Het 'dilemma' topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Het 'dilemma' topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 15:23

Hoihoi :D

Ik vroeg mij af of er misschien behoefte is aan zo'n topic :D

Voor wanneer je een dilemma hebt en dit even kwijt wilt of er een mening over wil.

Bijvoorbeeld over simpele keuzes (welk kledingstuk zal je kopen), over hoe je je dag zal indelen, of misschien lastigere/moeilijke keuzes. Er is natuurlijk voor geen enkele keuze een goed of fout, maar misschien is een topic fijn om inzichten op te doen :)

Ik merk zelf dat ik best vaak (zowel kleine als grote) dilemma's heb, dus zo kwam ik op het idee :)

Brand los :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:35

Leuk idee!
Mogen van die dilemma dinsdag dingen ook? Van die kies tussen "de hele dag stro in je haren, of altijd moeten hinneken als je een wortel ziet" dilemma's :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:00

LoveBodin schreef:
hinneken

Of is het dillema, hinneken of hinniken.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 01:12

Nielojram schreef:
LoveBodin schreef:
hinneken

En is het dan dillema of dilemma :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:27

Arnon schreef:
Nielojram schreef:

Dat hoor je aan de uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:28

Arnon schreef:

8-)
Macht der gewoonte.. In de familie iemand gehad die altijd zei ' Dìllèmá' Wij Nielojrammen zeggen dus standaard Dìllèmá :')

Ik ga weer ergens anders hinnékken op bokt!

Fearn

Re: Het 'dilemma' topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 20:35

Ik twijfelde eerst ook over hoe "dilemma" gespeld moest worden :') wat een dilemma zeg

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:54

Allée een cliché dilemma dan: geld of geluk? Je mag hem zo groot of klein interpreteren als je wil :) dus een beetje geld tgo een beetje geluk tot alle geluk tgo al het geld. Of vanaf wanneer begint het een rol te spelen?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:03

Om een of andere reden twijfel ik al heel de dag om chocola of chocolate chip cookies :')

Ander dilemma is om misschien een paardje bij te nemen. Heb nu een koele kikker zonder veel aanleg voor dressuur of springen maar waar ik wel alles mee kan en die ik absoluut niet kwijt wil. Alleen... soms als ik die dressuurtoppers zie <3 maar heb eigelijk ook maar tijd om max 4x per week te rijden of longeren en ben zelf nu ook geen toptalent. Geld zou geen probleem zijn maar speelt wel ergens mee natuurlijk, ruimte is beschikbaar.

@poes: hangt ervan af. Als het te maken heft met werk: al het geld. Als het te maken heeft met familie of dieren: het geluk, zolang ik zelf nog comfortabel kan blijven leven en het ‘sustainable’ lijkt.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 05-03-21 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:04

Maar als ze elkaar beginnen snijden: waar trek je de grens?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:05

Hmmm aan wat voor situatie denk je?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:09

Bvb: meer vrije tijd of meer geld door een baan die meer tijd vreet?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:12

poes schreef:
Bvb: meer vrije tijd of meer geld door een baan die meer tijd vreet?

Aah voor dat dilemma heb ik effectief gestaan. Ik heb een aanbod van een top top top bedrijf laten schieten omdat ze meer dan 40u werk verwachtten per week. Papa is er nog steeds boos om :')
Voor mij fulltime werk, 38-40u en alles daarbuiten is te veel van het goede.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:17

Ik vind dat wel intrigerend. Ik ben echt het type die altijd zoekt naar én én :D dus 40 uren werken is hier een utopie. Ik twijfel nu om terug te schalen naar 45. 50 Max. Vind het wel lastig gezien het loon wat er tegenover staat.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:09

poes schreef:
Ik vind dat wel intrigerend. Ik ben echt het type die altijd zoekt naar én én :D dus 40 uren werken is hier een utopie. Ik twijfel nu om terug te schalen naar 45. 50 Max. Vind het wel lastig gezien het loon wat er tegenover staat.

Haha dilemma he :') Ik ben ook stalmeisje waar ik ook 2-3u per dag werk aan heb, dus meer dan 40u is echt onmogelijk voor mij of ik moet alles opgeven.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 22:32

Lastige vraag @poes. Ik vind geluk belangrijker dan geld, mits je met weinig geld geluk kunt creëren. Maar vaak staat tegenover een zorgeloos leven wel een beetje geld zodat je gewoon alles kunt betalen wat je nodig hebt en soms een beetje extra.

Sommige mensen kunnen echter heel minimalistisch leven en heel gelukkig zijn. En sommige hebben al het geld van de wereld maar vinden het geluk niet. Het ligt net aan de situatie denk ik..

Beetje of genoeg geld is goed denk ik.. verder bepaalt je omgeving (vrienden/familie) etc denk ik je geluk.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 22:34

Poekkie schreef:
Om een of andere reden twijfel ik al heel de dag om chocola of chocolate chip cookies :')

Ander dilemma is om misschien een paardje bij te nemen. Heb nu een koele kikker zonder veel aanleg voor dressuur of springen maar waar ik wel alles mee kan en die ik absoluut niet kwijt wil. Alleen... soms als ik die dressuurtoppers zie <3 maar heb eigelijk ook maar tijd om max 4x per week te rijden of longeren en ben zelf nu ook geen toptalent. Geld zou geen probleem zijn maar speelt wel ergens mee natuurlijk, ruimte is beschikbaar.

@poes: hangt ervan af. Als het te maken heft met werk: al het geld. Als het te maken heeft met familie of dieren: het geluk, zolang ik zelf nog comfortabel kan blijven leven en het ‘sustainable’ lijkt.

Als een paardje erbij meer voordelen oplevert dan nadelen, waarom niet :) als je er veel plezier uit kan halen . Desnoods kun je er een verzorger bij nemen om ze wat extra beweging te geven als het aan tijd ontbreekt.