Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus wie weet! Anastasia24 schreef:Ha, ja, ik hoop ook dat het inmiddels geschiedenis wordt.
Ik denk ook wel dat dit zo'n inpact heeft gehad op de wereld, mentaal, fysiek, economie, etc. dat dit zeker wel zijn eigen bladzijde zou krijgen.
Of het standaard in de lesboeken van de middelbare en of basisschool gaat, dat weet ik niet. Dat is zover ik me kan herinneren toch meer van de oorlogen maar ik lette nooit zo goed op.Dus wie weet!
Maartje1990 schreef:Anastasia24 schreef:Ha, ja, ik hoop ook dat het inmiddels geschiedenis wordt.
Ik denk ook wel dat dit zo'n inpact heeft gehad op de wereld, mentaal, fysiek, economie, etc. dat dit zeker wel zijn eigen bladzijde zou krijgen.
Of het standaard in de lesboeken van de middelbare en of basisschool gaat, dat weet ik niet. Dat is zover ik me kan herinneren toch meer van de oorlogen maar ik lette nooit zo goed op.Dus wie weet!
Maar dit is wel echt ook in nederland geweest. En dat speelt denk ik vooral mee of ze het hier wel of niet op school krijgen.
Ik heb geloof ik op school nooit iets geleerd over een andere oorlog dan 1e en 2e WO. Wel over andere zaken.

Maartje1990 schreef:Lenaatje: hoezo "mag dat niet" er is veel meer geschiedenis die niet allemaal behandeld kan worden.
maar er zitten dus wel degelijk eisen aan. Kabayo schreef:Ik denk dat corona nooit weggaat en valt onder griep. (Afgelopen jaar geen 1 geval van influenza...Dat is apart...) Dus nee denk niet dat het de boeken in gaat. Het nieuwe normaal..
secricible schreef:Kabayo schreef:Ik denk dat corona nooit weggaat en valt onder griep. (Afgelopen jaar geen 1 geval van influenza...Dat is apart...) Dus nee denk niet dat het de boeken in gaat. Het nieuwe normaal..
Nee, deze winter geen enkele officiele melding van griep. Dat is wat anders dan afgelopen jaar helemaal geen griep.
lenaa_tje schreef:Maartje1990 schreef:Lenaatje: hoezo "mag dat niet" er is veel meer geschiedenis die niet allemaal behandeld kan worden.
Daar zijn eisen aan![]()
Alle leerlingen moet in de onderbouw de 10 tijdvakken behandelen. Per niveau zitten daarin dan weer eisen. Ook als een kind geen geschiedenis heeft maar mens en maatschappij zitten die 10 tijdvakken erin verweven.
Dus alleen wo 1 en 2 mag gewoon niet. Dat is 1 tijdvak. En nee niet alles wordt behandeldmaar er zitten dus wel degelijk eisen aan.
secricible schreef:Ik denk van wel ja. In Maart 2020 zei ik al dat Covid onze wereld blijvend ging veranderen en dat sdenk ik nog steeds. Ik denk dat er veel dingen anders zullen blijven, zowel wereldwijde politiek alsook bijvoorbeeld de manier waarop we in Nederland werken en contact hebben met elkaar.

Kabayo schreef:secricible schreef:
Nee, deze winter geen enkele officiele melding van griep. Dat is wat anders dan afgelopen jaar helemaal geen griep.
Dat alsnog heel bijzonder

lenaa_tje schreef:Aan jou leeftijd te zien zitten wij niet ver uit elkaar dus nee die eisen waren en toen ook. Dat jij je het niet kan herinneren is wat anders. Betekend nog wel dat er verplicht aandacht moet zijn voor andere onderwerpen.
Ik weet ook zeker dat ik leerlingen heb die dat als enige interesseren.
Maartje1990 schreef:lenaa_tje schreef:Aan jou leeftijd te zien zitten wij niet ver uit elkaar dus nee die eisen waren en toen ook. Dat jij je het niet kan herinneren is wat anders. Betekend nog wel dat er verplicht aandacht moet zijn voor andere onderwerpen.
Ik weet ook zeker dat ik leerlingen heb die dat als enige interesseren.
Sinds 2006 zijn er pas kerndoelen geformuleerd. En toen zat ik al niet meer in de onderbouw. Andere onderwerpen heb ik zeker wel behandeld, maar twijfel over andere oorlogen.
Maargoed laten we die discussie laten voor wat het is.
en geen andere oorlogen. De focus zal anders gelegen hebben.