Ik werk 4 dagen in de week van 10 tot 18 (of van 9 tot 17, maar eigenlijk lukt het dan nooit om op tijd te stoppen vanwege collega's die me in dat laatste uur nog nodig hebben). Voor de aanschaf van mijn paard was dit eigenlijk al veel naast mijn 3000 hobbies. Ik hield een Bullet Journal bij inclusief super populair Instagram account. Ik heb een hondje waar ik graag mee train en wandel en welke ik ook regelmatig trim. Ik fotografeer graag en daarnaast moet ik buiten werk om mezelf ook nog continu bijleren om actueel te blijven op mijn baan. Dit was al amper te doen, maar na de aanschaf van mijn paard is de rest eigenlijk op z'n gat komen te liggen.
Ik vind m'n baan op zich hartstikke leuk hoor, maar als ik de hele dag achter mijn pc zit en naar het zonnetje kijk buiten kan ik alleen maar denken aan hoe lekker het wel niet zou zijn om gewoon nu naar stal te kunnen gaan. Dit maakt werken op dat moment veel minder interessant. Minder werken klinkt in mijn oren zo raar, want ik werk 'maar' 4 dagen. Zou 3 te weinig zijn? Het voelt totaal niet alsof ik dan voldoe aan de standaarden. Zo lastig.
Iemand tips voor de motivatie? Of misschien hersenspinsels over het aantal werkuren/dagen? Het is dus niet perse dat ik op zoek ben naar de combinatie werk en paarden hebben (want aan het einde van de dag red ik het allemaal net), maar vooral dat ik gewoon veel liever buiten ben nu dan achter mijn pc.

Aan de andere kant waardeer ik het wel dat ik zoiets moois heb om naar te verlangen. Is het mogelijk dat je een (halve?) dag thuiswerkt? Dan kun je misschien je uren anders indelen waardoor je tussendoor naar stal kunt, of op het balkon/in de tuin werken. Ben je toch even buiten.
Een hoop vragen en zal er een paar proberen te beantwoorden: