Nieuwbouw woning Stucwerk(dunpleister) of renovlies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Nieuwbouw woning Stucwerk(dunpleister) of renovlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 11:11

Ik zou graag horen waar jullie voor hebben gekozen, het gaat om de wanden van een vrijstaande nieuwbouw woning.

Het gaat om circa 240m2 aan wanden, plafonds zijn afgewerkt.

We hebben nu een offerte binnen van renovlies inclusief wanden glad maken, wat toch vaak nodig schijnt te zijn. Eerlijk gezegd schrik ik van de prijs -O- .

In ons vorige huis hadden we glad stucwerk met schrobvaste latex van sigma, :D ideaal met honden.

Hoe is dat met renovlies kan je dat afnemen?

Ik kwam speciaal voor nieuwbouw ook dunpleister tegen iemand bekend hier mee?

Rose94

Re: Nieuwbouw woning Stucwerk(dunpleister) of renovlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:14

Wij hebben ons nieuwbouwhuis laten behangen met renovlies en zijn tot nu toe tevreden met het resultaat! Wij hebben er voor gekozen omdat het iets goedkoper was dan stuc op de muren. Ik als leek zie ook het verschil niet echt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:38

wij hebben ook renovlies. Daar moet nog wel verf overheen, dus dan zou je gewoon de schrobvaste latex van sigma kunnen gebruiken daarvoor.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:40

Wij hebben ook voor renovlies gekozen, in de toekomst willen we wel stucwerk. Hier zit schrobbare muurverf overheen en is prima schoon te maken.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 11:46

noviceh schreef:
Wij hebben ook voor renovlies gekozen, in de toekomst willen we wel stucwerk. Hier zit schrobbare muurverf overheen en is prima schoon te maken.

Waarom zou je dan kiezen voor stucwerk?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 11:50

Is er bij jullie ook werk vooraf gedaan, in de offerte is post opgenomen voor schuurwerk en extra pleisterlaag mocht dit nodig zijn.

Ben wel benieuwd wat jullie kwijt waren ,mag ook per pb.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:50

Ik heb altijd geleerd dat Renovlies beter is in een nieuwbouwhuis ivm de werking van muren.
Bij stucwerk krijg je altijd zetscheuren( vaak ook gezien)

In mijn nieuwbouw appartement heb ik het ook en het ziet er nog steeds strak uit.
Ik vind het resultaat van Reno ook zeker zo mooi en destijds was het ook goedkoper van stucen.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:56

marrianne schreef:
Ik heb altijd geleerd dat Renovlies beter is in een nieuwbouwhuis ivm de werking van muren.
Bij stucwerk krijg je altijd zetscheuren( vaak ook gezien)

In mijn nieuwbouw appartement heb ik het ook en het ziet er nog steeds strak uit.
Ik vind het resultaat van Reno ook zeker zo mooi en destijds was het ook goedkoper van stucen.

Dit dus, stucwerk gaat mee werken.. Toevallig laatst nog een flinke scheur van plafond tot vloer gezien bijna van een nieuwbouw appartement uit 2016, deze zit er pas sinds kort. Dus vandaar dat je eerst renovlies kan nemen voor je in de toekomst gaat stucen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:09

wij hebben de slaapkamers zelf gedaan.
Dat zou ik nu nooit meer doen. Wat een monster klus! de pro's doen het veel netter en sneller.
Wij hebben alles zelf geverfd, maar ook dat zou ik nu niet meer doen.

Ook dat kunnen zij veel netter en sneller. En verf bij de bouwmarkt is gewoon duur en verf vand e schilder is kwalitatief een stuk beter. En denk maar eens aan die onmogelijke hoeken boven de trap waar je halsbrekende touren voor moet uithalen....

ik stuur je de info even via PB

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:26

Wij hebben ook renovlies in onze nieuwbouw woning, maar wij hebben het zelf gedaan. Prima te doen, maar kost wel tijd. Ook zie je in de eerste kamer dat we nog niet helemaal handigheid in hadden. Daarnaast erg belangrijk om de lijm goed weg te vegen (dit hebben wij niet gedaan). Daardoor is bij ons de verf gaan breken. Konden we weer alles opnieuw opschuren en opnieuw verven. Maar heeft ons echt heel veel geld gescheeld!
Voordat je gaat behangen eerst wel ff alles opschuren en grond en muren schoonmaken/ stofzuigen. Daarna hebben wij een voorstrijk gebruikt. Dan behangen en daarna weer verven. gelukkig hadden wij hulp voor het verven en behangen. Daardoor hebben we de hele woning in 2 weken gedaan inclusief drogen etc.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:09

lukka63 schreef:
Waarom zou je dan kiezen voor stucwerk?
Omdat ik stuc toch mooier vind, hoewel het behang er bij ons wel strak op zit. Daarbij wil ik alle oneffenheden gelijk laten stucen, bijvoorbeeld de sleuven in het plafond. Maar blij toe dat we nu renovlies op de muur hebben, gezien de muren aardig zijn gaan werken in de afgelopen jaren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:27

Wij hadden in nieuwbouw renovlies. Onze buren gingen het gelijk schilderen en daar liet alles toen los.

In ons vorige, bestaande huis hebben we zelf renovlies gedaan en 2 lagen verf. Was prima te doen vonden wij.