Ik woon in een heel leuke stad in een heerlijk huis. Dat heb ik vorig jaar gekocht, met de bedoeling er zo'n 5 jaar te wonen en daarna door te verhuizen naar een plek om langer te wonen. Om verschillende redenen wordt die vervolgstap sowieso buiten onze huidige woonplaats.
Maar ja... waar ga je dan naartoe? Wij fantaseren er regelmatig over... Voor de beeldvorming: we zijn niet opgegroeid in de plek waar we nu wonen, we hebben beiden op verschillende plekken gewoond voordat we hier belandden. Onze ouders en familie wonen in tegenovergestelde uiteinden van Nederland. Dus dicht bij de één wonen, betekent héél ver weg van de ander. Onze vrienden wonen vooral in de Randstad, maar ook wel in andere delen van het land. Onze banen zijn in onze woonplaats - maar we werken volledig thuis en zullen dat na corona ook blijven doen. Sowieso is het maar de vraag hoe lang je bij je huidige werkgever blijft werken. Oftewel: bijna heel Nederland is ineens een optie voor ons. En daar krijg ik keuzestress van

Wie is ook eens verhuisd naar een andere stad of zelfs de andere kant van het land?
Hoe maakte je die keuze en hoe pakte het uit?
Keek je naar nabijheid van familie, je sociale netwerk, baankansen? Cultuur en/of tradities in een andere plek? Wat gaf de doorslag?
Brand los