Website levert niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Website levert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:12

Hopenlijk staat het hier goed

Zes weken geleden heb ik op een site een digitale kunstwerk van de hond van mijn moeder voor haar verjaardag besteld. Ik volgde deze site al langer via FB en had al een tijd in gedachten dit als cadeau voor haar te doen.

Op de website staat vermeld dat je het voorbeeld binnen 24u ontvangt, deze oneindig kan laten aanpassen en zelfs een andere foto kan aanleveren als je uiteindelijk niet tevreden bent. Ook staat vermeld dat je de bestelling in 2-3werkdagen ontvangt.

Binnen 24u kreeg ik het voorbeeld welke ik meteen goedgekeurd heb. Heb het cadeau naar volle tevredenheid ontvangen.

Mijn schoonmoeder is 2 dagen eerder jarig en zou 60 jaar worden. Wij, en mijn schoonzusje+zwager geven sinds 2 jr gezamenlijk een cadeau wat schoonpa ook krijgt. Ze vinden dit heel leuk en gaan dat dan samen doen.

Aangezien we 60 toch wel een mijlpaal vinden, en mijn schoonouders eindelijk een hond hebben gevonden, wilden mijn man en ik nog iets extra's geven; ook een kunstwerk van hun viervoeter.

Ik heb deze optijd besteld, en voor de zekerheid extra betaald voor de snelle leveroptie zodat het niet mis kon gaan. Helaas duurde het 2 dagen voor ik uberhaupt het voorbeeld kreeg, en tot op heden hebben we nog niets ontvangen. Inmiddels zijn we dus 5 weken verder.. Contact kan alleen via e-mail en gaat moeizaam.

Ik vind dit super vervelend voor mijn schoonmoeder, en mijn geduld raakt nu wel op. Ik heb extra betaald, krijg heel laat reactie op mijn mailtjes, en afspraken worden niet nagekomen.

Het laatste bericht was van vorige week donderdag; dat het op de urgent lijst staat en waarschijnlijk die dag nog verzonden wordt.. Nou, morgen zijn we een week verder en heb nog steeds niets ontvangen.
Ik lees ondertussen meerdere berichten van mensen die lang wachten, en moeizaam of geen contact krijgen.

Wat kan ik het beste doen? Juridisch advies via het loket inwinnen is misschien wat overdreven? Ik wil ook graag nog het kuntwerk ontvangen, en niet de koop ontbinden maarja..

Iemamd advies wat een goede stap zal zijn, of waar ik een goede voorbeeld brief kan vinden om iets op te stellen zodat ze het gaan opsturen?

Bedankt alvast!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:22

Ik vind het helemaal niet overdreven om juridisch advies te vragen. Je krijgt waarschijnlijk een algemene mail/brief als voorbeeld die je kan aanpassen waarin je aangeeft dat ze moeten leveren of waarin je je geld terug vraagt en er anders serieuze stappen worden ondernomen. Die mail/brief is vaak al genoeg om bedrijven toch te laten leveren en afspraken na te komen (helaas al te vaak ervaring mee).

Als je denkt dat je opgelicht bent dan kan je aangifte doen bij de politie. Tijdens aangifte kan je aangeven dat het bedrijf van je aangifte op de hoogte wordt gebracht. Soms zullen ze (het bedrijf) contact met je opnemen om het alsnog met je op te lossen.
Maar het lijkt me slimmer om eerst juridisch advies te vragen.

Storm

Re: Website levert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:58

Wat ontzettend vervelend zeg, kun je via Drimble niet achter andere gegevens, telefoonnummer of adres komen zodat je meer actie kunt ondernemen?