Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Texas02 schreef:Niet meer zo'n ding opzetten, heel erg ongezond om zo'n ding op te hebben (ja, dit is meermaals wetenschappelijk aangetoond). Je hebt er duidelijk ook een medische reden voor, dus je mag ook zonder.
Texas02 schreef:Niet meer zo'n ding opzetten, heel erg ongezond om zo'n ding op te hebben (ja, dit is meermaals wetenschappelijk aangetoond). Je hebt er duidelijk ook een medische reden voor, dus je mag ook zonder.
Hutcherson schreef:Wat voor werk doe je? Kun je het zo regelen dat je geen masker op hoeft?
Want dit lijkt me niet de bedoeling,dat jij meer last ondervind van het dragen.
Zebrastreep schreef:Texas02 schreef:Niet meer zo'n ding opzetten, heel erg ongezond om zo'n ding op te hebben (ja, dit is meermaals wetenschappelijk aangetoond). Je hebt er duidelijk ook een medische reden voor, dus je mag ook zonder.
Chronische hyperventilatie is geen medische reden... Anders zou ik ook zonder mogen lopen.
--
Ts klinkt inderdaad als hyperventilatie klachten. Zelf ervaar ik dit ook met een mondkapje ( niet zo heftig als jou moet ik zeggen) maar ik raak er soms wat licht van in paniek waardoor ik hoog ga ademhalen. Vaak helpt het mij om een beetje bij zinnen te blijven door eigenlijk tegen mijzelf te zeggen dat ik normaal moet gaan ademhalen.
Keelpijn had ik bijvoorbeeld echt als angstklacht voor corona. Totdat ik dacht het zit niet in mijn keel maar meer in mijn mond. Ook ik herken het weinig drinken en dat heeft dan ook weer invloed op je keel. De hoofdpijn kan ook zeker komen van het verkeerd ademen daar krijg ik ook wel last van met combinatie misselijk zijn. Nek klieren kunnen zeer doen door aan te spannen waardoor je spieren eigenlijk wat overbelast raken. Het is ook niet gek dat je het krijgt na een hele werkdag. Heel veel mensen denken niet tegen een mondkapje te kunnen , maar als ik het zo hoor zijn super veel mensen aan het hyperventileren / verkeerd ademhalen. En dat kan behoorlijk in je kop gaan zitten.
Zijn het op je borst meer steken of echt pijn?
Het voelt als een kou op je borst, echt pijn kan ik het niet noemen. Het is gewoon alles bij elkaar waardoor ik me dan niet lekker voel, slap, moe en totaal geen energie meer heb. En dat is gewoon vervelend meerdere keren per week. Zebrastreep schreef:Texas02 schreef:Niet meer zo'n ding opzetten, heel erg ongezond om zo'n ding op te hebben (ja, dit is meermaals wetenschappelijk aangetoond). Je hebt er duidelijk ook een medische reden voor, dus je mag ook zonder.
Chronische hyperventilatie is geen medische reden... Anders zou ik ook zonder mogen lopen.
--
Ts klinkt inderdaad als hyperventilatie klachten. Zelf ervaar ik dit ook met een mondkapje ( niet zo heftig als jou moet ik zeggen) maar ik raak er soms wat licht van in paniek waardoor ik hoog ga ademhalen. Vaak helpt het mij om een beetje bij zinnen te blijven door eigenlijk tegen mijzelf te zeggen dat ik normaal moet gaan ademhalen.
Keelpijn had ik bijvoorbeeld echt als angstklacht voor corona. Totdat ik dacht het zit niet in mijn keel maar meer in mijn mond. Ook ik herken het weinig drinken en dat heeft dan ook weer invloed op je keel. De hoofdpijn kan ook zeker komen van het verkeerd ademen daar krijg ik ook wel last van met combinatie misselijk zijn. Nek klieren kunnen zeer doen door aan te spannen waardoor je spieren eigenlijk wat overbelast raken. Het is ook niet gek dat je het krijgt na een hele werkdag. Heel veel mensen denken niet tegen een mondkapje te kunnen , maar als ik het zo hoor zijn super veel mensen aan het hyperventileren / verkeerd ademhalen. En dat kan behoorlijk in je kop gaan zitten.
Zijn het op je borst meer steken of echt pijn?
Het voelt als een kou op je borst, echt pijn kan ik het niet noemen. Het is gewoon alles bij elkaar waardoor ik me dan niet lekker voel, slap, moe en totaal geen energie meer heb. En dat is gewoon vervelend meerdere keren per week.[/quote]speedfiets_2 schreef:Is het niet mogelijk voor jou om aan zon... Ik weet even de juiste benaming er niet voor "eendenbek masker" aan te komen? Ik heb een masker met wat meer ruimte op mijn mond en dat maakt voor mij het een stukje makkelijker. Of een stoffen masker met zon kapje er in?
Kidde schreef:speedfiets_2 schreef:Is het niet mogelijk voor jou om aan zon... Ik weet even de juiste benaming er niet voor "eendenbek masker" aan te komen? Ik heb een masker met wat meer ruimte op mijn mond en dat maakt voor mij het een stukje makkelijker. Of een stoffen masker met zon kapje er in?
Volgens mij is dat een chirurgisch masker wat TS al draagt? Maar ik kan er naast zitten hoor
speedfiets_2 schreef:Kidde schreef:speedfiets_2 schreef:Is het niet mogelijk voor jou om aan zon... Ik weet even de juiste benaming er niet voor "eendenbek masker" aan te komen? Ik heb een masker met wat meer ruimte op mijn mond en dat maakt voor mij het een stukje makkelijker. Of een stoffen masker met zon kapje er in?
Volgens mij is dat een chirurgisch masker wat TS al draagt? Maar ik kan er naast zitten hoor
Je hebt verschillende modellen chirurgisch masker. Je hebt ook chirurgische maskers die erg lijken op die standaard blauw witte wegwerpdingen maar ook idd in eendenbek model.
marleen_usar schreef:Gewoon een faceshield gebruiken is veel prettiger.
Vanillia schreef:Texas02 schreef:Niet meer zo'n ding opzetten, heel erg ongezond om zo'n ding op te hebben (ja, dit is meermaals wetenschappelijk aangetoond). Je hebt er duidelijk ook een medische reden voor, dus je mag ook zonder.
Graag een linkje naar de wetenschappelijke bronnen waar je aan refereert.
Ik heb een tijd veel last gehad van chronische hyperventilatie en had dan vergelijkbare klachten. Stomme is dat ik erop gewezen werd door iemand en zelf dus echt niet door had dat ik het deed. Ik had bij het woord hyperventilatie altijd de associatie met hysterisch in een zakje ademen, maar het kan dus ook echt ongemerkt. Ik ben begonnen met 3x per dag 1 minuut hele simpele ademhalingsoefeningen (op mijn Apple Watch) om me wat meer bewust te worden van mijn ademhaling en inmiddels ben ik er vrijwel helemaal vanaf. Misschien kun je dat nog proberen?
marleen_usar schreef:Gewoon een faceshield gebruiken is veel prettiger.
BarbaLala schreef:Af doen. Die dingen zijn nergens goed voor behalve jezelf ziek maken.
Zeker als je er klachten door ondervind en dus onder de medische uitzondering valt is het waanzin om ze te blijven dragen.