Een samsung tablet laat schrikken. Zegt steeds punt punt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Een samsung tablet laat schrikken. Zegt steeds punt punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 14:48

Er ligt hier lijkt het een zelfstandig denkende samsung tablet. Deze maakt eens in de pakweg half uur steeds de melding "punt punt" de dames stem die kennelijk standaard er in zit doet deze uitermate boeiende mededeling :') eens in de ongeveer half uur waardoor ik me rotschrik iedere keer. Hij staat aan en is middels wifi verbonden aan het internet. De eigenaar gebruikt wel regelmatig spraakzoeken maar dat is vandaag niet gebeurd.

Enig idee wat er aan de hand is en wat ik er tegen kan doen voor ik een liter wijwater over het ding heen ga gooien?

Edit het is kennelijk iedere 15 minuten. Ze zei het alweer. {:)-:(
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-02-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Re: Een samsung tablet laat schrikken. Zegt steeds punt punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:49

Jouw leven bestaat ook uit aaneenschakeling van aparte problemen, niet :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:50

karuna schreef:
Er ligt hier lijkt het een zelfstandig denkende samsung tablet. Deze maakt eens in de pakweg half uur steeds de melding "punt punt" de dames stem die kennelijk standaard er in zit doet deze uitermate boeiende mededeling :') eens in de ongeveer half uur waardoor ik me rotschrik iedere keer. Hij staat aan en is middels wifi verbonden aan het internet. De eigenaar gebruikt wel regelmatig spraakzoeken maar dat is vandaag niet gebeurd.

Enig idee wat er aan de hand is en wat ik er tegen kan doen voor ik een liter wijwater over het ding heen ga gooien?

:Y) _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 14:51

Het is niet mijn tablet maar ik mag er wel de hele middag naar luisteren ik schrik me echt iedere keer een hoedje van het ding. Gewoon stilte en dan vanuit het niks PUNT PUNT !!!! Zou dat graag stil krijgen. Tablet uit is een optie maar dan is het probleem niet weg.

De eerste keer vandaag werd door de eigenaar ook gezegd ja dat is sinds een dag of twee dat ze dit roept. :+ En het is hem ook niet gelukt haar het zwijgen op te leggen. :n

Herstel het is dus iedere 15 minuten :+ schrik me weer rot.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:57

Heb je al geprobeerd hem opnieuw op te starten?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:59

Gewoon het geluid uit zetten als het geluid niet nodig is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 15:00

Ja ik een keer de eigenaar al twee keer. Ik kan ook niks bij de instellingen vinden, enige dat ik misschien kan doen is voice assist uitzetten en dan hopen dat ze haar mond even houdt. Geen idee of je een soort van slaapsysteem hebt daarin dat ze door zelf punt punt te zeggen dit voorkomt of zo.

Geluid mis ik niet de eigenaar gebruikt het geluid veel. En ze zegt het ook dwars door filmpjes of muziek heen schijnt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:00

Geen idee wat je moet doen, opnieuw opstarten zou ik ook mee beginnen en kijken wat er dan daarna automatisch mee opstart.

Maar zo heb ik eens een Tom Tom gehad, die gewoon uit op de kast lag zichzelf aanzette en ineen zei, draai nu rechtsaf.
Ik dacht echt gek geworden te zijn, schrok me kapot.
Maar bleek dat dat type dat vaker had :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:02

Wat voor tablet is het? Bij samsung kan het weleens zo zijn dat Bixby op de achtergrond aan de haal is gegaan, dat kan je dan in bixby zelf alleen uit zetten (of via instellingen programma stoppen).
Voor Bixby hoef je niks met bixby gedaan te hebben... die komt weleens gezellig ongevraagd mengen in je telefoon.

Net als Siri bij Apple.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 15:03

Zoiets lijkt dit ook ja. Gewoon zelf denkende apparatuur. Je schrikt je een ongeluk. -O-

Ik heb haar nu uitgezet. Toch niet mijn tablet en ga eens zien wat er gebeurd als ik haar over een paar uur weer aanzet

Het is een vrij nieuwe samsung tablet. Ah ze heeft een naam kennelijk. Ik ga daar vanmiddag even naar neuzen. Ik heb dat op mijn telefoon en tablet bewust uitgezet. Geen idee of dat bij deze ook is. Ik ga op zoek naar bixby

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:07

Ja mijn Bixby heb ik helemaal uitgezet, de mijne was nogal vrijblijvend in de uitvoer van opdrachten... aangezien ze zich ook met mijn google home ging bemoeien omdat ik blijkbaar àlles gekoppeld had. Best eng als je in de avond laat opeens alle brok soorten van pavo opgenoemd hoort worden beneden in je woonkamer, terwijl je het op tweehoog met je man aan de telefoon over biks voor je paard had :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 15:11

Ja dan denk je inderdaad ook dat je een beetje teveel gostadventures of zo hebt gekeken. :+

Ik kon het eerst niet vinden bij de standaard apps. Pas na de zoekfunctie iets gevonden maar met de opties melden als je bijna thuis bent of parkeert en zo :P nou ja ze staat nu uit. Eens zien of het nu sril blijft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 11:56

Even de uitslag doorgeven van het stilhouden van bixby.

*\o/* Gewoon heerlijke stilte. Geen onverwachte PUNT PUNT!! Meer. Oftewel het heeft geholpen. Gelukkig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:58

Hahahaha ja die Bixby is een bitch :+