Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kookaburra schreef:Bij 'wat ben je aan het doen' kun je een facebookpost schrijven. Je kunt instellen wie deze facebookpost kan lezen. Dat is dus de 'alleen ik', 'vrienden', 'vrienden van vrienden' of 'openbaar'. Dat heeft niets te maken met de zichtbaarheid van jou reactie op de post van een ander.
Maris schreef:Als ik nu reageer op een filmpje van een winkel b.v. wie kan dat dan lezen ?
culaccino schreef:Maris schreef:Als ik nu reageer op een filmpje van een winkel b.v. wie kan dat dan lezen ?
Doorgaans kunnen je vrienden dat ook zien, tenzij het in een 'secret group' is (maar dat lijkt me niet bij een winkel). Ik weet eigenlijk niet of je dat uit kunt zetten. Ik zie bijv. dat een van mijn vrienden net iets heeft gevraagd aan de Belastingdienst; dat komt ook echt in mijn 'timeline'.
Als je ze inderdaad iets wilt vragen zonder dat je vrienden dat zien, dan kun je ze beter een privébericht sturen via Messenger.
Maris schreef:culaccino schreef:Doorgaans kunnen je vrienden dat ook zien, tenzij het in een 'secret group' is (maar dat lijkt me niet bij een winkel). Ik weet eigenlijk niet of je dat uit kunt zetten. Ik zie bijv. dat een van mijn vrienden net iets heeft gevraagd aan de Belastingdienst; dat komt ook echt in mijn 'timeline'.
Als je ze inderdaad iets wilt vragen zonder dat je vrienden dat zien, dan kun je ze beter een privébericht sturen via Messenger.
Hmmm. Toch best gek dat jij in je timeline ziet dat iemand iets heeft aangevraagd bij de belastingdienst. En dat kan je dus niet ''uit" zetten zodat vrienden dat niet meer zien ?
purny schreef:Maris schreef:Als ik nu reageer op een filmpje van een winkel b.v. wie kan dat dan lezen ?
Iedereen, dus ook gerda uit klazienaveen
maar zo werken die algoritmes nou eenmaal en als je niet wil dat andere mensen het zien moet je de reacties niet posten, want dat kun je (bij mijn weten) niet uitschakelen. Ik zou bijv. ook niet gaan reageren op pagina's met babykleertjes als ik nog niet wil dat mensen weten dat ik zwanger ben o.i.d. Ibbel schreef:Kun je volgens mij uitzetten in je settings:
ofwel bij privacy/your activity: who can see the people pages and lists you follow -> only me zou je onzichtbaar moeten maken
ofwel bij public posts/who can follow me -> only me zou ervoor moeten zorgen dat ook je vrienden je niet buiten je eigen timeline zien.
Welke van de twee precies wat doet weet ik ook niet. Ik zou ze gewoon allebei op only me zetten in jouw geval.
Ibbel schreef:Kun je volgens mij uitzetten in je settings:
ofwel bij privacy/your activity: who can see the people pages and lists you follow -> only me zou je onzichtbaar moeten maken
ofwel bij public posts/who can follow me -> only me zou ervoor moeten zorgen dat ook je vrienden je niet buiten je eigen timeline zien.
Welke van de twee precies wat doet weet ik ook niet. Ik zou ze gewoon allebei op only me zetten in jouw geval.
ik begrijp persoonlijk ook gewoon niet waarom ik dat zie want ik heb de desbetreffende persoon al vijftien jaar niet gesproken, online of offline. Maris schreef:Als je op de openbare pagina van een bedrijf (of in dit geval de belastingdienst) een vraag stelt kunnen mensen (je vrienden, vrienden van vrienden, de rest van de wereld) dat inderdaad lezen. Mensen krijgen er niet per se een melding van, maar kunnen het wel tegenkomen. Als je een privébericht stuurt naar de betreffende instantie, kan niemand anders dat lezen behalve jij en de ontvanger van het bericht. Andere mensen kunnen dan ook niet zien dat je hen een bericht gestuurd hebt.Hmmm. Toch best gek dat jij in je timeline ziet dat iemand iets heeft aangevraagd bij de belastingdienst. En dat kan je dus niet ''uit" zetten zodat vrienden dat niet meer zien ?

), maar je hoeft er verder niets mee te doen.