet moet reizen en mijn dieren weer moet missen. Weinig verplichtingen..
Inentingen ben ik nog niet over uit, wat ik daar mee wil.

Zijn er nog mensen die dit gevoel herkennen?

Blijf aub respectvol.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:22

Is dit niet meer iets voor het algemene corona topic?

Maar wat betreft de maatregelen, ik heb hier nog geen enkele hinder van gehad. Ik ga nooit zomaar op bezoek, en ontvang ook bijna nooit bezoek. Winkelen doe ik online, en thuiswerken deed ik al veel. Festivallen of concerten zijn niet aan mij besteed, en ik breng graag tijd door in mijn eigen tuin. Ik werk, ga naar mijn paarden en ben bezig in de tuin. Niets veranderd ten opzichte van voor corona dus.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:27

Matheno schreef:
Is dit niet meer iets voor het algemene corona topic?

Maar wat betreft de maatregelen, ik heb hier nog geen enkele hinder van gehad. Ik ga nooit zomaar op bezoek, en ontvang ook bijna nooit bezoek. Winkelen doe ik online, en thuiswerken deed ik al veel. Festivallen of concerten zijn niet aan mij besteed, en ik breng graag tijd door in mijn eigen tuin. Ik werk, ga naar mijn paarden en ben bezig in de tuin. Niets veranderd ten opzichte van voor corona dus.

Oei moest het hier fout staan mag het gerust verplaatst worden naar het juiste forum :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:32

Ik sluit aan bij jullie Nevermind17 en Matheno.
Alleen de avondklok is soms een klein beetje lastig als we familie of vrienden willen bezoeken, maar eigenlijk geen probleem mee.
Het enige wat we soms missen is de horeca, voornamelijk om het uiteten gaan of straks lekker op een terrasje kunnen zitten.

Bezoek ontvangen of op bezoek gaan gebeurd altijd op afspraak en nooit zoveel. Winkelen deden we al veel online. Festivals en concerten heel soms, maar missen we niet.

We genieten nu nog meer van de rust van ons fijne huis en grote tuin, de dieren die we hebben, de tijd die we nu meer voor elkaar hebben, etc.
Wat mij betreft mag de lockdown nog lang duren.

Dit is mijn persoonlijke mening en gevoel, ik begrijp natuurlijk dat sommige andere wél heel graag willen dat de lockdown en andere maatregelen beëindigd worden, om welke reden dan ook!

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:37

Myfairytale schreef:
Ik sluit aan bij jullie Nevermind17 en Matheno.
Alleen de avondklok is soms een klein beetje lastig als we familie of vrienden willen bezoeken, maar eigenlijk geen probleem mee.
Het enige wat we soms missen is de horeca, voornamelijk om het uiteten gaan of straks lekker op een terrasje kunnen zitten.

Bezoek ontvangen of op bezoek gaan gebeurd altijd op afspraak en nooit zoveel. Winkelen deden we al veel online. Festivals en concerten heel soms, maar missen we niet.

We genieten nu nog meer van de rust van ons fijne huis en grote tuin, de dieren die we hebben, de tijd die we nu meer voor elkaar hebben, etc.
Wat mij betreft mag de lockdown nog lang duren.

Dit is mijn persoonlijke mening en gevoel, ik begrijp natuurlijk dat sommige andere wél heel graag willen dat de lockdown en andere maatregelen beëindigd worden, om welke reden dan ook!

Klopt, dat is ook iets wat ik er zelf goed aan vind. Niet alles is slecht.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:39

Nevermind17 schreef:
Ik weet dat het raar klinkt. Ben ik de enige die ergens toch blij is en geniet van de rust in de lockdown? Die zich niet laat meenemen in al die negatieve zaken die op dit moment de overhand nemen?

Ik ben precies de enige persoon die eigenlijk een 'don't care' mentaliteit heeft. Ik leid mijn leven, en geniet van de rust, mijn dieren, paarden, en dichte vrienden die ik af en toe eens zie. Ik wil geen discussie starten, enkel de mensen hun meningen eens horen. Ik heb geen kinderen, geen contact beroep etc.dus ik heb op dat gebied geen last. Winkelen doe ik grotendeels online.. Ik ben blij dat ik niet naar feestjes of concerten moet, niet moet reizen en mijn dieren weer moet missen. Weinig verplichtingen..

Blijf aub respectvol.

Ik ga mij niet laten inenten, niet omdat ik anti ben maar gewoon omdat het nog niet genoeg onderzocht is en ik nog geen zin heb om dood te gaan.

Verder vind ik de maatregelen voor de horeca vreselijk. Niet voor mezelf, maar voor vrienden die horeca hebben. Altijd belachelijk hard gewerkt en nu zien ze alles kapot gaan, terwijl eerlijk waar, vooral de restaurants het perfect voor elkaar hadden. En onder het motief reisbewegingen beperken nou dat gebeurt dus niet, er is bijvoorbeeld afhaal en mensen gaan er toch wel uit om niet gek te worden. Heb er zelf weinig last van, hou niet van winkelen ofzo, ging wel graag naar de dierentuin, dat dan weer wel. Maar dit helpt gewoon niet, bescherm de kwetsbare groepen en laat de rest vrij. Mensen gaan overal aan dood, ook aan griep, ook aan andere dingen, ook aan Covid, maar dat mensen dood gaan omdat ze niet een kankerbehandeling kunnen krijgen door Covid, dat vind ik erg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:49

Ik vind het wel heel schrijnend voor de mensen die er op allerlei manieren onder gebukt gaan.

Er zijn natuurlijk zat nadelen. Voor die kleine van ons (net 6) is het ook allemaal wel sneu, die heeft nu al 2 rare verjaardagen gehad. Niet lekker overal mee naartoe en op pad, op school ook best geïsoleerd terwijl er normaal veel socialer contact tussen de verschillende groepen is.

Maar die beperkingen zijn nu eenmaal nodig, je kan moeilijk de ziekenhuizen laten overstromen :(:)
Ik focus me ook liever op de positieve kanten.

Het is toch best heel bijzonder om mee te maken, die rare manier van winkelen, lege winkelstraten, ik pas bij de Hema als enige klant, met een mannetje of 5-6 personeel :)) Hele vreemde klant-personeel verhouding is dat :=

En het veel thuiszitten van die kleine tijdens de schoolsluitingen is natuurlijk hartstikke lastig met werk, maar ook heel kostbaar geweest :+:

En inderdaad des te blijer dat we vrij wonen hier en toch al niet van die uitgaanstypes zijn. Wel lekker hoor dat je daar nu niet zo op aangekeken wordt, dat gedoe met die verjaardagen enzo O:)

Ik hoef die prik niet zo nodig. Laten eerst de mensen die er om staan te trappelen maar die prik krijgen, dan kijken we wel hoe ver we komen. Mocht er niet genoeg animo zijn om het idee van groepsimmuniteit te bereiken dan overweeg ik wel weer opnieuw :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:14

Ik ben er wel klaar mee. Ik heb niet de luxe van een tuin of een eigen paard, de sport die ik wil beoefenen is binnen, dus mag niet, dus afgezien van een rondje wandelen in de buurt of naar de supermarkt, zit ik hoofdzakelijk binnen. Mijn vrienden zijn extreem bang voor corona of wonen in het buitenland, dus die zie ik ook niet en ik moet een verhuizing naar het buitenland plannen en dat is ook best een uitdaging (lees: not happening) momenteel. Internetshoppen vind ik heel leuk, maar niet als ik iets nodig heb van 2 euro en vervolgens nog 5 euro aan verzendkosten af kan tikken. :=

Ik ben ook geen uitgaanstype en feestjes sla ik standaard over, maar ik kan slecht tegen sleur en gewoon onbezorgd in de auto kunnen stappen om ergens te gaan wandelen waar er meer heuvels zijn dan mensen en weg te zijn uit de stad, eventueel met een lunch of wat te drinken op een terras, was toch wel een fijne tijdsbesteding in het weekend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:18

Ik vind het vreselijk, mijn hele leven is veranderd en alles is anders. Zit heel veel thuis ipv nooit thuis zijn. Woon heel klein en heb geen tuin oid. Tevens kan ik ook nog maar weinig werken en ben dus aardig blut. Sporten kan niet meer. Feestjes / terras / uit eten / poolen / winkelen / met groepen afspreken. Allemaal dingen die niet meer kunnen.

Ik kocht eigenlijk nooit wat online en dat vind ik nog steeds heel stom. Ik houd van musea bezoeken, dagjes weg gaan. Eigenlijk alles wat ik voorheen deed kan niet meer. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:27

Aan de ene kant vind ik het wel lekker.

Sparen voor een huis gaat nu een stuk makkelijker, zonder al die weekendjes weg en uitjes

Ik hou absoluut niet van uitgaan/festivals. Normaal word ik nog wel is meegesleept.
Avond klok bevalt ook wel, zeker als die om 10 ingaat. Goed excuus om het niet te laat te maken bij een vriendin, beter voor m'n slaap.

Hobby's gaan voor een groot deel door. Sportschool even niet, maar team sport is naar buiten verplaatst.

Wel zou ik onwijs balen als voor het tweede jaar op rij de F1 hier niet door gaat.
Een terasje op het strand zou ik ook wel weer willen, maar to go bevalt ook wel goed.

Ook ben ik wel benieuwd hoe het werken op kantoor is. In september de overstap gemaakt van patiëntzorg naar kantoorwerk (keuze niet door corona gemaakt), tot nu toe alleen maar thuis gewerkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:28

Nevermind17 schreef:

Blijf aub respectvol.

Ik zou dit geschreven kunnen hebben :D
Alleen ga ik wel fysiek winkelen. Lekker rustig hier overal.

Vanaf zaterdag gelden hier ( belgie ) weer verstrengde maatregelen. Nog meer rust. Ik geniet ervan :')

Ik vind het bijzonder erg voor de mensen die hard getroffen worden door deze ellende, maar voor mij persoonlijk zit ik echt in een bevoorrechte positie.
En dat mag ook al een keertje want ik heb al heel wat ellende meegemaakt in mijn leven.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:31

Ik vind de rust van minder verplichtingen prima. Maar veel rust heb ik niet gekregen sinds corona. Constant wisselen tussen wel of niet onderwijs. Online, on campus, verplicht, niet verplicht. practica gaan door, practica gaan niet door. Grenzen open, grenzen dicht, wel quarantaine plicht, of toch weer niet. Constant snel schakelen, en bereid zijn om plannen volledig om te gooien omdat er weer wat veranderd wordt in het beleid (en ik ben normaal behoorlijk van de strakke planning).

15 maart mocht hoger onderwijs in België weer iets meer (lees 1 dag in de week onderwijs), nu net weer te horen gekregen dat de scholen (inclusief hoger onderwijs) opnieuw terug dicht gaan. Ik hoop in ieder geval dat ik nog een keer naar de uni kan voor mijn thesis, moest nog 1x data verwerken, maar de vraag is of dit onder de nieuwe maatregelen wel door kan gaan.

Nog niet te spreken over het feit dat de horeca al maanden stil light (en mijn inkomen dus ook), en solliciteren zeer lastig is als je nooit voor meer dan 2-3 weken vooruit kunt plannen omdat je constant gebonden bent aan een wisselend beleid. Dus naast koppijn van het constant flexibel moeten kunnen zijn in planning ook nog eens kopzorgen over de financiële planning. Dus nee , wat dat betreft wordt ik knettergek van de maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:36

Pandora2 schreef:

Vanaf zaterdag gelden hier ( belgie ) weer verstrengde maatregelen. Nog meer rust. Ik geniet ervan :')

Ik vind het bijzonder erg voor de mensen die hard getroffen worden door deze ellende, maar voor mij persoonlijk zit ik echt in een bevoorrechte positie.
En dat mag ook al een keertje want ik heb al heel wat ellende meegemaakt in mijn leven.
Same, alleen daarom baal ik nog harder dat ik niet de dingen kan doen die ik jarenlang heb moeten laten. :') Ik heb ook nooit (veel) verplichtingen. Vrijwel alle dingen die ik onderneem, zijn dingen die ik ook echt wil doen en dat zijn hoofdzakelijk nieuwe plekken, ervaringen en leermomenten, want dat is waarin ik mijn rust vind. Juist in deze verplichte "rust" waarin elke dag hetzelfde is en alles zich afspeelt op dezelfde 70m2, ontstaat er in mijn hoofd heel veel onrust. :=

Maar fijn dat het voor jou wel de rust met zich meebrengt die je nodig hebt! :(:)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:53

Ik ga ook best goed op het thuiswerken en de minder verplichtingen, maar ik denk dat mensen die alleen wonen of op een flatje driehoog-achter zonder tuin het een stuk zwaarder hebben.

Daarnaast heb ik ook wel zin om weer eens naar een museum of concert te gaan. Of even uit eten. Of gewoon lekker trainen in de sportschool. Ik klaag er niet over, het is niet anders, maar ik heb echt wel begrip voor de mensen die het minder luxe of makkelijk hebben. In je eentje in een flatje is gewoon minder fijn dan met je gezin in je vrijstaande woning met grote tuin erom heen.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:58

Smerig gedoe rondom sluiting openbare toiletten en nergens bij koffie2go naar binnen mogen om te plassen in geval van 'urgentie'. Met een een darm'ziekte' is het wel zo fijn om ergens in geval van nood niet in de bosjes of in een emmer tussen openstaande auto deuren te belanden :(

Dus komen we nergens.

Graag openbare wc's open en dan degene die toezicht hebben van een toiletjuffrouw- redelijk coronaproof moet dat voor 2 euro bij wijze van spreken kunnen, toch? :j !

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:03

Ik kon de maatregelen tot nu toe goed hebben. Maar nu het weer met bijna een maand verlengd is heb ik wel even een dipje. Keek nu wel echt uit naar weer een terrasje pakken en met meer mensen afspreken op een dag. daarnaast kan ik ook ontzettend blij worden van een vakantie boeken. Nu gaan we wel steeds weg in Nederland maar ik wil zo graag weer even naar het buitenland.

Thuiswerken is ook niet mijn favoriete bezigheid. 1 a 2 dagen in de week zou ik nog oké vinden. Maar zit nu alle dagen in mijn 1tje thuis. Super saai.

Maar bij mij is het lang niet zo erg als bij Marlinde. Dat vind ik echt heftig, dat echt alles in je leven is veranderd. Ik heb gelukkig een fijn huis met tuin samen met mijn vriend en ik heb 2 paarden en hele leuke stalgenoten. Dus heb nog wel wat sociale dingen gelukkig.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 17:07

Pandora2 schreef:
Nevermind17 schreef:

Blijf aub respectvol.

Geweldig, ik denk idd zo als jij. Ik ben trouwens ook van België. :D ik geniet ook van de rust die er momenteel heerst. Waar is de tijd dat je enkel buiten mocht voor naar bv je paard te gaan of je werk. Zalig vond ik dat. Amper mensen op de baan. Rust. Stilte. De natuur die kan herstellen.

Roos_h

Re: Wat vinden jullie van de maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:13

De eerste maanden van de maatregelen vond ik het stiekem heerlijk, geen reistijden meer, meer tijd voor mijn paard, etc.
Inmiddels ben ik er wel helemaal klaar mee. Je merkt nu hoeveel je eigenlijk voor lief nam voordat dit hele gedoe begon. Ik zou echt zoveel overhebben om weer in het zonnetje op een festival te staan met veel te veel zwetende mensen op een hoop :') . Op zich gaat het wel en ik hou me over het algemeen best goed aan de maatregelen, maar het is natuurlijk wel jammer dat er elke keer iets moois wordt beloofd en dat dat dan vervolgens toch niet door kan gaan. Helaas nog even wachten tot de vaccinaties er wat rapper inzitten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:32

Willekes schreef:
Smerig gedoe rondom sluiting openbare toiletten en nergens bij koffie2go naar binnen mogen om te plassen in geval van 'urgentie'. Met een een darm'ziekte' is het wel zo fijn om ergens in geval van nood niet in de bosjes of in een emmer tussen openstaande auto deuren te belanden :(

Dus komen we nergens.

Graag openbare wc's open en dan degene die toezicht hebben van een toiletjuffrouw- redelijk coronaproof moet dat voor 2 euro bij wijze van spreken kunnen, toch? :j !

Ook al ben je darmtechnisch gezond zoals ik , ik vind het een van de meest belachelijke maatregel die er is.
Ze zouden in de toiletten ook gewoon even een desinfectie spray kunnen neerzetten. Kun je zelf die plee bril nog even een doekje geven. Het is gewoon gemakzucht.

Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Afgelopen oktober verhuisd naar de andere kant van nederland. Ik had nog niet uitgepakt en alles ging dicht. Sta je dan in een onbekende omgeving waar je buiten je stalgenoten nog niemand kent. Nog erger was het sluiten van de sportschool. Als rugpatient moet ik dat gewoon bijhouden. Na de eerste lockdown duurde het 3 maanden voor ik weer 'hersteld'was. Ik was bijna weer klachten vrij en toen ging het weer dicht. Wat ik thuis doe zet geen zoden aan de dijk.
Afgelopen zaterdag mocht ik weer...helemaal blij en voor gister had ik ook weer geboekt. Maar helaas. Vorige week bij mijn nieuwe werk gestart, ik ben 4x op kantoor geweest (werken in groepen, 2 op 2 af) en zit nu alweer thuis omdat een collega positief is getest. Dat betekend in quarantaine. Niet naar paard en weer geen begin kunnen maken met sporten om rug weer sterk te krijgen.
Thuiswerken lukt niet want ik kan nog niet in het systeem en ik moet gewoon ook nog heel veel leren.

Vandaag maar iets gedaan wat de dokter vast niet goed gekeurd heeft :P :D . Iets in de tuin.

Ik wil zo graag weer een ritme in mijn leven. Hier iets gaan opbouwen, nieuwe vrienden maken en gewoon naar de winkel kunnen.
Geen smerige mondkapjes meer op.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:34

Ik ben denk ik een van de weinigen die dit met gemak nog 10 jaar kan volhouden. Mensen kijken mij dan altijd aan alsof ze water zien branden... :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:51

Mkango schreef:
Pandora2 schreef:

Same, alleen daarom baal ik nog harder dat ik niet de dingen kan doen die ik jarenlang heb moeten laten. :') Ik heb ook nooit (veel) verplichtingen. Vrijwel alle dingen die ik onderneem, zijn dingen die ik ook echt wil doen en dat zijn hoofdzakelijk nieuwe plekken, ervaringen en leermomenten, want dat is waarin ik mijn rust vind. Juist in deze verplichte "rust" waarin elke dag hetzelfde is en alles zich afspeelt op dezelfde 70m2, ontstaat er in mijn hoofd heel veel onrust. :=

Maar fijn dat het voor jou wel de rust met zich meebrengt die je nodig hebt! :(:)

Ik begrijp het wel hoor. Veel hangt ook af van de aard van 't beestje natuurlijk en hoe je woont momenteel.
Ik ben nooit zo'n uithuizig type geweest en had altijd de pony en later paarden aan huis wat toen en ook nu een heel bevoorrechte positie is.

Moest die pandemie ons overkomen zijn tijdens mijn schooljaren, had ik gewoon heel veel vakantie gehad want afstandsonderwijs was toen zeker niet mogelijk geweest. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:53

Nevermind17 schreef:
Geweldig, ik denk idd zo als jij. Ik ben trouwens ook van België. :D ik geniet ook van de rust die er momenteel heerst. Waar is de tijd dat je enkel buiten mocht voor naar bv je paard te gaan of je werk. Zalig vond ik dat. Amper mensen op de baan. Rust. Stilte. De natuur die kan herstellen.

:)*
Oudegem bij Dendermonde.
Ken ik van Rijbaan Piet :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:54

Wistaire schreef:
Ik ben denk ik een van de weinigen die dit met gemak nog 10 jaar kan volhouden. Mensen kijken mij dan altijd aan alsof ze water zien branden... :')

+1

Ik ben al zover dat ik denk te verhuizen als de drukte ooit weer losbarst :')

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 17:55

Pandora2 schreef:
Nevermind17 schreef:

:)*
Oudegem bij Dendermonde.
Ken ik van Rijbaan Piet :D

Haha yes indeed. Ben jij ook van die kanten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:58

Willekes schreef:

Dus komen we nergens.

Dit vind ik ook heel erg vervelend. :( Niet alleen voor mensen met darmproblemen, maar ook voor peuters/kleuters die net zindelijk worden/zijn.
Belachelijk dat je niet eens ergens gebruik mag maken van het toilet. Mijn kinderen hebben ook al heel wat geplast op parkeerplaatsen of in perkjes :\ Lekker smerig als veel mensen dat moeten doen.

Maar goed, verder heb ik weinig last van de regels, maar begin het wel zat te worden dat we niet erop uit kunnen gaan naar dierentuinen, pretparken etc.