Haar verven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 15:43

Ik wil mijn haar rood verven, maar ik heb al een paar grijze haren.

Komen me grijze haren hierdoor sneller?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:48

Nee.
Wel is verven slecht voor je haar dus zou ik als ik jou was gaan voor een kleurspoeling. Of wat highlights, dan ziet ook niemand meer een paar grijze haren.

Goudhaan1

Re: Haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:51

Ik gebruik Henna. Volledig op natuurbasis dus geen chemische zooi. Bij mijn moeder ze je de grijze haren er niet doorheen en ze wordt ook niet sneller/meer grijs. Gebruikt ook Henna.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:35

Je grijze haar zal niet sneller of langzamer groeien door haarverf. Wel een paar tips voor je haar rood verven:

Ik zie hier henna aangeraden. Tenzij je vrij zeker bent dat je voor een héél lange tijd rood haar wil, zou ik geen henna gebruiken. Het pigment is namelijk zeer sterk en moeilijk te verwijderen met bleek. Echt een commitment dus, naast dat henna lastig in gebruik is.
Gebruik ook geen pakjes van de drogist, dit is eveneens lastig uit je haar te krijgen en van niet al te beste kwaliteit.
Afhankelijk van je huidige haarkleur raad ik de Wella Color Touch lijn aan, specifiek de Vibrant Reds. Zoek daar een kleur uit die je aanspreekt, dit is makkelijk te koop bij een kappersgroothandel of via bijv. johnbeerens.com of salontopper.nl :) dit is een spoeling maar blijft (in mijn eigen ervaring, en die van de mensen bij de kappersgroothandel waar ik het koop) net zo lang mooi als permanente verf. Je mixt het met 3% waterstofperoxide en zet het in. Erg makkelijk en een heel mooi resultaat wat ook nog redelijk goed uit je haar te halen is als je het rode zat bent.