Zelf zou ik dan voor nu toch een mailprogramma nemen op je pc/laptop, zoals bv Thunderbird. De instellingen voor zo'n mailprogramma kun je vast op de Jimdo-site vinden. Kies voor de instellingen voor IMAP, dan worden zowel de berichten die je hebt verzonden als die je hebt ontvangen naar je emailprogramma opgehaald.
Dan kun je de berichten downloaden, en via Thunderbird een backup maken. (Maak echt een backup. Ik heb de vorige keer met een onhandige actie al mijn mail gewist toen ik dacht iets snel te kunnen doen. Dus maak die vooral)
Controleer ook of alle belangrijke mail op je computer staat.
Daarna, als je wix-site het doet en je emailadres daar werkt, maak je ook in Thunderbird een nieuw account aan voor de wix-server (en ook hier weer IMAP.) (Dit was wat ik fout deed, ik dacht slim te zijn door gewoon de naam te veranderen. Maar dat is niet handig.)
Als dat account werkt kun je de email die je wilt bewaren via Thunderbird van je oude account naar je nieuwe verplaatsen. Als dat gelukt is, is de email ook weer beschikbaar via de nieuwe webmail van Wix.
(Ik weet niet of dit de enige manier is of de makkelijkste, misschien zijn er via de administratietools van Jimdo ook wel manieren om rechtstreeks een backup van je mail te maken, maar dit is in elk geval een manier.)