Felicxa schreef:Ik doe nu taal- en cultuurstudies aan de universiteit, iets compleet anders dus. En ondanks dat ik geschiedenis en taal interessant vind merk ik dat ik het eeuwige lezen van droge stukken tekst en daar dan weer zelf droge stukken tekst over moet schrijven eigenlijk gewoon niet zo veel voor mij is. Ik mis de praktijk, wil graag dingen doen en maken ipv alleen maar lezen en schrijven.
Bij wiskunde C deden we algebra, van die lineaire en exponentiele functies, grafieken met stijging en daling, statistiek en kansrekenen, logisch redeneren en dingen als ruimtelijk inzicht en werken met perspectief. Maar het wordt een beetje gezien als kneusjeswiskunde (ik was echt niet goed in wiskunde, ben uiteindelijk met een 7 geslaagd maar heb daar echt best wel hard voor moeten werken en vaker wel dan niet toetsen moeten herkansen.)
Ik zit te denken aan informatica omdat het me gewoon heel leuk lijkt. Een aantal jaar geleden heb ik me best wel beziggehouden met bv zelf kleine applicaties maken voor de computer zoals spelletjes of een eigen internetbrowser (niet dat dat er super mooi uitzag, maar vond het wel leuk om te doen) en het lijkt me leuk om bij een toekomstige baan software te schrijven of te werken met veel data analyse. Plus de baankansen in de ict zijn gewoon heel goed.
Als ik lees dat je graag dingen wilt doen en maken, zou ik je willen aanraden ook naar electrotechniek te kijken. Daar leer je ook programmeren en kun je ook echt zeker met wat aanpassing in de web development mee in als je dat wilt, maar je leert ook echt toffe tastbare dingen maken.
Zoals gezegd, als iemand mij dat had kunnen vertellen, had ik die richting gekozen. Als je echter nooit behoefte hebt gehad om een apparaat uit- en inelkaar te zetten, is het waarschijnlijk niet iets voor je.
Ik schroefde graag dingen open om te zien hoe iets werkte. Maar ik was een meisje, dus het werd helaas niet gestimuleerd...