Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
dat is wel een goede inderdaad ook andere ervaringen er opzetten.
Pauley schreef:Tuurlijk, snap ik. Het was meer om aan te geven dat je je er nu niet al te druk om hoeft te maken. Natuurlijk wil je een goed verzorgd cv inleveren en is het ook handig om het serieus te nemen, want ook cv's schrijven is een vaardigheid die je moet leren, maar laat je ook niet gek maken door wat je op internet vindt.@Mkango bedankt voor je uitgebreide reactie. Hier heb ik zeker wat aan.
Ik hoop natuurlijk ooit verder te komen dmv studie, dan alleen heftruckchauffeur. Wel een goed inderdaad om daar onderscheid in te maken.
Het belangrijkste is: is het overzichtelijk en krijgen ze een beeld van wat je hebt gedaan en wat je kunt? En kijk ook vooral "verder" dan alleen je functieomschrijving en taken; vraag jezelf ook wat je daar nu eigenlijk mee laat zien. In de productie kan ik me voorstellen dat je nauwkeurig moet kunnen werken en ook moet kunnen werken onder een zekere druk - dat zijn allemaal dingen die je mee kunt nemen. En zelfs als je geen manier vindt om dat een beetje natuurlijk in je cv te verwerken, dan kun je dat soort dingen altijd nog benoemen in een gesprek.
Als dat staat, kun je na gaan denken over welke vormgeving daar in jouw ogen bij past.
Marije_1997 schreef:Bij mij werkt de simpele cv het beste. Tot nu toe wel steeds in 1 keer aangenomen, of in iedergeval uitgenodigd voor een gesprek. Maar een cv is niet heel belangrijk. Hou het gewoon simpel en stop de tijd in het enthousiasme voor een sollicitatie. Als jij graag wil, dan willen ze je ook graag hebben
Mkango schreef:Tuurlijk, snap ik. Het was meer om aan te geven dat je je er nu niet al te druk om hoeft te maken. Natuurlijk wil je een goed verzorgd cv inleveren en is het ook handig om het serieus te nemen, want ook cv's schrijven is een vaardigheid die je moet leren, maar laat je ook niet gek maken door wat je op internet vindt.Het belangrijkste is: is het overzichtelijk en krijgen ze een beeld van wat je hebt gedaan en wat je kunt? En kijk ook vooral "verder" dan alleen je functieomschrijving en taken; vraag jezelf ook wat je daar nu eigenlijk mee laat zien. In de productie kan ik me voorstellen dat je nauwkeurig moet kunnen werken en ook moet kunnen werken onder een zekere druk - dat zijn allemaal dingen die je mee kunt nemen. En zelfs als je geen manier vindt om dat een beetje natuurlijk in je cv te verwerken, dan kun je dat soort dingen altijd nog benoemen in een gesprek.
Als dat staat, kun je na gaan denken over welke vormgeving daar in jouw ogen bij past.
Marjo schreef:Ik vond het ook altijd enorm lastig, maar ik heb via YoungCapital een CV opgezet. Die kun je nagenoeg compleet naar je eigen hand zetten en daarmee heb je heel veel mogelijkheden om je skills etc erin te zetten
Ik ga er morgen naar kijken.Marije_1997 schreef:Bij mij werkt de simpele cv het beste. Tot nu toe wel steeds in 1 keer aangenomen, of in iedergeval uitgenodigd voor een gesprek. Maar een cv is niet heel belangrijk. Hou het gewoon simpel en stop de tijd in het enthousiasme voor een sollicitatie. Als jij graag wil, dan willen ze je ook graag hebben
zonnebloem18 schreef:Nu ligt het misschien aan het werk waarop gesolliciteerd wordt. Wij zijn eerst de motivatie/sollicitatiebrieven gaan lezen en daarna pas de CV's gaan bekijken. Via Indeed kregen we heel veel sollicitanten, maar ruim driekwart had alleen een CV gestuurd en geen motivatie. Dan val je echt af, hoe goed je CV ook is.
Zolang alles te vinden is op je CV vind ik het wel prima. Of dat nu met of zonder tierelantijntjes is maakt me niet uit.
vooral volledig zijn dus en niet te lastig maken.
Knert schreef:Marije_1997 schreef:Bij mij werkt de simpele cv het beste. Tot nu toe wel steeds in 1 keer aangenomen, of in iedergeval uitgenodigd voor een gesprek. Maar een cv is niet heel belangrijk. Hou het gewoon simpel en stop de tijd in het enthousiasme voor een sollicitatie. Als jij graag wil, dan willen ze je ook graag hebben
Ja maar een uitnodiging is wel vaak op basis van je cv. Dus met het laatste deel ben ik niet helemaal eens.
Voor het eerste deel wat je schreef; Blijkbaar heb jij een mooi cv zonder ingewikkeld te doen. Prachtig toch? Zo zou het leven moeten zijn.
Autumnn schreef:Als je hulp nodig hebt geef maar een gil. Ik help je graag
JusticeJ schreef:CVSTER is echt suuuper fijn en heeft ontzettend mooie fonts. Zou ook vooral naar cv formats kijken en veel inspiratie opdoen, zo weet je vrij snel wat je er wel- en niet in wilt zetten. CVSTER geeft ook heel veel mogelijkheden aan die je kunt invullen; zo hoef je daar zelf niet mega veel over na te denken en zet het systeem het er al goed in.
_coquette_ schreef:Ik begreep van een stagiaire bij ons dat er nu ook gesolliciteerd wordt doormiddel van je CV als website te maken. Maar dat is denk ik een andere branche maar vond het wel heel strak en vernieuwend!
kosseh schreef:Ik zou gaan voor een simpel CV. Zolang alles er in staat is het voor mij prima.
Zelf heb ik m'n CV gewoon in Word
gemaakt.
Voor mij heeft het gewerkt. Ik ben aangenomen op de plekken waar ik wilde werken.
[ [url=m/fYpFSy.jpg]Afbeelding[/url] ]
xShannentje schreef:Hoihoi, misschien heb je wat aan mijn tips. Ik ben zelf HR medewerker en zie heel wat CV’s voorbijkomen. Pas hem vooral aan naar de branche waarin je wilt werken en hou het overzichtelijk en simpel, het liefst in 1 oogopslag. Je kan heel eenvoudig al gemaakte formats voor Word downloaden en met je eigen informatie invullen. Ik vind het absoluut het verschil maken en ben veel gemotiveerder om een ‘mooi’ en doordacht CV zorgvuldig door te lezen dan een simpel en saai document, maar dat is ook deels persoonlijke voorkeur.
Veel mensen plaatsen ook al een soort introductietekst in hun CV maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van: dat kan prima aansluitend in je motivatiebrief en eventueel later in een gesprek: hou je CV zo beknopt mogelijk.
Succes in ieder geval met solliciteren!
Matheno schreef:Ik heb mijn CV ook in Word gemaakt met een standaard template:
[ [url=m/tcJa7I.png]Afbeelding[/url] ]
san4nie schreef:Ik heb ook een “simpel” cv in word gemaakt. Wel 2 pagina’s, de onderdelen gescheiden met een donkerrood lijntje. En gewoon netjes en strak, overal zelfde lettertype, opmaak, afstand, etc.
En dat past bij mij. Dat is het belangrijkste denk ik.
Marije_1997 schreef:Knert schreef:
Ja maar een uitnodiging is wel vaak op basis van je cv. Dus met het laatste deel ben ik niet helemaal eens.
Voor het eerste deel wat je schreef; Blijkbaar heb jij een mooi cv zonder ingewikkeld te doen. Prachtig toch? Zo zou het leven moeten zijn.
Simpel is wel de key to success, tenminste Dat is mij meegegeven door school en detacheringsbedrijven. Iedereen was zeer tespreken over mijn cv. Niet zozeer om alleen de inhoud, maar hij is simpel en overzichtelijk. Nu mail ik meestal gewoon of ik bel als ik wil solliciteren. Dus dan is je motivatie belangrijker als je cv (laatste sollicitatie was dit zeker het geval, ze hadden m'n cv niet eens gezien)