Spiritueel begaafd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Spiritueel begaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 23:44

Hoi Bokkers,

Ik denk dat ik spiritueel begaafd ben en ik zou dat graag verder willen ondervinden. Het jammere is dat de meeste sites hiervan nep zijn. Heeft iemand misschien ervaring met spirualiteit en zou diegene contact met mij willen, of iemand die iemand kent die betrouwbaar is en een oplossing weet om dit verder te onderzoeken en/of te ontwikkelen?

Met vriendelijke groet,

belle_boef

Re: Spiritueel begaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:00

Denk niet dat er veel mensen spiritueel begaafd zijn. Wat maakt dat denkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:02

Wat bedoel je precies met spiritueel begaafdheid?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:03

Ik ken wel spiritueel en hoogbegaafd maar niet spiritueel begaafd dus ik ben wel benieuwd wat dat is?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:17

Maar je zou kunnen beginnen met engelekaartjes, aura’s lezen ed. Google naar een spirituele winkel en zij kunnen je vast verder begeleiden in je ontdekkingsreis

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 00:23

marleen_usar schreef:
Wat bedoel je precies met spiritueel begaafdheid?

Iemand heeft dat woord gebruikt en dacht dat je het zo noemde, maar ik bedoel eigenlijk helderziend of dat ik misschien een bepaalde gave heb

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:27

Maar waarom denk je dat dan?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:27

Zie je dan ook geesten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:31

Ik heb van de week bij een verkoop gedacht dat die man wel eens terug kan komen om mijn huifkar te willen huren of kopen. Volgende dag kwam die weer en stelde mijn man de vraag. Niks spiritueels maar gewoon de personen heel goed ingeschat en een website van een camping waar die huifkar goed tussen zou passen.

Om maar even een voorbeeldje te te geven

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:36

Beste TS
Ik denk dat het verstandig is even naar de HA te gaan, dit nav al je geopende topics de afgelopen periode waar te lezen is dat je veel stress ervaart.
Je bent pas 16 jaar en hebt (zo te lezen) al veel (negatieve) ervaringen meegemaakt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:37

Ik geloof in bijzonder veel. Er is zo ontzettend veel meer in alle energie op en rond deze aarde dan wij voor mogelijk houden!
We krijgen alleen niet alles te zien. We moeten er open voor staan en je moet leren interpreteren zonder te overdrijven.

Er is 1 ding waar ik niet in geloof: mensen die hun geld verdienen met dit soort dingen.

TS: sta open. Leer van wat je ziet en voelt. Dat kan niemwnd anders voor je doen. En zo zul je groeien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:44

Brainless schreef:
Beste TS
Ik denk dat het verstandig is even naar de HA te gaan, dit nav al je geopende topics de afgelopen periode waar te lezen is dat je veel stress ervaart.
Je bent pas 16 jaar en hebt (zo te lezen) al veel (negatieve) ervaringen meegemaakt.

Mee eens. Je hebt hulp nodig

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:50

Ik denk dat het ook verstandig is naar de huisarts te gaan in plaats van naar allerlei zweverige goeroes, een wereld waarin veel misbruik wordt gemaakt van kwetsbare jonge meiden.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 01:07

Amy223 schreef:
Zie je dan ook geesten?

Nee, dat niet

De rest van de vragen beantwoord ik morgen!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 01:08

Mazida schreef:
Ik denk dat het ook verstandig is naar de huisarts te gaan in plaats van naar allerlei zweverige goeroes, een wereld waarin veel misbruik wordt gemaakt van kwetsbare jonge meiden.

Het is niks psychisch, het zijn gewoon dromen en bepaalde momenten waar ik iets achter zoek. Ik zie geen “dingen die er niet zijn”

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 01:09

Ik heb deze dromen al vanaf me 4e, dromen die vaak terugkomen, vervolgen hebben etc. en ben altijd al geinteresseerd geweest in spirualiteit. Er zit niks psychisch achter, aangezien ik al een keer zo’n test heb gehad en er ADD uitkwam. Spirualiteit heeft niks met psychisch niet in orde te maken. Voor dromen ga ik echt niet naar de huisarts. Ga daar pas heen als k dingen zie die er niet zijn

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 01:11

Ben gewoon benieuwd of er iets achter die dromen zitten, vind het heel teleurstellend dat mensen dan gelijk komen vertellen dat ik naar de huisarts moet. Maar ik had het inderdaad nog niet aangegeven waarom ik zo benieuwd ben naar spirualiteit dus dat is de reden. Ik zie geen gekke dingen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 01:20

Brainless schreef:
Beste TS

Eens.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 01:30

Photograph schreef:
Ik heb deze dromen al vanaf me 4e, dromen die vaak terugkomen, vervolgen hebben etc. en ben altijd al geinteresseerd geweest in spirualiteit. Er zit niks psychisch achter, aangezien ik al een keer zo’n test heb gehad en er ADD uitkwam. Spirualiteit heeft niks met psychisch niet in orde te maken. Voor dromen ga ik echt niet naar de huisarts. Ga daar pas heen als k dingen zie die er niet zijn

Maar herhalende dromen (en vervolgen) daarop zijn vrij normaal. Hoezo denk je dat er iets spiritueels achter zit?

En mensen maken zich zorgen om je psychische gesteldheid vanwege de topics die je opent en de bepaalde vragen die je stelt denk ik, niet vanwege je dromen.
Psychisch niet in orde staat niet gelijk aan gestoord of gek of wat dan ook.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 01:40

Ben gewoon heel benieuwd of er iets spiritueels achter zit. Aangezien dromen toen k klein kind was letterlijk series waren. Ik stel geen verkeerde vragen in mijn topics. Ze hebben het over topics van 1/1,5 jaar geleden, dat is al zo lang geleden. Maar laatste tijd zit ik helemaal niet in de stress of iets dergelijks gelukkig!

Maargoed, laten we ontopic blijven en alleen mij helpen met mijn vraag in plaats van mij te verwijzen naar een dokter. Een dokter heeft namelijk niks te maken met mijn dromen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 01:47

Je stelt ook geen vragen die niet mogen.

Maar ik snap een paar van mijn voorgangers wel, het viel mij ook al wat op. Dat de topics die je opent extreem divers zijn, en soms wel erg 'zoekend' lijken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:12

Waar woon je?

Ik ken zat mensen in deze wereld die je op alle vlakken zouden kunnen helpen. Zowel met je spirituele ontwikkeling als wanneer het blijkt dat je hulp nodig hebt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:58

Er zijn wel boeken over dromen en de betekenis daar van

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:06

Je hoeft ook niet “psychisch niet in orde” te zijn om eens met de huisarts, poh’er of psycholoog te praten. Daarnaast zie ik hier niemand zeggen die denkt dat jij psychisch niet in orde bent, maar mensen constateren stress bij je en maken zich zorgen.
Het is goed dat je nadenkt over waar die dromen vandaan komen. Des te meer is het goed om dit breed te kijken en niet alleen op spiritueel gebied. Dus ook op bijvoorbeeld biologisch gebied (misschien kom je wel niet in een diepe slaap, maar blijf je lang in de REM slaap hangen) en psychisch gebied (misschien is dit wel jouw manier om stress/ prikkels van de dag te verwerken).

Ik ben het wel eens met de andere bokkers. Het valt mij ook op dat je veel topics plaatst waar je erg zoekende bent. Zeker niet alleen topics op spiritueel gebied hoor, heel diverse onderwerpen juist. Ik denk dat het jezelf veel rust kan gaan geven als je een keer met een professional praat over je gedachten. Zie dat dan niet als “psychisch niet in orde” maar als hulp om jezelf te ontwikkelen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:06

Maar TS is 16. Dan is het toch niet raar dat je op zoek bent naar wie je bent, wat je leuk vind, wat je standpunten zijn, etc etc?
Neemt niet weg dat juist daarvoor een bezoek aan de poh of psycholoog heel fijn kan zijn. Ik heb dat in het verleden ook gedaan, en het kan best verhelderend zijn. Soms zelfs opluchting geven.

Wat betreft je originele vraag, ik denk dat Palmera een punt heeft. Je kan natuurlijk altijd internet raadplegen, of boeken, maar zorg ervoor dat jij je goed en veilig blijft voelen. En misschien zijn Facebook groepen een idee? Dan heb je specifiek een groep mensen die (hopelijk) verstand heeft van dit soort zaken.