Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 00:55

Ik woon op een beschermde woonvorm.

Een huisgenoot is vandaag ziek geworden en wordt morgen getest.

Ik heb mijn dagbesteding afgebeld met het verhaal en vond het fijn dat ik eerlijk was en stond achter me.

Maar nu, Ik heb angst, Ik heb angst dat ik andere besmet. Heb niet zo zeer de angst om zelf ziek te worden.

Maar mijn ouders zijn zwakke mensen en heb zo meer mensen die ik liever niet ziek maar.

Is het een wijs besluit om morgen niet te gaan werken of hoe denken jullie er over?

Poekkie

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:59

Ik weet niet hoe de regels in nederland zijn, maar hier in belgie moet je idd in quarantaine als een directe huisgenoot besmet is :)
Wat voor werk doe je? Kan het van thuis of is het veel individueel in de buitenlucht? Dan kan je het mss nog overwegen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:59

Wacht eerst maar de rest van je huisgenoot af. Geen rede tot paniek. En je hebt de juiste keuze voor jezelf gemaakt door even niet te gaan werken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:01

Heel goed gedaan :j
Ik zou niet teveel in paniek raken, eerst even uitslag van huisgenootje afwachten. Wie weet is er niets aan de hand.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 01:05

Dank je wel.

Kan er nu zelfs niet van slapen, met het idee dat iemand in huis corona heeft.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:07

Bij de overgrote meerderheid is het alleen wat keelpijn en een hoestje hoor :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:11

Wat rot dat het je zo angstig maakt, het is ook een vervelend idee. Hopelijk hoort diegene snel de uitslag en is er niets aan de hand. Tot die tijd misschien wat afleiding zoeken zover mogelijk zodat je niet zo gaat piekeren. Dat geeft alleen maar een rotgevoel en helpt jou niet :(:)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 01:12

Ik weet het.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:17

Gewone griep, verkoudheid en dergelijke gaan ook gewoon door. De symptomen van corona zijn zó algemeen dat het echt alles kan zijn. Voor hetzelfde geld heeft je huisgenoot dus helemaal geen corona ;)

Doe het lekker rustig aan, vermijd even contact met de betreffende huisgenoot en wees verstandig over met wie je zelf in contact komt. Worst case scenario zit je even een tijdje in isolatie, best case scenario is er helemaal niets aan de hand.

Probeer je lekker te ontspannen en een nachtje rust te pakken, het waait allemaal wel weer over :knuffel: