Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:20

Brainless schreef:
Tenzij je daarvoor een sneltest moet doen, dan heb je binnen 15 minuten de uitslag en moet je die zelf betalen.


Worden dure dagjes uit dan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:22

Topic ook weer gevonden! Hier geen prikangst, heb al 19 jaar diabetes, zet mijn eigen infuus voor de insulinepomp. Heb ook jarenlang zelf de lange naald van de prikpil in mijn bbb-q (bovenste buitenste bilquadrant) geprikt, die van mijn stiefdochter ook trouwens.

Hier wordt wel degelijk versoepeld. De winkels zijn hier niet dichtgeweest, maar dus wel strenge regels in wel of niet gemeentes uit. Wel zijn alle restaurants en terrassen dicht geweest, de terrassen zijn vanaf deze week ook weer open. Wij mochten vorige week al de gemeente uit, nu zijn op 5 na alle gemeentes in onze Comunidad open. Dat betekent dat ik gisteren weer naar de kapper kon. Heerlijk, allebei dubbele mondkapjes op en genieten. Scholen zijn hier ook trouwens open gebleven, zij het met heel veel regels en aanpassingen.

We zitten nu op 76 gevallen per 100.000 in de Comunidad, onze gemeente nog maar op 65. We kwamen van dik 1500 af. Strenge beperkingen werken echt wel, maar hier proberen ze zowel scholen als economie nog enigszins draaiend te houden, in tegenstelling tot de strenge lockdown in de eerste golf.

Bezoek thuis of samenkomsten op terrassen of publieke plaatsen zijn nog steeds verboden, behalve 1 op 1 met een persoon uit ander huishouden.

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:23

Voor een vakantie naar het buitenland (waar je een test voor nodig hebt) moet je ook zelf betalen.
Tuurlijk is dat bedrag veel kleiner dan wat een reis kost, maar ja ik denk dat als iemand een test moet doen voor een concert dat zelf betalen "logisch" is.
Hopelijk dat er tegen die tijd meer blaastesten ter beschikking zijn.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:28

Brainless schreef:
Voor een vakantie naar het buitenland (waar je een test voor nodig hebt) moet je ook zelf betalen.
Tuurlijk is dat bedrag veel kleiner dan wat een reis kost, maar ja ik denk dat als iemand een test moet doen voor een concert dat zelf betalen "logisch" is.
Hopelijk dat er tegen die tijd meer blaastesten ter beschikking zijn.


Wij hebben natuurlijk regelmatig te maken met mensen die gewend zijn voor een paar tientjes naar Spanje (vaak tweede woning) te kunnen vliegen. Als je nu zowel heen als terug PCR-testen nodig hebt voor twee personen of zelfs een gezin, gaat dat een behoorlijk veelvoud van de vluchtprijs zijn. Tja ...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:42

MoniqueT schreef:
Brainless schreef:
Voor een vakantie naar het buitenland (waar je een test voor nodig hebt) moet je ook zelf betalen.
Tuurlijk is dat bedrag veel kleiner dan wat een reis kost, maar ja ik denk dat als iemand een test moet doen voor een concert dat zelf betalen "logisch" is.
Hopelijk dat er tegen die tijd meer blaastesten ter beschikking zijn.


Wij hebben natuurlijk regelmatig te maken met mensen die gewend zijn voor een paar tientjes naar Spanje (vaak tweede woning) te kunnen vliegen. Als je nu zowel heen als terug PCR-testen nodig hebt voor twee personen of zelfs een gezin, gaat dat een behoorlijk veelvoud van de vluchtprijs zijn. Tja ...


Ik had net zitten bedenken, stel de Efteling of een ander pretpark stelt dit verplicht. Dan kunnen we pp nog even 80 euro extra aftikken. Dat is voor ons gezin alleen al 240 euro. Nu hebben wij het echt niet slecht. Maar ik heb het er niet voor over. De tweedeling in de maatschappij wordt zo alleen maar groter. Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat er meer getest moet worden zodat er meer open kan. Maar het kostenplaatje is navenant en die rekening moet wel ooit betaald worden.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:45

SusanH, tel vooral je zegeningen dat je de Efteling (zonder extra testkosten) wel kunt betalen. Het is niet iets dat voor iedereen is weggelegd.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:49

Het punt is dat, dat wat jij nu noemt, het verschil tussen mensen nog groter wordt dan het al was.

purny

Berichten: 27499
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:51

Ik denk dat wanneer je zelf moet gaan betalen voor een test als je iets wil gaan doen niemand meer erop uit gaat.
Efteling is zoiezo duur, voor heel veel mensen.

Ik heb heel vaak te horen gekregen tijdens de Efteling actie van de ap ze de zegels niet wilde. Het was te duur zeiden ze

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:51

Shadow0 schreef:
SusanH, tel vooral je zegeningen dat je de Efteling (zonder extra testkosten) wel kunt betalen. Het is niet iets dat voor iedereen is weggelegd.


Dat besef ik ook heel goed. Maar als mensen straks zelf de tests zouden moeten betalen, komt het dagje uit voor steeds meer mensen buiten bereik. Dus niet alleen de groep die het nu ook niet kan betalen.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:52

Misschien kunnen we zo dadelijk zegeltjes sparen; wil je korting op entree of korting op een coronatest.

Memories

Berichten: 2631
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:02

:=

Misschien dat voor de wat grotere plekken/evenementen die met sneltesten in de toekomst zouden kunnen, het aan de deur gebeurd en evt bij de ticketprijzen inzit of dat de overheid daar op een gegeven moment gewoon budget voor vrijmaakt. Ik kan me niet voorstellen dat dat duurder zal zijn dan alles massaal dicht blijven houden en de tegemoetkomingen die daarvoor betaald moeten worden, maar misschien schat ik dat verkeerd in.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:11

Zoiets denk ik ook memories.
Bovendien kost een sneltest geen 80euro kostprijs. Dat zal 20 euro zijn ofzo? Wellicht wordt een ticket dan 10e duurder en de andere 10 voor de organisatie.

Edit: ik zie zelfs 6-8e maar kan niet vinden of dat een gevalideerde test is

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:34

Je moet je eerst afvragen hoe lang het nog duurt voordat we door vaccineren voldoende groepsimmuniteit hebben opgebouwd. Als dit al speelt dan is het alleen deze zomer en in de zomer is het risico sowieso al een stuk kleiner. Als we vorig jaar zomer zonder al te veel problemen naar de Efteling toe konden, dan zie ik niet in waarom het dit jaar opeens een gigantisch probleem gaat worden.

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:34


Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:19

Dus ze beginnen een artikel over prikangst met een foto van een naald >;) prachtig dit, die naald is het hele probleem bij mijn prinkangst ik word al naar bij het denken er aan en foto’s zijn ook geen pretje :')

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:50

Niece schreef:
Dus ze beginnen een artikel over prikangst met een foto van een naald >;) prachtig dit, die naald is het hele probleem bij mijn prinkangst ik word al naar bij het denken er aan en foto’s zijn ook geen pretje :')

Good point. De app heet Ainar en is 100% naaldvrij, beloof ik je.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:28

veerledec schreef:
Niece schreef:
Dus ze beginnen een artikel over prikangst met een foto van een naald >;) prachtig dit, die naald is het hele probleem bij mijn prinkangst ik word al naar bij het denken er aan en foto’s zijn ook geen pretje :')

Good point. De app heet Ainar en is 100% naaldvrij, beloof ik je.

Ah fijn! Ik zal eens kijken, wie weet helpt het :)

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:33

Wat betreft massaal testen: hoe meer mogelijkheden voor (snel)testen er komen, hoe lager de prijs ook gaat worden. Nu kost het je nog 80 euro, maar dat is deels kosten voor materiaal (de huidige sneltesten zijn vrij duur), maar ook deels marktwerking. Omdat er nog niet veel aanbod is kúnnen ze het er simpelweg voor vragen, dus doen ze het ook, want sneltesten liggen nu nog grotendeels bij de markt.

Zodra de overheid testen voor reizen naar het buitenland via de GGD beschikbaar gaat maken, of bv gelijk testen bij een melding van de CoronaMelder (ipv alleen als je ook klachten krijgt), zal je zien dat de prijs van die sneltesten enorm gaat dalen. Al helemaal als sneltesten ook in de meeste teststraten beschikbaar gaan worden.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:35


Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:38

Ahhhh de kapper *\o/* zou 2 dagen na de lockdown gaan.
Heb inmiddels krullen :+

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:44

Ik vind Willem Engel een griezel maar ik vind dat Ferd Grapperhaus hier ook wel erg enthousiast is over een nogal fundamentele inperking van de vrijheid. De avondklok tegenover kappers? Wat??

"Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid is inmiddels groot voorstander van de avondklok. In de pauze van het debat in de Eerste Kamer over een betere juridische onderbouwing van de avondklok-wet benadrukte de CDA-minister dat de avondklok goed werkt en dat circa 94 procent van de bevolking 's avonds en 's nachts niet de straat op gaat."

Bovendien zie je hier alweer een verschuiving van doel en middelen. Want dat mensen 's avonds binnen blijven is geen doel op zich. De vraag moet natuurlijk zijn of het risicovolle contacten beperkt. (Volgens mij is het daarin niet heel erg effectief, al is het maar op basis van de drukte die ik net voor negen uur kan merken.)
Maar om dat te weten moet je dat onderzoeken, niet hoeveel mensen er thuis blijven in de avond.

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:47

94% gaat niet de straat op. Goh, niemand staat te wachten op een boete. :')

purny

Berichten: 27499
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:48

Echwel schreef:
Ahhhh de kapper *\o/* zou 2 dagen na de lockdown gaan.
Heb inmiddels krullen :+

Ik was inmiddels van plan mijn haar lang te laten groeien... daar gaat mijn plan.
Maar ik zou het ook echt fijn vinden als de pedicures weer mogen. Veel mensen hebben last van hun voeten door de lockdown. Waaronder ik ook.
En de masseuse wil ik ook weer heen. Doet het veel beter dan de fysio. Vorige keer een week last van mijn rug gehad

Memories

Berichten: 2631
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:58

tienus63 schreef:
Er lijken kleine versoepelingen aan te komen, dinsdag horen we meer.

https://nos.nl/l/2369433


Oh dit klinkt toch wel positief :j

Ikzelf hoop vooral ook snel op een opening van andere contactberoepen. Mijn haar zal me een worst wezen nu maar ik wil graag weer m'n mooie wimperextensions terug. Ik ben dat kale ei hoofd in de spiegel inmiddels helemaal zat :')

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:01

Citaat:
ik wil graag weer m'n mooie wimperextensions terug

Stap 2 hier, gelukkig doe ik mijn nagels zelf