Ideeën voor een kinderfeestje.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Ideeën voor een kinderfeestje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 11:26

Beste mede bokkers,
Ik zou graag jullie hulp vragen voor het kinderfeestje van mijn dochter voor haar 8e verjaardag.
Het is het volgende punt vorige jaar was het loc down....we zouden het in de vakantie doen. De datum in augustus was geprikt, de kaartjes uitgedeeld. Toen ik "even" naar de dokter ging met een gek bultje.... was het kanker, en binnen 14 dagen geopereerd op haar feestdag die geannuleerd werd. Gelukkig was er een vriendinnetje haar mama zo lief om een film middag te organiseren!.
Ze heeft er wel mee gezeten maar snapte het ook wel dat het niet kon doorgaan.
Nu zijn we bijna een jaar verder....nog steeds een loc down, ik ben dus nu klaar met chemo. Maar ja hoe pak je nu een kinderfeestje aan.....volgens de corona regels.
Ze kijkt er vreselijk naar uit( en ook begrijpelijk), Ik wil het niet weer uitstellen maar tegen die tijd zit ik wel met bestralingen en heb geen idee hoe ik me dan voel.
Ik kan wel helpers regelen gelukkig.

Je kunt niet zomaar even ergens naar toe ivm de loc down, en gezien de situatie wil ik het zeker niet in huis!.
*Het enige gebouw wat te huur is is de lokale kerk :D,

*de binnenbak , maar dan verwacht de eigenaar dat er word gereden (1 kind is echt bang en de andere allergisch op paarden),

*de kinderboerderij ( maar geen grote schuur of afdak),

*Het bos of strand is er lokaal ook maar weersgevoelig,

*Een lokaal boerenerf ( de buren hebben zelf geen kinderen en dat doet hun zeer. Toch willen ze ze willen wel hun schuur beschikbaar stellen. maar daar heb ik zelf gewetens bezwaar tegen ook al is het een pracht aanbod ).

Dus ja het is een lastig pakket en waar doe je goed aan

Zelf dacht ik aan een speurtocht,
cheocatching ,
een dag een camping plaats huren ,en dan gewoon spelletjes ende kinderen lekker laten spelen.
(een schemer wandeling, deze valt af het is dan om 20.30 schemerig en 21.00 avondklok)
(* ik wil geen slaapfeestje!).

of alweer uitstellen...liever niet!

Kunnen jullie ons helpen met mee denken ik gun haar zo een feestje omdat ze echt nooit gezeurd heeft en ook zo meegeholpen heeft toen ik ziek was. Ze heeft echt bij elk feestje in de klas een uitnodiging gehad en kan kan je ook niet zomaar kinderen niet uitnodigen of een aantal kiezen. Hebben jullie misschien nog ideeën die ik niet heb genoemd?.
Of hoe pakken de mede ouders het aan, er zijn toch meer ouders die nu kinderfeestjes geven.

Winged

Re: Ideeën voor een kinderfeestje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:40

In welke regio zit je en rond welke datum moet het zijn?

Een speurtocht buiten met aan het einde marshmellows roosteren op een vuurtje kan ook leuk zijn.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:05

Stop een kistje vol met snoepjes/chocolade munten etc. Verstop deze in het bos l, knutsel een schatkaart en veel succes.

Inderdaad wel wat weersgevoelig, maar makkelijk te realiseren, kost weinig en plezier gegarandeerd!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:05

Ten eerste: zo heftig jaar zeg!

Qua feestjes:

Zoek eens op City escaperoom. Mijn dochter had dit afgelopen jaar op een feestje van een vriendinnetje. Dat is escaperoom, maar dan als een soort speurtocht door de stad. Zijn verschillende van en kun je gewoon zelfstandig organiseren: https://www.escapetours.nl/

Of als je beetje creatief bent, maak je zelf een speurtocht. Of een survivaltocht door het bos. Heb ik ook ooit eens gemaakt voor ons kinderfeestje.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:13

Ooh wat onwijs heftig zeg, wat een ontzettend lastig en heftig jaar zo voor jullie gezin.

Ik zou persoonlijk toch uitstellen tot de zomer, maar het maakt het ook lastig dat wij hier in de regio met een echte hotspot zitten en ik dus ook geen kinderfeestje heb gedaan voor onze zoon die in januari jarig was, ik durfde het gewoon niet aan. Ik zie hier ook steeds meer kindjes die echt ziek zijn na een besmetting en met jouw kwetsbare gezondheid zou ik het ook echt niet aandurven. Maar misschien is jouw gevoel er anders bij en in dat geval wil ik je ook adviseren om je gevoel te volgen.
Eind vorig jaar heeft onze zoon een feestje gehad bij een vriendje van hem die een fruitkwekerij hebben, met het treintje tussen de bomen door, zelf fruit plukken en hiervan hebben ze later een heerlijke minitaart gemaakt, was echt een superleuk idee.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:17

Wij hebben gewoon thuis het kinderfeestje gevierd en slijm gemaakt en nog wat andere spelletjes, was een groot succes.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:32

Ontzettend heftig wat er gebeurd is TS!

Ik weet niet of je zelf twijfelt vanwege je gezondheid, maar is het geen optie bij de ouders van vriendinnetjes te vragen als jij alles voorbereid, zij de daadwerkelijke leiding voor het feestje willen zijn?:) je moet daarin zelf doen wat goed voor je voelt.

Wat je zou kunnen doen:
- Muffins bakken (of kant en klaar kopen) en wie het mooiste versiert wint een prijs en de andere een klein troostprijsje (bv de winnaar een grote reep chocola en de rest zo'n klein reepje uit een uitdeelverpakking, of iets leuks qua speelgoed als prijzen, maar dat is natuurlijk wel lastig met de beperking qua shoppen). Dat zou je bij wijze ook als je met kant en klare muffins werkt ook buiten kunnen doen bij iemand met een grote tuin, partytent neerzetten en tuintafels, of bij de buren in de schuur (als ze het echt niet erg vinden, dan hoef je daar geen gewetensbezwaar voor te hebben :). Breng ze gewoon na het feestje een doos merci en een boeket, als dank.) Eventueel kun je daarna nog zeggen van film kijken, gewoon een gezellige dag
- Speurtocht, als het regent hoeft dat geen drama te zijn. Als je zelf gewoon blij en enthousiast bent, pakken kinderen dat vaak over.
- Voorstellen bij de staleigenaar: ponyestafette, waarbij degene die niet durft te rijden tegen degene kan die allergisch is voor paarden (tenzij die daar op een paar meter afstand nog steeds last van heeft natuurlijk)
- Ik weet niet zeker, maar het lijkt me dat kindersurvival in de buitenlucht gewoon door mag gaan? Maar dan hangt het er wel een beetje af wat voor type kinderen het zijn.
- Met meerdere ouders met de kinderen door de McDrive, vervolgens samen op een rijtje parkeren en dan gewoon de deuren open en dan het samen opeten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:48

Kan het ergens binnen?Anders knutselpakketen kopen en dat doen.Ik heb een paar keer pakketten gekocht.Alles zat erbij bv sieraden doosjes versieren,fotolijstjes enz.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:16

Locohippo kinderfeestjes!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 09:10

Lieve bokkers echt bedankt voor alle tips die iedereen gegeven heeft!
we beginnen het feest met dit https://www.youtube.com/watch?v=nenSQxoPfRg , en dithttps://www.youtube.com/watch?v=Kq-pj4R10l0 alvorens we in de auto's gaan
We hebben besloten een speurtocht te doen en de opdrachten die we doen komen uit de alleskunner van het gelijknamige tv programma. We hebben toch een leuke schuur gevonden als feesthal en als het weer erg tegen zit doen we bingo op idee van de jarige zelf en de opdrachten van de speurtocht en evtw een springkussen. En met het oog op mijn gezondheid, zal ik er niet bij zijn (helaas).Ook komen er alleen kinderen uit haar klas in die bubbel zitten we al ivm corona risico. Ook zal er op het kaartje een verzoek staan mbt gezondheid en wanneer ze moeten thuisblijven!

Dus ja het is zo goed als rond, mochten er kinderen ziek zijn of er gaat wat rond in de klas dan gaat het feestje door in een teams meeting ( een briljante computernerd met een goed idee en een draaiboek :+ ).

dus ja *\%/*