Microsoft office licenties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ik_is_Ik

Microsoft office licenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 17:14

Puberzoon heeft Microsoft Word en PowerPoint nodig voor school.
Vroegah (ik word oud...) kocht je een pakket in de winkel, installeerde de boel met de licentie code die in de verpakking zat en je kon aan de slag.
Nu ben ik aan het zoeken en kom vooral abonnementen tegen. Ook leuk, maar dan blijf ik aan de gang. Nu kom ik ook websites tegen die de office licenties verkopen, legaal en al, voor 1 apparaat (pc van zoon dus prima), voor alleen Windows l0 (draait pc op dus prima) en dan ben ik voor ongeveer 25 euro klaar.
De vraag die ik nu heb: wat als de pc opnieuw geïnstalleerd moet worden? Wordt dat gezien als "een 2e apparaat" en moet ik dan dus opnieuw zo'n licentie aanschaffen?
Zoonlief heeft 2 hdd's in de pc zitten, op 1 draait Windows en op de andere draaien al zijn games. Kunnen we dat office pakket ook op zijn 2e hdd zetten, dan is er namelijk geen probleem als hij op de 1e hdd Windows wil herinstalleren, lijkt mij. Maar kan office draaien op de hdd waar het besturingssysteem niet op staat?

Wie oh wie heeft hier ervaring mee of meer verstand van dan ik (of mijn zoon)?

En tot slot, ik kom diverse websites tegen die dit soort licenties verkopen. Zelfde licentie,
variërende prijzen. Wederom, wie heeft hier ervaring mee en raadt welke site aan?

Storm

Re: Microsoft office licenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:57

Ga eerst even heel goed na of school niet een abonnement heeft afgesloten. Veel scholen hebben dat. Zelfs de basisschool waar mijn kinderen zitten, heeft voor iedere leerling een pakket waar ze thuis op kunnen werken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:00

Via de middelbare school waar ik werk kan je het hele office pakket inderdaad ook downloaden, net als alles van Adobe.

Bij ons is het een kwestie van bij Microsoft inloggen met je school account, en alles is te downloaden :j

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:04

Via licentie sites koop je een office licentie voor ongeveer 20 euro.
Professional versie, met alles erop en eraan.

Veeel goedkoper dan de abonnementen, en registreren gewoon via Microsoft.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:07

Volgens mij installeert Microsoft Office sowieso altijd iets op C (de schijf waar Windows ook op geïnstalleerd is), volgens mij kom je daar niet onderuit. Bij mij staat er in ieder geval wel een map in Program Files. Dit is wel nog de 2007 versie, maar ga er maar van uit dat dat niet veranderd is.. Normaal gesproken kun je gewoon weer opnieuw installeren als je Windows wilt herinstalleren, dit zou niet als tweede PC moeten worden gezien omdat hij dan dus niet meer op die ene PC geïnstalleerd is. Maar als de PC weg moet voor reparatie en je krijgt een leenlaptop oid, kun je het dus niet nogmaals gebruiken. Maar ik zou inderdaad wel bij school informeren of zij niet een abonnement hebben afgesloten, dat is inderdaad wel vaak zo. Of anders hebben ze vaak een website waar studenten met korting kunnen bestellen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:14

25 euro is wel erg goedkoop. Veel goedkoper dan b.v. https://nandusoftware.eu/
kan (legaal) niet echt.

Een licentie wordt gekoppeld aan een Microsoft account. Hij herinstalleren (of een nieuwe computer) kan je via je Microsoft account de software weer downloaden en activeren.

Maar als hij een puber is zit hij op school en dan kan hij de software ook via iets als surfspot.nl voor niets of heel weinig installeren op een legale manier. Even informeren op school dus idd.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:37

Als hij de online-versie gebruikt, kost het zelfs niks ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:42

Kan hij écht niet uit de voeten met bv Google Docs? Dat kan je ook offline gebruiken eventueel, en je kan documenten gewoon opslaan als .docx, als het een eis is van zijn school dat hij Word-documenten aanlevert.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:15

BartVB schreef:
25 euro is wel erg goedkoop. Veel goedkoper dan b.v. https://nandusoftware.eu/
kan (legaal) niet echt.

Een licentie wordt gekoppeld aan een Microsoft account. Hij herinstalleren (of een nieuwe computer) kan je via je Microsoft account de software weer downloaden en activeren.

Maar als hij een puber is zit hij op school en dan kan hij de software ook via iets als surfspot.nl voor niets of heel weinig installeren op een legale manier. Even informeren op school dus idd.

Hier kost ie zelfs maar 13,99
https://jouwoffice.nl/microsoft-office- ... s-windows/

Ik heb er ook zo mijn twijfels over, maar heb het al op minimaal 25 pc's geïnstalleerd, en het werkt perfect. Je krijgt een activatie code, belt naar het nummer van Microsoft, dan volgt een keuze menu, en als je aangeeft dat je een telefoon met internet hebt, krijg je een SMS met een link naar de activatie code.

Ik raad het iedereen aan, veel goedkoper dan dure abonnementen, en mocht het ooit ophouden, dan heb je toch heel lang veel geld bespaard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:17

Of je gaat gewoon voor open office en hebt hetzelfde gratis zonder dat gezeik van microsoft. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:17

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:21

Openoffice gebruik ik hier ook heel veel, om dat CSV bestanden makkelijker te verwerken zijn met open office dan excel, maar voor heel veel ander dingen kies ik toch voor de echte office.

Die BVA link is inderdaad een soortgelijk office pakket.
Ik heb even zitten zoeken, je kunt die licenties ook voor 1,50 op Ali kopen.
Er zijn tientallen van dit soort webshops alleen al in Nederland, maar ik heb niet het idee dat Microsoft d'r echt actie op onderneemt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:25

oh ik kom volgen, heb al maanden lang geen word, excel etcetera meer, sinds dat ik mijn laptop moest updaten is het er ineens af en moet ik een nieuwe kopen.. Snap er vrij weinig van hoe ik het er weer op moet krijgen, en wat ik kan vinden (al snap ik dan nog niet hoe het werkt) is niet onder de 50 euro, een bedrag dat ik momenteel gewoon niet even heb liggen (moet er wel bij zeggen, ik heb een apple macbook, geen windows) Omdat ik geen werk heb door corona verstuur ik nu al weken lang een "oud" CV met mijn sollicitaties mee waarvan ik niet eens precies weet hoe die er uit ziet :') Kan hem alleen dus ook niet bekijken omdat ik Word niet meer mag openen, heel handig :+ Word tijd dat ik het er links of rechts om misschien toch weer een keer op ga krijgen. :j

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:31

@faelynn; zeker als je een mac hebt zou ik gewoon in Pages werken. Is een app van apple en kan je ook wordbestanden mee openen. Even rechtermuisklik en openen met.. Werkt hier prima.

Office is gewoon ook voor thuisgebruik aan te schaffen: https://www.microsoft.com/nl-nl/microso ... verviewtab

Werkt hetzelfde als vroeger en inderdaad met inlog van een microsoft account gewoon opnieuw te installeren wanneer je je computer opniew installeert.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:23

Citaat:
@faelynn; zeker als je een mac hebt zou ik gewoon in Pages werken. Is een app van apple en kan je ook wordbestanden mee openen. Even rechtermuisklik en openen met.. Werkt hier prima.

maar kan je een app ook op je laptop zetten dan? Ik maak dingen als een CV namelijk wel liever op de laptop en niet telefoon.
Ik heb geen rechter muisknop :+ ik heb geen muis, maar op de laptop zit zo'n schuifdingetje, kan ik daar ook de functies die je normaal met rechter muisknop krijgt openen?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:33

Ik heb een aantal maanden terug via variakeys online een activatiesleutel gekocht. Was inderdaad niet duur, 20 hooguit geloof ik en heb het hele office pakket ermee. Werkt goed.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 20:14

Super bedankt voor alle reacties!
Zoon vertelt dat er inderdaad via school een abbonement is, zijn school email zou dan zijn inlog bij Microsoft moeten zijn, maar daarbij kreeg hij de melding dat zijn email adres niet geldig was.
Dat betekent dus dat ik eerst even contact met school ga opnemen voor ik verdere actie onderneem.
Hier kom ik wel verder mee!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:28

Ik_is_Ik schreef:
Super bedankt voor alle reacties!
Zoon vertelt dat er inderdaad via school een abbonement is, zijn school email zou dan zijn inlog bij Microsoft moeten zijn, maar daarbij kreeg hij de melding dat zijn email adres niet geldig was.
Dat betekent dus dat ik eerst even contact met school ga opnemen voor ik verdere actie onderneem.
Hier kom ik wel verder mee!

Soms moet je er via een bepaalde link in komen. Bij mijn kinderen is dat via Miloo. Het lukt dus niet via de normale weg. Maar in de basispoort van Milo kunnen ze inloggen met het mailadres van school. Grote kans dat het bij jouw zoon ook via zo'n soort website gaat.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 22:16

Dat zou best kunnen. Het gaat om speciaal voortgezet onderwijs, zoonlief heeft autisme en de uitleg komt bij hem niet altijd volledig binnen bij poging 1 van een uitleg :o (uiteraard is hij dan zeer stellig van mening dat hij de uitleg wél volledig en juist heeft begrepen, dat is soms nog wel een dingetje... verder is het een schatje hoor :D )
Ik heb zijn mentoren gemaild, even wachten op antwoord.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 20:50

Update:

Het is geregeld! Het kon inderdaad via school, gratis zelfs, zolang hij als leerling is ingeschreven. Het hoofd van de ICT afdeling heeft ons even door het aanmeld- en inlog proces geloodst en zoonlief heeft nu het hele Office pakket op de pc staan 8-)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:36

Dat is super! Fijn dat het via school kon!

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:54

gerlindie schreef:
Via de middelbare school waar ik werk kan je het hele office pakket inderdaad ook downloaden, net als alles van Adobe.

Bij ons is het een kwestie van bij Microsoft inloggen met je school account, en alles is te downloaden :j

Jeetje, hele adobe pakket geeft HKU me nog niet eens, en ook niet mijn vroegere mediavormgeving opleiding :') Aardig van je middelbare school! :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:56

Lunameyza schreef:
gerlindie schreef:

Jeetje, hele adobe pakket geeft HKU me nog niet eens, en ook niet mijn vroegere mediavormgeving opleiding :') Aardig van je middelbare school! :D

Ik dacht serieus hetzelfde, heel adobe pakket :$ leuke school!