Taak kinderen bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Taak kinderen bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 12:40

In juni gaan mijn vriend en ik trouwen <3
We houden het klein, maar we willen wel graag mijn kinderen erbij betrekken. Ik heb een dochter van 10 jaar en 2 zonen van 4 en 6 (dan bijna 5 en bijna 7).
Wat zou leuk zijn voor de kinderen als taak?
Ik heb voor mijn dochter bedacht dat zij de ringen mag brengen, maar nu de jongens nog.

We houden het dus klein, ongeveer 20 mensen erbij. Eerst het gemeentehuis daarna lunchen op het strand.
Geen jurk, geen groot feest.
Wie heeft er ideeën?

fjordjes

Re: Taak kinderen bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:44

Misschien zoiets als rijst/confetti laten gooien? Alhoewel dat vaak niet meer mag, ik had bellenblazen uitgedeeld op mijn bruiloft en de mensen bellen laten blazen, misschien vinden ze dat leuk?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:45

Mijn neefje en nichtje zijn kindergetuigen geweest op onze bruiloft. Gewoon zelf een kinderakte maken en ze laten tekenen, kleuren, naam erop schrijven, wat dan ook!

Mijn nichtje heeft mijn man ook bij de voordeur opgevangen (hij had zich ergens anders klaargemaakt) en een blinddoek laten omdoen, en meegenomen naar de tuin waar ik op hem stond te wachten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:57

Mijn broer had toen hij ging trouwen wat ouderwetse wegwerp camera's gekocht, waar mensen dan zelf foto's mee konden maken (dus als extra voor erbij, naast de echte trouwfoto's). Mijn jonge neefje vond dat helemaal geweldig, die heeft geloof ik heel de avond met zo'n camera rond gelopen, misschien is zoiets leuk?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:19

Kleine cadeautjes voor de gasten laten uitdelen? En ideetje omdat het op het strand is: van te voren mooie schelpen verzamelen, samen mooi beschilderen en die uitdelen aan de gasten na afloop?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:24

Kijk, jullie hebben goeie ideeën :j

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:42

Bij mijn tante gingen ik en mijn zusje en 2 nichtjes en 1 neefje bellen blazen en van die hartjes snippers gooien. Daarna hebben we de ringen gebracht.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:45

Telpeva schreef:
Mijn broer had toen hij ging trouwen wat ouderwetse wegwerp camera's gekocht, waar mensen dan zelf foto's mee konden maken (dus als extra voor erbij, naast de echte trouwfoto's). Mijn jonge neefje vond dat helemaal geweldig, die heeft geloof ik heel de avond met zo'n camera rond gelopen, misschien is zoiets leuk?

Dit zou ik eerder aan de volwassenen overlaten. Je moet die foto's laten ontwikkelen en dat kost toch ook geld, en ik betwijfel of kinderen van die jonge leeftijd foto's kunnen maken die die moeite/dat geld waar zijn.

Het is een super leuk idee, maar volgens mij zijn de kinderen van TS daar te jong voor :)

Bellen blazen lijkt me super leuk! Wel oppassen dat ze het zeepsop niet op hun/jouw kleren morsen haha.
De schelpen is echt een leuk idee!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:07

Onze kids waren nog heel jong destijds maar de oudste heeft 'meegetekend' op het gemeentehuis, uiteraard op een ander vel papier maar hij voelde zich heel gewichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:26

LWDaisy schreef:
Telpeva schreef:

Dit zou ik eerder aan de volwassenen overlaten. Je moet die foto's laten ontwikkelen en dat kost toch ook geld, en ik betwijfel of kinderen van die jonge leeftijd foto's kunnen maken die die moeite/dat geld waar zijn.

Het is een super leuk idee, maar volgens mij zijn de kinderen van TS daar te jong voor :)

Bellen blazen lijkt me super leuk! Wel oppassen dat ze het zeepsop niet op hun/jouw kleren morsen haha.
De schelpen is echt een leuk idee!

Bwa nee hoor. Die kunnen dat wel al. :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:28

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:46

Telpeva schreef:

Op onze bruiloft had iemand toevallig een Instax meegenomen (zo'n moderne polaroidcamera) en het zoontje van mijn man heeft zich hier echt uren mee vermaakt. Er zijn ook echt hele leuke, spontane foto's uitgekomen. Juist omdat mensen met een kind sneller 'gek' op de foto gaan. Dus het was voor hem een leuk tijdverdrijf én heeft ons hele toffe foto's opgeleverd die we anders niet hadden!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:52

Je hebt voor de oudste de ringen als rol gegeven, maar misschien kun je die rol aan de 2de geven, en de 3de bijvoorbeeld met bloemblaadjes/rijst laten strooien?
Het meisje kun je mooi de taak van bruidsmeisje geven, zorgen dat ze je jurk goed legt, dat de sluier mooi hangt, geef haar een tas met wat kleine spulletjes die je gedurende de dag nodig hebt (lippenstift bijvoorbeeld). Prachtige rol voor zo'n meisje die ze met veel plezier vervullen (mijn nichtje in ieder geval wel bij mijn bruiloft).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:07

Mocht je de kinderen willen laten bellenblazen, dan zou ik wel de inhoud leegkieperen en zelf met wasmiddel een bellenblaas vloeistof maken.
Bellenblaas geeft hele lelijke vlekken op kleding en dit lijkt me bij uitstek zon dag dat je dat niet wil.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:10

Mijn broer mocht de ringen geven en ik was bloemenmeisje.

Groot succes.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:35

Op een bruiloft die ik fotografeerde kregen de kinderen ook een ringetje of armbandje.
Ik zou ze zelf gewoon zo veel mogelijk onderdeel laten zijn, lekker met de kids naar het altaar lopen, een kinderakte tekenen etc :)
Weet ook niet hoe makkelijk je kinderen zijn, maar zou ook even met de favoriete tante ofzo afspreken dat zij ze evt afleid.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:35

Many schreef:
Telpeva schreef:

Op onze bruiloft had iemand toevallig een Instax meegenomen (zo'n moderne polaroidcamera) en het zoontje van mijn man heeft zich hier echt uren mee vermaakt. Er zijn ook echt hele leuke, spontane foto's uitgekomen. Juist omdat mensen met een kind sneller 'gek' op de foto gaan. Dus het was voor hem een leuk tijdverdrijf én heeft ons hele toffe foto's opgeleverd die we anders niet hadden!

Juist daarom denk ik inderdaad dat kinderen super leuke spontane foto’s kunnen maken met zo’n ding! Net de foto’s waar je zelf niet aan denkt. Ik zou het echt doen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:14

Ik zou je dochter ook bruidsmeisje laten zijn, dat is toch fantastisch.
De jongens kunnen dan samen de ringen brengen en alle drie de kinderen rijst/bloemen gooien of bellenblaas.

Mijn nichtje en neefje tekenden bij het huwelijk van hun moeder ook een kinderakte. Was erg leuk voor ze.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 24-02-21 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:23

wij waren met 5 kids en wij mochten alle 5 de ringen dragen. We hadden een grote stok waar ze aan hingen :-D
Dus wellicht kunnen ze met zijn drieen brengen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:28

ontherun schreef:
Many schreef:

Juist daarom denk ik inderdaad dat kinderen super leuke spontane foto’s kunnen maken met zo’n ding! Net de foto’s waar je zelf niet aan denkt. Ik zou het echt doen!

Ik zou echt bang zijn voor van die halve foto's, of foto's met enkel voeten op oid.
Als je mij die op die leeftijd een camera in handen gaf, had je gegarandeerd enkel foto's van honden haha! Scheelt natuurlijk wel dat die op de doorsnee bruiloft niet rondlopen :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 19:28

Ik heb geen jurk, dus echt bruidsmeisje wordt hem ook niet.
De schelpen /kadootjes vind ik een leuk idee. De foto toestellen ook. En het bellen blazen ook, maar dan moeten we inderdaad zelf bellenblaas maken ivm de vlekken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 19:33

LWDaisy schreef:
Ik zou echt bang zijn voor van die halve foto's, of foto's met enkel voeten op oid.
Als je mij die op die leeftijd een camera in handen gaf, had je gegarandeerd enkel foto's van honden haha! Scheelt natuurlijk wel dat die op de doorsnee bruiloft niet rondlopen :D

Dat zou ik niet eens zo erg vinden. Tenslotte zijn het niet de enige foto's die gemaakt worden :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:41

MarcoBorsato schreef:

Groot succes.

Liefde wint, Stop de tijd. Je zou het zo weer overdoen...?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:57

Knert schreef:
MarcoBorsato schreef:

Groot succes.

Liefde wint, Stop de tijd. Je zou het zo weer overdoen...?

Ik kijk op elke foto boos en laat mijn onderbroek zien. Bij het taart- aansnij moment zie je rechts in de hoek hoe ik mijn hoofd in de onderste laag begraaf.

Maar, meeste kinderen zijn normaal en ik vond het wel echt een leuke dag.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 20:32

@MarcoBorsato: _O- _O- _O- Heerlijk toch :D