Fitnesstrainer opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Fitnesstrainer opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 18:59

Hoi! Ik werk al flink aantal jaren in de horeca, maar nu begin ik dat wel zat te worden. Nu zat ik naar de opleiding fitnesstrainer A en B te kijken. Ben zelf in normale tijden graag in de sportschool te vinden.
Zou het leuk vinden om groepsles instructrice of personal trainer te zijn.

Is er iemand die deze opleiding gedaan heeft? Is het wat?
Is er genoeg baangarantie?

Bedankt alvast!

Travel_me

Re: Fitnesstrainer opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:55

Ik heb deze opleiding besteld, maar ben nog niet echt begonnen. Niet omdat ik echt hierin wil werken, maar ik iets te doen wil hebben :)
Heb fysiotherapie gestudeerd (doe ik niks meer mee) en merk wel dat het niveau echt een flink stuk lager is qua boeken.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:18

Ik! Ik heb beide diploma’s van Fitvak! en daarnaast P.T. Ook heb ik een AALO aerobic en management diploma, 3 Less Mills certificaten, Zumba, Spinning etc.
Als je groepsles wil geven zou ik je adviseren een “aerobic” cursus te doen. Je leert jezelf presenteren, werken op muziek en de functie van een training.
Fulltime werken in een sportschool is zwaar. Je maakt lange dagen, soms zijn de dal uren saai en sta je achter een balie en 3x per dag douchen en omkleden is ook niet gek :)

Parttime is er genoeg werk, lesgeven wordt veel freelance gedaan. Helaas is er door Corona weinig praktijk ervaring op te doen. Zou een studie met fysieke stage zeker adviseren.

Veel plezier met oriënteren. Er is niks leukers dan andere mensen enthousiast maken om te sporten! :)