Welke noise-cancelling oordopjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Welke noise-cancelling oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 12:40

Omdat ik het nare, harde stemgeluid en de domme gesprekken van mijn buurvrouw echt niet nog een zomerseizoen trek, ben ik op zoek naar noise-cancelling oordopjes.
Ik wil niet zomaar de eerste de beste kopen, ik moet echt hele goede hebben. Er is veel aanbod, ik ben er niet in thuis en ik ben erg benieuwd met welke oordopjes jullie ervaring hebben en welke jullie zouden aanraden.

Ik gebruik ze verder niet om te sporten, ze hoeven ook niet waterdicht te zijn of iets dergelijks, wel makkelijk in gebruik.

Ik hoor het graag, thanks.

Juangi

Re: Welke noise-cancelling oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:59

Ik ben heel tevreden over de Airpods pro! Heel fijn dat ze draadloos zijn, laden snel op en de noise cancelling werkt goed. Zeker in combinatie met muziek hoor ik degene die naast mij staat te praten niet.... Zonder muziek hoor ik vooral wat gefluister.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:02

Ik heb de Jabra Elite 75t, hele fijne oordopjes :D !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 13:09

Josien_ schreef:
Ik heb de Jabra Elite 75t, hele fijne oordopjes :D !

Ik was over de recensies wel enthousiast ja.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:40

Ik ben tevreden over de ISOtunes PRO 2.0 . Aangeschaft toen werken op kantoor nog heel normaal was, tegenover mij zat een collega die erg graag zuchtte, klaagde en zijn neus ophaalde. Daarnaast werd er enorm veel verbaal overlegd in ons teamkantoor, soms nuttig, maar ook enorm afleidend. Met deze oordopjes hoorde ik het niet.

Voor mij is een beugel achter de oorschelp een must, want ik wiebel alle gewone oortjes eruit (zelfs met aangepaste dopjes). Dit bleef zeer goed zitten.

https://www.gereedschappro.nl/artikel/2 ... ersie.html

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:44

Mijn man zweert echt bij die van Bose.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:21

Sony heb zelf de koptelefoon maar de dopjes schijnen ook goed te zijn

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:37

Cayenne schreef:
Mijn man zweert echt bij die van Bose.

Ik heb zelf de koptelefoon van Bose en ben daar ook onwijs enthousiast over. NC werkt daar echt heel fijn op. Begreep dat dit bij oordopjes meestal wel iets minder is maar ik hoor ook over de oordopjes van Bose veel goede verhalen.

Heb zelf oordopjes van Samsung (Buds+). Die hebben geen NC maar dempen ook wel goed. Die hebben juist de functie om omgevingsgeluid te versterken zodat je bijv. in het verkeer dat nog wel goed kan horen.

Hou er wel rekening mee dat NC vooral constante tonen wegfiltert dus afhankelijk van hoe hard en hoe hoog haar stem is zou het dus kunnen zijn dat je dat nog steeds niet helemaal weggefiltert krijgt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 18:14

Blacky94 schreef:
Hou er wel rekening mee dat NC vooral constante tonen wegfiltert dus afhankelijk van hoe hard en hoe hoog haar stem is zou het dus kunnen zijn dat je dat nog steeds niet helemaal weggefiltert krijgt.

Geloof me, ieder stukje geluid dat ik weg kan filteren is een godsgeschenk.
Ze is ook echt 1 grote, constante spraakwaterval, dus met een beetje mazzel blijft er weinig geluid over.

Dit is overigens wel echt de reden waarom ik twijfel welke ik ga aanschaffen. Ik wil niet voor de goedkopere gaan en erachter komen dat die precies niet doen wat ze moeten doen. De Bose koptelefoon heb ik wel eens geprobeerd ja, die is super.
Ik neig naar de Bose oordopjes, maar ik vind ze echt superduur.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:27

Ja, ze zijn idd niet goedkoop maar ZO goed! Ik heb ze zelf ook weleens opgehad en je hoort echt niets meer.
Manlief was achter mij aan het stofzuigen en ik had het niet eens door :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:50

Cayenne schreef:
Ja, ze zijn idd niet goedkoop maar ZO goed! Ik heb ze zelf ook weleens opgehad en je hoort echt niets meer.
Manlief was achter mij aan het stofzuigen en ik had het niet eens door :')

Haha zo ben ik me wel eens kapot geschrokken dat mijn vriend ineens naast me stond toen ik de mijne in had tijdens het werken _O-.
Blijkbaar luisterde ik niet toen hij riep hihi.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:09

Juangi schreef:
Ik ben heel tevreden over de Airpods pro! Heel fijn dat ze draadloos zijn, laden snel op en de noise cancelling werkt goed. Zeker in combinatie met muziek hoor ik degene die naast mij staat te praten niet.... Zonder muziek hoor ik vooral wat gefluister.

Mijn vriend heeft ook airpods pro, als ik naast hem sta en vraag om iets te doen kijkt die niet eens meer op. :’)
Ze blijven ook goed zitten tijdens het eventuele sporten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:15

Blijven die Airpods ook zitten in "rare" oren? Ik heb van een oor waar veel oordopjes steeds uitvallen. :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:36

safina schreef:
Blijven die Airpods ook zitten in "rare" oren? Ik heb van een oor waar veel oordopjes steeds uitvallen. :=

Heel eerlijk gezegd: het zijn tot nu toe de enige oordopjes die bij mij dus wel blijven zitten zonder haakjes etc. ;)

Ik kocht ze on-line nadat ik de Apple Airpods max had teruggestuurd naar Apple (ik kreeg pijn aan 1 oor, kennelijk paste het niet goed), and bestelde dezelfde dag ook van die haakjes om de kleine airpods pros mee ‘vast’ te zetten... maar heb ze nooit gebruikt!

De airpod pros zitten heerlijk en ik zou niet meer zonder kunnen. Zit een half jaar thuis te werken in een straat waar alle huizen aan een zijde rigoreus verbouwd worden, nou, dan wil je echt niet meer zonder goede passende oordopjes en optimale noise cancelling.

Het is trouwens wel de verwachting dat er volgende maand nieuwe Airpods (pros) bekend gemaakt worden, dus wellicht is het het overwegen waard om daarop te wachten.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:57

Mijn vriend heeft de koptelefoon van Bose met bc, want daar zweerde hij bij. Ik heb sinds kort de Apple AirPods Pro. Hij heeft ze 1 keer “geleend” en nu ben ik ze elke keer kwijt, omdat ze zo goed zijn... Heb nu voor zijn verjaardag maar nieuwe besteld (voor mezelf _O- ).

Wij wonen in een woonwijk met veel jonge kinderen. Vind ik alleen maar leuk, maar soms wil ik ook gewoon even ontspannen in de tuin haha. Daar werken ze echt top voor!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:01

maava schreef:
Juangi schreef:

Mijn vriend heeft ook airpods pro, als ik naast hem sta en vraag om iets te doen kijkt die niet eens meer op. :’)

Weet je zeker dat dit door de Airpods komt of is ie niet gewoon Oost-Indisch doof wanneer je iets van hem wilt? _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:09

Welke zijn nou geschikt voor kleine oren? Ik heb net galaxy buds geprobeerd, puur voor de vorm. Maar zelfs de kleinste optie was te groot.
Beetje jammer als ik 200 euro uitgeef aan oortjes en ze niet passen :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:19

Selina schreef:
Welke zijn nou geschikt voor kleine oren? Ik heb net galaxy buds geprobeerd, puur voor de vorm. Maar zelfs de kleinste optie was te groot.

Gewoon uitproberen, vrees ik. De Apple airpod pros hebben ook drie verschillende maten erbij geleverd, en ik neem aan dat elk goed merk dat tegenwoordig wel heeft. Gelukkig kan je uitproberen en gratis retourneren bij veel van de bekende webshops. :o

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:26

Hier heel tevreden van de Bose koptelefoon met nc. Gewone oortjes niet geprobeerd aangezien mn rare oorvorm geen oortjes duld :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 14:21

Ik heb net toch nog even de airpods pro van mijn man geprobeerd en die lijken wel erg fijn. Helaas was troelala niet buiten, dus testen waarvoor ik ze wil kon niet.

Is er iemand die de airpods gebruikt met een android telefoon? Werkt dat even netjes?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:38

Ik heb die van sony, die zijn echt heel erg goed. Er zitten verschillende maten dopjes bij. Het geluid is geweldig en hij filtert ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:10

Dallista schreef:
Selina schreef:

Gewoon uitproberen, vrees ik. De Apple airpod pros hebben ook drie verschillende maten erbij geleverd, en ik neem aan dat elk goed merk dat tegenwoordig wel heeft. Gelukkig kan je uitproberen en gratis retourneren bij veel van de bekende webshops. :o

Oh, kan dat? Bestwel awkward om die dingen in je oor te stoppen om te passen en dan terug te sturen. :D Maar zoveel betalen voor iets dat niet blijft zitten of pijn doet vind ik ook niet wat.

Ik heb trouwens nu een Bose QuietComfort. Al twee jaar. Mijn hoofd is praktisch vergroeid met dat ding. Je ziet me eigenlijk nooit zonder, behalve als ik op mn paard zit, in bed lig of onder de douche sta.:') Als hij niet op mn oren zit, hangt hij om mn nek.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:25

safina schreef:
Oh, kan dat? Bestwel awkward om die dingen in je oor te stoppen om te passen en dan terug te sturen. :D Maar zoveel betalen voor iets dat niet blijft zitten of pijn doet vind ik ook niet wat.

Ik zou in elk geval nooit bij een webshop bestellen waar het niet kan. Apple had geen enkele moeite met het retourneren van de Max, en amazon.nl heeft al helemaal een luxe retourbeleid.
Misschien dat ze de in-ear stukjes nog schoonmaken of zo, geen idee, maar zou anno 2021 heel raar zijn als je zoiets “sight unseen” en vooral “sound unheard” (!) koopt en dan niet mag retourneren. Dan verkoop je niets meer aan al die audiofielen die alles willen uittesten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:49

Dallista schreef:
safina schreef:

Ik zou in elk geval nooit bij een webshop bestellen waar het niet kan. Apple had geen enkele moeite met het retourneren van de Max, en amazon.nl heeft al helemaal een luxe retourbeleid.
Misschien dat ze de in-ear stukjes nog schoonmaken of zo, geen idee, maar zou anno 2021 heel raar zijn als je zoiets “sight unseen” en vooral “sound unheard” (!) koopt en dan niet mag retourneren. Dan verkoop je niets meer aan al die audiofielen die alles willen uittesten. ;)

Je hebt wel gelijk.
Ik stelde me even voor dat ik naar de Mediamarkt zou gaan en ze zou gaan passen. En dat er dan van die demo-modellen liggen die iedereen in z'n oren stopt. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:00

Wil je er ook echt muziek mee kunnen luisteren of is het gewoon om je buurvrouw niet meer te horen? Anders kun je ook oordoppen bij Schoonenberg o.i.d. op maat laten maken. Dat heb ik overwogen vanwege m'n lawaaierige buurman :))