De zorg: blijven of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De zorg: blijven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:11

Momenteel werk ik in de zorg, op een specifieke afdeling met een specifiek (Bachelor) diploma.
Doorheen de tijd is het duidelijk geworden dat ik daar niet ga kunnen blijven, vanwege fysieke problemen en door heel het 'gedoe' daar ook mentale problemen en vooral veel onzekerheden.

Dus ik heb voor mezelf besloten dat die afdeling geen optie meer is. Maar wat dan wel?
Mijn grootste twijfel momenteel zit tussen of het feit of ik wel of niet in de zorg wil blijven. Voor- en nadelen tegen elkaar afwegen maar ik kom er niet uit. Ik moet gelukkig niet morgen beslissen, maar een plan van aanpak hebben zou toch wel leuk beginnen worden.
Het probleem is een beetje dat ik met dat specifieke diploma zit, en ik dus het gevoel heb dat het of dat werk is (wat op een andere plaats waarschijnlijk niet beter gaat zijn) of ongeschoold werk, wat doorgaans dan weer financiële gevolgen heeft die ik momenteel niet kan dragen.

Zijn hier mensen die in de zorg gewerkt hebben, maar dit nu niet meer doen? Wat deed je in de zorg en wat doe je nu? Wat gaf voor jou de doorslag? Hoe heb je dit aangepakt?

Als ik naar mezelf kijk dan biedt de zorg vooral werkzekerheid, een ziekenhuis gaat niet failliet (of toch niet snel) of moet niet sluiten als er één of andere gezondheidscrisis is. Daarnaast is het natuurlijk wel een fijn gevoel dat je mensen helpt, al is het in mijn geval achter de schermen. Ook krijg ik bepaalde voordelen qua onderzoeken ed die ivm mijn gezondheid wel interessant zijn, maar waarvan ik niet weet of ik dat zou moeten laten meespelen. En het is vlakbij dus qua reistijd verwaarloosbaar.
De nadelen richten zich dan vooral op de werkdruk, de stress, de shiften (nachtdiensten ed) en het constant moeten beschikbaar zijn wanneer er problemen zijn of crisissen voorkomen. Fysiek kan ik dit niet, maar dit wordt wel geëist. En daar zit het grootste probleem.

Ik zou graag een job hebben met gewoon dagwerk, maar met ongeveer evenwaardig loon (kan wel iets inleveren, maar geen 100en euros op een maand). Maar welke richting kan ik uit? Ik vind het zo moeilijk, kijk vaak tussen de vacatures maar er staat nooit bij wat je verdiend, dus ik vind het heel moeilijk inschatten. Interesse tonen terwijl je niet weet wat je gaat verdienen vind ik riskant, en eerst even vragen hoe het met het loon zit is ook not done natuurlijk :+

Dus .. hoe heb jij dit aangepakt? Of hoe zou jij zo'n situatie aanpakken?
Ik heb maandag een gesprek met de manager over de situatie, maar ik weet niet of er iets gaat uitkomen (is een gevoel, maar kan natuurlijk ook de mentale negativiteit zijn die nu overheerst dus ik probeer het gewoon af te wachten). Arbeidsgeneesheer staat ook nog een gesprek mee omdat deze mij opvolgt (en die nog niet weet dat ik nu weer uitgevallen ben). Daarnaast loop ik bij de psycholoog wat op zich wel helpt om bepaalde dingen op een rijtje te zetten, maar uiteindelijk moet ik het wel zelf doen natuurlijk.

Bedankt voor het lezen, en ik lees graag hoe jij dit ervaren hebt.

trustHim

Re: De zorg: blijven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:32

Ik heb in de zorg gewerkt met mensen met een verstandelijke beperking. De eerste groep vond ik heerlijk, verstandelijk niveau van een peuter/ kleuter. Door bezuinigingen moest ik naar een andere groep, zelfde niveau maar met ook agressie en evt assistentie verlenen jij agressie op buurgroepen. Dit kon ik vooral in mijn kop niet handelen, en ben uiteindelijk, mede door een handtastelijke collega in de ziektewet beland.

Ik ben uiteindelijk door verschillende omstandigheden niet terug gegaan de zorg in, bezuinigingen die mij beperkten in hoe ik wil omgaan met cliënten was daarop wel reden nr 1. Momenteel zou daar na mijn borstkanker bijkomen dat ik het fysieke plaatje ook niet meer red

Ik heb voor ik ziek werd een tijd kinderopvang bij de mensen thuis gedaan, soort Nanny zeg maar. En ook in de thuiszorg schoongemaakt, na mijn ziekte jou ik beide fysiek niet vol.

Nu werk ik met mijn man in ons bedrijf in diervoeding en doe ik met name onze winkel. Ik kan nu zelf bepalen wat en hoeveel ik doe op een dag

Kijk vooral naar waar je gelukkig van wordt en probeer daar het juiste financiële plaatje bij te vinden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:43

hoezo staat er dan nooit bij wat het salaris is? Staat er ook geen loonschaal oid?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:47

Hoi, als ik het zo lees werk je in de 24 uurs zorg? Zou het niet mogelijk zijn om te solliciteren op een functie bij een polikliniek? Is fysiek vaak minder belastend en geen wisseldiensten. Kan je iets specifieker zijn over jouw beroep/functie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:53

@trustHim: bedankt voor jouw ervaring. Voor jou ook geen fijne situatie, maar gelukkig heb je wel iets gevonden waarbij het wel lukt wat je kan (en wat je hopelijk ook leuk vindt).

Dat wat je op het laatste zegt ben ik momenteel inderdaad mee bezig, al vind ik het behoorlijk moeilijk. Ik zit in de categorie van "iets met dieren" zou ik super vinden, maar ik weet ook dat het loon dat daarbij hoort doorgaans niet datgene is waarmee ik mijn huidige kosten kan betalen.

@Kinke: neen, hier staat zelden iets bij. Als er al wat bij staat zijn het termen als "marktconform loon" of het krijgen van maaltijdcheques en dergelijke dingen. Maar als het een totaal andere functie is heb ik dus geen idee wat dat marktconform loon inhoudt, of hoe dat bedrijf daar tegenaan kijkt.

@xLoki: klopt :j Ik ben geen verpleegkundige (en ook geen arts :P ) dus mijn opties zijn best wel beperkt. Echt poliklinieken bestaat hier volgens mij niet (ik zit in België), natuurlijk zijn er wel artsen die hun eigen centrum hebben, maar daar zit mijn functie niet bij. Ik ben medisch laborant overigens.

Trouwens nog iets waar ik mee zit waardoor de twijfel er is: mijn anciënniteit .. Intussen heb ik toch al 12 jaar op de teller, als ik binnen het ziekenhuis blijf gok ik dat dit gewoon kan overgenomen worden. Ga ik buiten het ziekenhuis is dat nog maar de vraag .. En ik weet niet goed wat voor gevolgen dit dan heeft, buiten op je loon. Als dat loon dan als basisloon al op hetzelfde niveau ligt zou mij dat niet uitmaken, maar in andere gevallen is dat toch een dingetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:00

Als je echt een hele andere richting uit wilt is bij of omscholen denk ik wel nodig.

Wat zijn je fysieke problemen in dit werk? Ga je daar in een andere branche niet tegenaan lopen en kan je huidige baan niet aangepast worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:10

Klopt, maar dan zou ik eerst moeten weten welke richting, zodat ik dan kan bekijken of dit haalbaar is (ik kan namelijk niet gewoon terug naar school gaan, kan mijn rekeningen niet uitstellen).

De stress, drukte & onregelmatigheid is 1 grote pijler, die onrechtstreeks een fysieke weerslag heeft. Nu zou ik daar tot op een bepaald niveau wel tegen kunnen (het is niet dat ik niet tegen stress kan ofzo) maar het geheel is gewoon te groot geworden. Daarnaast is het ook echt het puur fysieke, het werk bestaat vooral uit (op hoog tempo) veel korte afstanden, korte draaien, veel bukken, weinig kans om te zitten. Ik zit met vooral bekkenproblemen (reuma) en ook voet/scheenbenen/knie zijn gevoelig voor overbelasting/ontstekingen dus dat is een beetje een slechte combinatie. Ik ben er wel mee bezig om dingen zover als mogelijk in orde of beter te krijgen, maar dat is niet zomaar geregeld natuurlijk (als het al lukt), en intussen zou ik toch graag kunnen werken.

Of ik daar in een andere branche tegenaan ga lopen weet ik dus niet, vandaar mijn enorme onzekerheid over wat goed is om te doen, of welke stappen ik moet zetten. Ik heb echt geen idee wat de toekomst gaat brengen of wat ik wel of niet ga kunnen, dat is nog het meest vervelende.
Mijn huidige baan kan niet aangepast worden, ik ben al deeltijds gaan werken omdat ik meer recuperatie tussenin nodig heb, maar wordt gerust fulltime ingepland en er wordt verwacht dat ik ook nog extra kom werken als de dienst dit vraagt. Ik ben het voorbije half jaar (voor ik weer uitviel, ben daarvoor ook al langer uitgevallen) bezig geweest met pogingen om dit aan te passen, maar vanuit de dienst is er totaal geen medewerking dus dan houdt het ook op. Er zit op dit moment zoveel negativiteit aan die plaats door heel het gedoe de voorbije jaren dat ik er gewoon echt weg wil :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:23

Ik hoor je vooral heel rationele dingen zeggen als salaris, baanzekerheid etc als positief en negatief meer emotie en fysiek.

Mijn advies: ga eens uitzoeken wat je werkelijk motiveert, boeit. Denk niet te smal. Ja medisch laborant is een medische functie die met name bij ziekenhuizen gebeurt maar soms ook bij grote bedrijven. En denk ook aan wat je voor algemene competenties hebt ontwikkeld. Bijv nauwkeurigheid, onder druk kunnen werken, werken in een team (ik noem maar wat) dat zijn dingen die je in veel functies kunt gebruiken.

Vwb salaris / inkomsten, tja... geld is geld. En dat is geen garantie voor werkgeluk. Sterker nog bottom-line als het er echt op aan komt totaal niet. Dus kijk in hoeverre je bandbreedte voor het aannemen van een functie op een ander niveau wellicht / andere schaal / aanloopfunctie voor iets geheel nieuws wel tot de mogelijkheden behoort.

Ik ben in mijn leven (ben onderhand 57) een paar keer van richting veranderd en er psychisch in ieder geval veel beter van geworden. Uiteindelijk financieel wellicht niet, maar door je leven op een bepaalde manier in te richten komt dat altijd wel goed. Maar ik moet er niet aan denken dat ik bepaald werk dat ik deed weer zou moeten doen, ook al verdiende dat mega goed.

Ik werkte in een zwaar commerciële functie en ben nu werkzaam in onderwijs/zorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:36

Dank je wel voor je tips, daar ben ik momenteel inderdaad mee bezig :j
Ik bekijk ook gewoon advertenties en dan bedenk ik of ik dit al dan niet zou kunnen/willen. Maar ik vind het gewoon erg moeilijk om in te schatten, en niet alleen door het loon maar ook gewoon omdat het totaal iets nieuws is wat ik niet ken.

Het loon blijft echter wel een belangrijke peiler, er kan wel gezegd worden dat je van geld niet gelukkig wordt en dat je je leven wel kan inrichten op minder loon, maar op een bepaald moment is het natuurlijk wel op. Ik leef al heel zuinig en geef mijn geld enkel uit aan wat ik nodig heb, maar ik ben wel alleen met een eigen appartement, een auto, een hond(je) en 2 paarden. Die zullen op termijn weg vallen, maar voorlopig zitten ze nog even in de berekeningen. Dus ik hou er wel rekening mee en heb een bepaald minimum loon in gedachte wat ik zeker wil verdienen.

Maar omdat de vacatures altijd zo onduidelijk zijn kom ik dus niet echt verder. Heb er nu bv. eentje open staan van telefonisch medewerker, daar staan dingen in die ik volgens mij allemaal wel kan. Maar er staat niks van verloning, buiten het standaard "marktconform". Als ik dan ga zoeken wat marktconform is voor die functie dan kom ik op een behoorlijk bedrag, maar dat lijkt mij erg raar want in mijn ogen zijn callcenter-mensen nu niet degene die het best verdienen.

Dit om maar even een voorbeeld te geven waardoor ik er problemen mee ervaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:44

Begrijp ik. Ik ben zelf ook alleen met een zoon van onderhand bijna 19. En dan moet je alles wel zelf ophoesten. Dus begrijp heel goed dat er wel een minimum is van wat je gewoon simpelweg nodig hebt in daily life :)

Wat soms ook kan werken is dat je vraagt of je een dagje mee mag lopen / werken. Zo ben ik destijds bij zorg/welzijn voor mensen met een beperking terecht gekomen. Had geen idee dat ik dat leuk zou vinden. Dat in combinatie met een opleiding die ik toen deed via LOI deed me uiteindelijk beslissen toch die kant op te gaan.

Maar laat het loon niet je 1e ding zijn op basis waarvan je iets beslist of bekijkt of reageert. Want zo komt het nu wel op mij over. Denk wel dat je in moet schatten dat je een jaar of misschien 2 jaar weer zult moeten opbouwen in een nieuwe functie. Dus het kan verstandig zijn daar nu voor te gaan sparen zodat je tijdelijk met wat minder salaris toe kunt.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:45

Zou je met jou opleiding en werkervaring niet terecht kunnen in een laboratorium van bedrijven? Dat zijn vaak dagfuncties en in de chemische sector zijn veel labo’s en research afdelingen on site. Ook lijkt mij dat je terecht kunt in de (dier)geneesmiddelen industrie of ms bij arbodiensten?

En mbt salarissen, wat houd je tegen te solliciteren en, als je wordt uitgenodigd, op gesprek te gaan. Blijkt het salaris dan te laag en je gewenste bedrag krijg je niet onderhandeld kun je gewoon nee zeggen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:52

Bedankt VanHuisUit, het loon is niet het enige waar ik naar kijk, ik sta sowieso op dit moment voor heel veel open, maar het moet wel een beetje realistisch blijven, dat wil ik maar aangeven.

Dat van eens meelopen is inderdaad een goede en wil ik ook zeker doen, maar dan zou ik wel een richting/plan moeten hebben en dat heb ik nu niet eens :=

@boeflover: Ik zou dat eens moeten bekijken maar het probleem daarmee is een beetje dat je bij de opleiding hier in je eerste jaar moet kiezen, of je gaat de medische richting uit, of je gaat de chemische richting uit. Dus dat specifiek chemische diploma heb ik niet, en ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat bedrijven hiervoor open staan. Maar misschien dat iets richting geneesmiddelen wel een optie is, ik ga het eens bekijken :j

Dat laatste vind ik moeilijker, ik kan het natuurlijk wel doen, maar stel dat ik in gedachte heb dat ik minimum 2000 wil verdienen (is niet zo, maar voor het voorbeeld) en ik ga solliciteren op een functie waar het standaardloon 1500 of misschien zelfs 1200 is dan is dat niet erg handig natuurlijk, en lijkt me ook niet zo netjes om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:58

Heb je al eens gedacht aan les geven? Heel veel mensen scholen zich om door een D cursus te volgen en gaan dan voor de klas staan. Heb echt al veel collega's uit de verpleging naar het onderwijs zien gaan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:59

Ik ben van verpleegkundige overgestapt naar infectiepreventie. Dat is een opleidingsplaats nu. Qua salaris zal het meer worden na de opleiding. Nu is mijn uurloon al hoger, maar ik mis nu de onregelmatigheidstoeslag natuurlijk.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:00

Dan hadden ze het salaris er maar bij moeten vermelden toch?

Geen idee hoe veel mensen er gezocht worden in jou sector, maar als je diploma net niet helemaal past zijn veel bedrijven bereid om de kosten van wat bijscholing cursussen te betalen. Zeker iemand met al wat werkervaring is soms een beter kandidaat als iemand die van school komt met het juiste diploma. In de chemie, en ongetwijfeld ook in jou vak, zijn er zo ontzettend veel verschillende testen dat je bij een nieuw bedrijf toch vaak nog heel veel moet leren; andere testmethodes en apparatuur etc. Niet te bang zijn als je het ziet zitten! En qua salaris betaald het bedrijfsleven vaak een stuk beter als overheden..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:01

Ik denk ook inderdaad omscholen in de zorg, bijv operatie assistent of anesthesie assistent? Of inderdaad meer richting laborant, maar je zou ook kunnen kijken naar omscholen richting doktersassistente of poh somatiek (als dat daar ook bestaat) of misschien eerste hulp trainingen geven. Eigenlijk zijn er veel mogelijkheden.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:09

moonsparkle schreef:
Ik denk ook inderdaad omscholen in de zorg, bijv operatie assistent of anesthesie assistent? Of inderdaad meer richting laborant, maar je zou ook kunnen kijken naar omscholen richting doktersassistente of poh somatiek (als dat daar ook bestaat) of misschien eerste hulp trainingen geven. Eigenlijk zijn er veel mogelijkheden.

Op de OK werken is fysiek super zwaar, uren achter elkaar staan. Lijkt me niet echt geschikt voor TS... POH en doktersassistent zijn compleet andere functies dan wat TS nu doet, dus dan zou ze een meerjarige opleiding moeten volgen. Ik zou eerder kijken naar iets wat dichterbij je huidige beroep staat.

TS, ik zou als ik jou was inderdaad goed in gesprek gaan met je leidinggevende. Wellicht zijn er in jouw ziekenhuis opties tot omscholen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:14

Ah ik dacht dat ts verpleegkundige was, maar dat is ze dus niet :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:22

Kijk eens naar data management (klinisch) of kwaliteitszorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:32

Sorry, geen verpleegkundige, staat wel in een latere reactie maar had het er misschien duidelijker moeten bij zetten :) Heb wel even gedacht om om te scholen (dat kan bij ons met een opleidingsvergoeding zeg maar) maar dat gaat mijn problemen niet oplossen, dus dat gaat 'm toch niet worden.

Dingen als infectiepreventie lijken mij heel interessant :j Staat toevallig ook een vacature voor bij ons, maar kom ik totaal niet voor in aanmerking gebaseerd op de eisen. Ik heb geen Bachelor Verpleegkunde, geen 4 jaar ervaring als verpleegkundige en al helemaal geen Master en een extra opleiding ziekenhuishygiëne. Het zijn ook geen dingen die je zomaar even erbij gaat doen..
Maar misschien dat er via de manager toch ergens een opening is om bv. iets in die richting te kunnen (of iets anders natuurlijk).

Les geven is niet zo echt aan mij besteedt, zou het misschien wel kunnen maar ben niet zo'n groepsspreker. Laat mij maar gewoon in mijn eentje mijn werk doen en ik vind het prima (waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet met andere mensen kan omgaan ed, kan best wel besprekingen doen en verslag uitbrengen en dat soort dingen).

@Sizzle: ga eens kijken wat dit precies inhoudt en of dat hier een optie is :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:33

boeflover schreef:
En qua salaris betaald het bedrijfsleven vaak een stuk beter als overheden..

Dat is lang niet altijd zo hoor, daar had ik het laatst met mijn zus nog over. Zij ziet vanuit haar werk als intercedent veel loonschalen e.d. voorbij komen, maar in het algemeen is het echt niet zo dat het bedrijfsleven beter betaalt dan de zorg.
Vergeet niet dat het bedrijfsleven bijvoorbeeld in het algemeen geen dertiende maand kent, veel zorg cao's wel. Maar ook het bruto loon is vaak helemaal niet slecht, goede pensioenvoorzieningen etc.

Voor de TS zou ik zeker eens verder gaan kijken binnen de zorg zelf, het feit dat je al jaren in de zorg werkt, kan heel interessant zijn voor een kantoorfunctie binnen de zorg. Zo heb ik bijvoorbeeld een nieuwe collega die nu functioneel beheerder is (ICT), maar van oorsprong klinisch technoloog.
Goede functioneel beheerders zijn sowieso slecht te vinden, dus daar kan best een kans liggen als ICT je wel ligt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:18

Data management is vooral het beheren van patientendata voor studies.
Kwaliteitsmanagement is doorgaans makkelijk om in terecht te komen, vaak kun je intern ook wel scholen aangezien er bijna altijd wel een tekort is. Er gaat vanaf mei extra gecontrolleerd worden in ziekenhuizen ivm nieuwe wetgeving voor medische hulpmiddelen. Vooral het bereik sterilisatie gaat veel gebeuren. Goed moment dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:47

Kan je geen beroepentest doen ? Via je werk?
Misschien een administratieve of staffunctie op een lab, zorgcentrum of bij je huidige werkgever?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:50

Ik ga hier ook even aanstippen en degelijk meevolgen.

Zit in een identieke situatie als TS (juist geen paarden, wel een eigen huis en gezin), maar ben ook klinisch laborant, 14 jaar ervaring in microbiologie (bacterio en virologie).
Hier is het ook het fysieke plaatje dat mij moeilijk begint te liggen bij ons in het labo.
Ik heb zelf vorig jaar mijn rug gebroken en door covid en een paar artsen die van het afwachtende type zijn, kan ik ondertussen enkel nog maar 'leven om te werken' (ik ga mijn shift draaien en kom kreupel, amper nog tot iets fysieks in staat, weer thuis.) Voorlopig werk ik aan 50% (30% ziekte) om toch aan het werk te blijven, maar zelfs dat is niet uit te houden door de manier van werken en de typische labobewegingen (kort draaien en keren, slechte stoelen, gefixeerd zitten om te werken in een LAFkast, .... komt de rug blijkbaar niet ten goede)

Ik heb nu dinsdag een gesprek gepland om te zien of er geen mogelijkheid is om aan halve dagen te komen (behandelend arts wil dat ik dat doe en zo niet elke dag mijn rug overbelast), maar ben er heel realistisch in in het feit dat dat niet mogelijk gaat zijn voor ons labo (tja er is een manier van werken, lates, weekends) (was vorig jaar in mei, toen ik weer startte na mijn val, al een waar huzarenstukje dat ik de volle 4 weken aangepast werk kreeg, nadien was het niet meer mogelijk en ben ik eigenlijk elke dag kreupel naar huis gegaan omdat ik weer de normale routine in moest).

Door mijn rugproblemen durf ik nu ook niet op zoek naar een andere job, met betere rugsparende mogelijkheden, want wil ook niet snel na start ziek vallen door een gekend probleem.
Maar ondertussen wordt het wel continu gezegd, zoek iets anders, door de kine, door de arts waar ik mijn rug ondertussen laat opvolgen, mijn man is het onderhand ook kotsbeu dat ik amper nog iets kan na een werkdag.

Heb dan ook nog eens heel veel schrik erbij dat veranderen van werk als laborant nooit veel verschil zal maken fysiek, het zal voornamelijk veel kort draaien keren blijven, en dat maakt me kreupel op nog geen uurtje....

Ik ga verder kijken eens ik weet wat er van mogelijkheid is om aangepast werk te kunnen krijgen, vermoedelijk zal dit dinsdag zijn ....

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:54

[***] schreef:
Bedankt VanHuisUit, het loon is niet het enige waar ik naar kijk, ik sta sowieso op dit moment voor heel veel open, maar het moet wel een beetje realistisch blijven, dat wil ik maar aangeven.

Dat van eens meelopen is inderdaad een goede en wil ik ook zeker doen, maar dan zou ik wel een richting/plan moeten hebben en dat heb ik nu niet eens :=

@boeflover: Ik zou dat eens moeten bekijken maar het probleem daarmee is een beetje dat je bij de opleiding hier in je eerste jaar moet kiezen, of je gaat de medische richting uit, of je gaat de chemische richting uit. Dus dat specifiek chemische diploma heb ik niet, en ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat bedrijven hiervoor open staan. Maar misschien dat iets richting geneesmiddelen wel een optie is, ik ga het eens bekijken :j

Dat laatste vind ik moeilijker, ik kan het natuurlijk wel doen, maar stel dat ik in gedachte heb dat ik minimum 2000 wil verdienen (is niet zo, maar voor het voorbeeld) en ik ga solliciteren op een functie waar het standaardloon 1500 of misschien zelfs 1200 is dan is dat niet erg handig natuurlijk, en lijkt me ook niet zo netjes om te doen.

Ik denk niet dat dat een probleem oplevert. Andersom zal denk ik strikter gekeken worden (van chemisch naar medisch) ivm secuur/ nauwkeurigheid van werken.

Verder zou je misschien ook eens kunnen kijken naar de medische lab kant richting de dieren (fokkerij, kliniek ed.) Of juist de voedingsmiddelenindustrie (want ook daar is juist het nauwkeurig, secuur en volgens protocol werken een focuspunt, denk dat je daar misschien zelfs voordeel hebt met medische achtergrond ipv mainstream chemie)