Outplacement traject. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Outplacement traject. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:33

Hallo!
Over een paar maanden wordt ik boventallig op mijn werk vanwege reorganisatie.
Ik krijg de kans om een outplacement traject te volgen en daar wil ik gebruik van maken.
Maar ik ben benieuwd naar ervaringen.
Heb je zoiets gedaan?
Hoe is het je bevallen?
Wat werd er aangeboden?
Mocht je zelf je bureau kiezen, zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Heb je met behulp van de outplacement een baan gevonden?
Hoe lang heeft het traject geduurd?

En als er aanbevelingen zijn voor een bureau in de omgeving Wageningen/Arnhem/Nijmegen dan hoor ik het graag!
Alle ervaringen zijn welkom!

Taucha

Re: Outplacement traject. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:42

Helaas ervaring met reoganisatie en outplacement. Samen met 49 anderen de straat op gebonjourd. Een deel ervan had al meteen een andere baan. Uiteindelijk ben ik met 8 anderen onder de vleugels gekomen bij 1 van de 2 outplacement bureau's die de voormalig werkgever ingeschakeld had.
We hebben een aantal trainingen gekregen oa wat ben je, wat kun je, wat wil je. En verder het standaard riedeltje; vacatures vinden, brief schrijven, gesprekken voeren.

Hetgeen wat ik het belangrijkste vond was het samen verwerken van de grote schok met oud-collega's Ook nu hebben we af en toe nog app contact.

Mocht je van je ex-werkgever ook een toelage krijgen voor het volgen van een cursus of opleiding dan moet je die zeker aanpakken. En dan het liefste iets waarmee je contacten kan leggen in het werkveld waar je in terecht wilt komen. Netwerken is toch het belangrijkste gebleken.

Heel veel sterkte en succes!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:45

Taucha schreef:
Helaas ervaring met reoganisatie en outplacement. Samen met 49 anderen de straat op gebonjourd. Een deel ervan had al meteen een andere baan. Uiteindelijk ben ik met 8 anderen onder de vleugels gekomen bij 1 van de 2 outplacement bureau's die de voormalig werkgever ingeschakeld had.
We hebben een aantal trainingen gekregen oa wat ben je, wat kun je, wat wil je. En verder het standaard riedeltje; vacatures vinden, brief schrijven, gesprekken voeren.

Hetgeen wat ik het belangrijkste vond was het samen verwerken van de grote schok met oud-collega's Ook nu hebben we af en toe nog app contact.

Mocht je van je ex-werkgever ook een toelage krijgen voor het volgen van een cursus of opleiding dan moet je die zeker aanpakken. En dan het liefste iets waarmee je contacten kan leggen in het werkveld waar je in terecht wilt komen. Netwerken is toch het belangrijkste gebleken.

Heel veel sterkte en succes!

Gelukkig mag ik zelf een bureau zoeken dus dat lijkt me al fijn. Ik ga mijn baan niet missen en mijn collega's denk ik ook niet
Ik hoop dat dit voor mij een beetje een silver lining gaat worden. Ik hik al een tijd tegen mijn baan aan en zit momenteel daardoor zelfs thuis in de ziektewet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:15

Het is denk ik enorm afhankelijk van bij welk bureau je terecht komt of je echt hulp hulp gaat krijgen of dat ze je simpel tips geven.

Ik zou zelf heel goed de afweging maken of je zelf in staat bent om redelijk makkelijk vervangend werkt te vinden en je goed weet wat je wilt en of je dan niet beter voor een ‘oprotpremie’ kan gaan.

Ik zou in je zoektocht zeker naar referenties van andere mensen vragen want niet iedere outplacement aanbieder heeft dezelfde tactiek :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 21:32

De oprotpremie krijg ik zowiezo, die komt bij de vaststellingsovereenkomst in.
samen met het aanbod voor het outplacement traject

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:54

Je kan ook voor een hogere oprotpremie gaan en het outplacement traject laten vallen. Die kosten doorgaans al rond de 3 tot 5000 euro. Heb ik ook zo gedaan

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 22:43

Ik denk juist dat ik dat outplacement traject nodig ga hebben :P