Op hakken leren lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Op hakken leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 13:48

Hoihoi,

Ik heb een vraagje. Zijn er oefeningen die je kan doen om beter op hakken te leren lopen? Ik kan aardig lopen op hakken. Ik heb nooit eerder geoefend en ben gelijk begonnen met naaldhakken, en het gaat best prima. Ik zou alleen nog net niet naar buiten gaan, daarvoor wil ik wat meer oefenen.

Hoelang hebben jullie geoefend met op hakken lopen en zijn er nog bepaalde oefeningen?
Afbeelding

marleen_88

Re: Op hakken leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:58

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Dus erop lopen tot je ermee naar buiten durft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:02

Niet. :+ Goede hakken kopen en je hoeft niet te oefenen. Enige is dat je voeten er soms wat aan moeten wennen, maar op schoenen die goed in balans zijn, loop je vrij gemakkelijk weg. Schoenen die instabiel aanvoelen, begin ik niet eens aan, dat ga je niet oplossen door te "oefenen". :=

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:03

Aan mij heb je niets...ik adviseer krukken mee te nemen als steun en een stel platte schoenen :+

Ik heb m'n hakken achtergelaten op de parkeerplaats na een bruiloft waar je een pokkeeind moest lopen _O- .

Succes met indoor oefenen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:05

Hee! Ik loop heel veel op hakken voor mijn werk, en dan vooral op een iets instabiele ondergrond :') goed op hakken leren lopen is helaas een kwestie van vaak doen. Én schoenen hebben die goed passen. Je kunt elke dag op hakken lopen maar als je ineens schoenen hebt die te groot/klein zijn, dan is dat gewoon veel moeilijker.

Wat ook helpt zijn (halve) inlegzooltjes met grip. Bij de Hema hebben ze hele fijne voor onder de bal van je voet, of juist voor achter je hiel als dat het ‘probleem’ is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:06

Heel eerlijk? je moet ook wel gewoon fijne schoenen hebben. Je merkt in dit geval vaak wel dat de duurdere schoenen het je een stuk makkelijk maken om fijn op te lopen dan de hele goedkope schoenen.
Zelf heb ik deze: https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... etail=true (in het zwart) en die zitten zo goed dat ik er bijna een hele dag op kan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:08

Sky_As schreef:
Heel eerlijk? je moet ook wel gewoon fijne schoenen hebben. Je merkt in dit geval vaak wel dat de duurdere schoenen het je een stuk makkelijk maken om fijn op te lopen dan de hele goedkope schoenen.
Zelf heb ik deze: https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... etail=true (in het zwart) en die zitten zo goed dat ik er bijna een hele dag op kan lopen.
Ik zweer bij Steve Madden idd. Kost wat, en ze zijn echt de hel om in te lopen, maar daarna zitten ze als pantoffeltjes. :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:20

Ja, ze moeten goed passen inderdaad. Niks zo irritant als een nét te grote stiletto die steeds van je hiel schuift.

En begin met een wat bredere, stabiele hak!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:22

Op je tenen lopen zonder schoenen. :D Ik weet niet waarom, maar ik doe dat al sinds ik een kind ben. Ik draag áltijd sneakers maar heb weleens een fotoshoot gedaan met hoge hakken, en daar liep ik zo op weg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:22

Gewoon ermee naar buiten gaan, dat loopt echt beter dan geforceerd rondjes lopen in de woonkamer. Zelf loop ik alleen op enkellaarsjes met naaldhakken, ik heb veel te smalle en gevoelige voeten voor pumps/sandalen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:31

De juiste schoen maakt veel uit. Voor echt er op te wandelen (tijdens een bruiloft ofzo, dan loop je veel rond), moet de schoen goed vastzitten zonder te snijden ergens. Dunne bandjes, zweterige voeten op een gladde zool, smalle puntneuzen, allemaal een recept voor zere voeten als je een tijdje rondbanjert. Een dichte schoen, zoals de foto uit je beginpost, is dan ideaal. Of leren bandjes, wat brede bandjes, helpt ook veel.
Als je gewoon kunt zitten en mooi zijn, soms een wcbezoekje, dan kan je toch alles aandoen. Als het maar niet te klein is, want dan ga je alsnog willen huilen na een tijdje :')

Op hakken lopen is gewoon doen. Beetje zelfvertrouwen en gaan. Dan loop je veel stabieler dan als je onzeker bent ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:32

Gewoon niet. Waarom zou je je voeten martelen met dat soort ondingen? Trek gewoon iets aan waar je lekker op loopt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:35

de goede schoenen zijn idd belangrijkst, ik heb stiletto's (die op je foto zijn geen stiletto's trouwens) van 11 cm waar ik een ganse dag op rondloop op het werk, en ik heb lagere bredere hakken die voor geen meter stabiel zijn en waar ik na een uurtje ze afschop.

En vooral, gewoon doen, ik ben begonnen met enkellaarsjes (stabieler) met een blokhak, en zo opgebouwd naar die met dunnere hakken, nu loop ik ook rustig met pumps. Ik verkies wel die die rondom gesloten zijn, de zijkanten open zijn direct instabieler.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:38

Gewoon zo veel mogelijk doen zodat je spieren in je kuiten er aan wennen en zich aan passen.
Ik vind het knap dat dames er heel de dag op kunnen lopen. Het staat super vrouwelijk en maakt je benen en billen mooier.Ik krijg mega rugpijn.
Blok hakken met plateauzool gaan dan nog wel.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 22-02-21 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:38

Je xelf lang en groot maken. Loop al vanaf mijn 13de op hakken van 13 tot 15 cm.

Schouders recht en je benen lang maken en lopen.
En vooral gewoon gaan lopen. Draag ze gewoon veel in huis en met stofzuigen enzo (zo liep ik ze in)

En de wat duurdere merken zitten wel echt lekkerder. Ik heb heel veel van steve maddens en dune. Loopt toch echt wel een stuk fijner

En wat je eventueel kan doen, zijn van die lila’s van jeffry campbells. Zijn grote blokhakken. Toch hoog ook maar je merkt er amper wat van.

Ik kan daar juist niet op lopen en dus alleen op naald hakken. Maar misschien dat t voor jou makkelijker is om te leren

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:40

Tip; zorg in dit seizoen voor hakken met profiel. Ik gleed laatst uit ivm modder + weinig profiel, voor de receptie uiteraard :o
Rondom gesloten loopt vind ik makkelijker, of met veel bandjes. Pumps zou ik pas doen als de rest fijnl loopt :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:43

Mkango schreef:
Sky_As schreef:
Ik zweer bij Steve Madden idd. Kost wat, en ze zijn echt de hel om in te lopen, maar daarna zitten ze als pantoffeltjes. :=

Gabor idem, al moet je wel even door de truttige modellen heen zoeken voor je iets leuks vindt ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:46

Oefenen oefenen oefenen :D.

Mijn Primark hakken lopen net zo fijn als mijn Irregular Choice en Guess hakken en vele malen beter dan mijn Steve Maddens :)). Duur loopt niet per se beter. De schoen moet goed zitten, dat is het belangrijkste.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:46

Ik ben ook fan van Clarks. Daar kan ik ook makkelijk de hele dag op rondlopen.
Belangrijk is dat je goede schoenen hebt die goed zitten. Op goedkope modellen kan ik vaak ook niet lopen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:52

Waardoor vind je het lastig?
Pijn aan je voetzool? Of niet stabiel genoeg.

Stabiel van uit je enkel kan je (voor een deel trainen). Filmpjes om je enkels sterker te maken zijn genoeg te vinden.

Verder gewoon op lopen en leer je het vanzelf.
Ookal ben ik 1,85 toch heb ik redelijk vaak laarzen met hak tot 10cm aan :).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:23

Merk zegt idd niet alles. Ik heb een paar dure Guess hakken staan, geen te dikke hak, mooi rondom gesloten, heel zacht leder. Maar echt, van de auto naar restaurant en terug, en ik kon al bijna niet meer lopen (en het was echt niet zo ver), terwijl ik anders de hele dag op dunnere hakken loop. Heel bizar, maargoed, dit worden een setje "zitschoenen" :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:28

Ik kan of de hakken de 1e keer aan doen en meteen goed lopen of het wordt hem nooit meer. Ja, bij die 1e zitten er wel eens schoenen die wat pijnlijk zijn na verloop van tijd, maar qua lopen is het of meteen goed of niet.

En dat wisselt per schoen, zelfs 2 dezelfde modellen kunnen totaal anders zijn. Een hele dure waar ik niet op kan lopen en goedkope wel, maar andersom ook. Oefenen heeft voor mij dus totaal geen nut, als het niet meteen weglopen is kan ik ze beter laten staan. (Zegt ze heel leuk terwijl er een halve kast vol staat met zit schoenen omdat ik het toch ging proberen)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:05

elnienjo schreef:
Gewoon niet. Waarom zou je je voeten martelen met dat soort ondingen? Trek gewoon iets aan waar je lekker op loopt.

Dit dus. Absurd schoeisel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:12

Kuggur schreef:
elnienjo schreef:

Dit dus. Absurd schoeisel.

Kunnen jullie misschien vinden, andere mensen, zoals ikzelf vinden hakken gewoon hele leuke mooie schoenen.
Ik loop in mijn vrije tijd altijd bij de paarden en de honden op zijn boerinnetjes, dan vind ik het leuk om naar werk en uitjes iets leuks aan te doen, en laat ik een mooie elegante hak nu eens superleuk vinden én ik voel me er goed bij om die te dragen, dan doe ik dat gewoon.
Wel mee eens dat je jezelf niet moet pijnigen omdat het mooi is, dus het mag (en kan ook! ) comfortabel zijn.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:22

Ik vind hakken prachtig, maar draag ze alleen om uit te gaan (helaas dus de laatste maanden helemaal niet :( )
Goede kwaliteit schoenen kopen is de boodschap. Of de hakken dan breed of stiletto zijn doet er niet zoveel toe. Als je lang moet rechtstaan, zijn van die kleine gel-inlegzooltjes voor onder de ballen van je voeten heel aangenaam. En als het een feest is dat lang duurt, een bruiloft oid, neem ik voor de zekerheid ook altijd een paar sneakers mee, voor als het écht niet meer gaat :D