Schoenen voor zooltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Schoenen voor zooltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 09:36

Ik krijg van de podotherapeut zooltjes. Nu heb ik verschillende schoenen waar ze in zouden kunnen passen, maar mijn schoenen waar ik altijd op wandel zijn echt aan vervanging toe. Welke schoenen raden jullie aan om te wandelen? Mag een sportschoen zijn, liever geen wandelschoenen. Heb nu nike tanjun en bevalt goed, maar misschien heeft iemand nog andere tips.
Moet een uitneembare zool hebben.

En dan nog iets voor in huis. Zeker aan het begin moet ik ook de zooltjes binnenshuis gebruiken. Nu loop ik altijd op slippers en heb ik er een hekel aan om sokken en schoenen aan te hebben in huis, dus dat zal wennen worden.

Wat zijn fijne, ademende lichte schonen geschikt voor binnenshuis? En dan met name ook in de zomer bij warmte, dus niet te warm. Ook hier moet de binnenzool uitneembaar zijn.

Iemand tips?

8nnemiek

Re: Schoenen voor zooltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:29

Ik zou gewoon eens wat schoenenwinkels binnen lopen zodra ze weer open zijn. Tegenwoordig zijn er steeds meer schoenen waar je de zool uit kan halen.
Zelf vind ik Rieker, Tamaris en Ecco fijn, die hebben ook redelijk wat modellen waar de zool uit kan, maar niet elk model.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:34

Voor in huis, Toms? Even opletten dat je een type kiest met uitneembare binnenzool.
edit: buiten loop ik graag op North Face Litewave, iets steviger dan een sneaker maar wel lekker licht. Je loopt er zo mee weg
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 10-03-21 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:37

Ik heb ook zooltjes en ik ben gek op schoenen van The North Face. Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij bever.nl. Je hebt wat zwaardere, waterbestendige schoenen maar ook hele lichte ademende schoenen van dat merk.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:39

Ik vind de sneaker van dyanne beekman heel fijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:26

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 15:47

ik ga er eens even rustig naar kijken. heb de zooltjes net geprobeerd in mij palladiums. dat gaat niet, voet gaat slapen want schoen zit te strak (oorsponkelijke binnenzool er uiteraard uitgehaald) nu in een paar goedkope sneakers gedaan, en daarin zit het wel ruim genoeg, maar zit mn hiel weer erg hoog achter in mn schoen. pff... lastig.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:51

Ik heb ook podo-zooletjes en ik doe ze altijd in mijn Nikes of Timberlands. Beide schoenen hebben een uitneembare zool dus dan past het goed. Nikes zou ik wel 1 maar groter nemen (maar dit moet ik sowieso al).
Op mijn Nikes heb ik echt wat horeca-uren weggelopen op deze manier zonder last van mijn voeten te hebben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:52

Ik heb ook sinds kort zootjes. Ze passen gelukkig in een hoop schoenen van mij. Enige nadeel is dat ik nu veel blarenpleisters nodig heb omdat mijn voet net iets hoger komt en die plekken dat niet gewend zijn haha.

Ik wandel voornamelijk op mijn lowa's van 15 jaar oud. Passen ze ook prima in.
In huis heb ik nu schoenen aan die een zool hebben maar verder een beetje zitten als een sok. Heb ik ooit eens bij de primark gekocht. Bevalt goed.

Ff uitgetrokken en een foto gemaakt. Handig dat thuiswerken.
Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:55

Hier erg fan van Gabor Sneakers. Passen mijn zooltjes super in en wandelen kan ik er ook zeker op.
Al is het wel zo dat ik voor lange wandelingen vaak nog mijn zooltjes wissel naar echte hogere wandelschoenen.

De schoenen van Gabor zijn wel wat duurder, maar nu ik weet welke maat/model goed past, durf ik ze ook tweedehands te kopen. Ook daar erg positieve ervaringen mee, vaak weinig gebruikte schoenen die te koop aangeboden worden!