Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12479
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:15


BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:51

Vooral de zin van de rechter: lijken in een parallelle werkelijkheid te leven( oid)

Karl66

Berichten: 29760
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:52

Griep is ook voor altijd bij ons, en toch is de Spaanse griep variant in de jaren 50 van de vorige eeuw weer verdwenen en bestaat niet meer. Dat corona blijft bestaan zal vast kloppen, coronavirussen gaan dan ook al veel langer rond. Of de variant die covid-19 veroorzaakt blijft bestaan, dat weten we niet en is ook niet zo relevant als we met vaccineren de effecten van dat virus kunnen beperken.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:19

In de afgelopen zes dagen zijn er 41.579 nieuwe coronagevallen aan het licht gekomen. Dat zijn gemiddeld bijna 6930 besmettingen per dag, wat betekent dat het weekcijfer rond de 48.500 zou kunnen uitkomen. Voor het eerst sinds april blijft het aantal positieve tests onder de 50.000 in een week tijd.

Het RIVM komt vandaag met de exacte weekcijfers. Vorige week werden er, met 7441 gevallen per dag, iets meer dan 52.000 infecties gemeld. Het sterftecijfer lag vorige week op 128, maar dat zou de afgelopen week op zijn gelopen richting de 150. Het reproductiecijfer staat met 0,93 op de situatie zoals die op 22 april was.

Ad.nl

Volgens mij is het echt het einde van de tunnel! ik ben blij dat het allemaal de goede kant uit gaat...

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:09


besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:00

Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+

friezenfan2

Berichten: 2633
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:25

Vanochtend mijn auto naar de garage gebracht voor de apk, hij zou een fiets voor me regelen. Ja hoor geen fiets. Toen bood hij me aan terug naar huis te rijden. Ja dag ik heb mijn vader maar gebeld en die heeft me opgehaald. Dan stap ik liever bij mijn vader in die al beide vaccinaties heeft gehad dan bij de garagehouder die wie weet voor risico's loopt. Vorig jaar stond de fiets wel klaar ;(

Is er vanavond weer een persco?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33849
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:41

besita schreef:
Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+

Dus als iemand kritisch twittert mag je hem met de dood bedreigen?

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:44

besita schreef:
Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+

Dat dachten mensen vaker, Fortuin, Theo van Gogh . Ongeacht wat je vermeld op social media, dreigen met moord is strafbaar.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:50

besita schreef:
Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+

Ik zit zo eens een beetje op zn twittertijdlijn te kijken.. maar ik zie op zich niet vee raars... dingen over ventilatie, niet met teveel mensen binnen zitten, dat iedereen recht heeft op bescherming...

Wat mis ik dan?

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:52

besita schreef:
Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+



Hoooo wacht even nou.

Keur jij bedreiging serieus gewoon goed?

Schaam je.

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:47

Femke_Tweety schreef:
besita schreef:
Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+



Hoooo wacht even nou.

Keur jij bedreiging serieus gewoon goed?


Schaam je.

Staat dat er dan dat ik dat goedkeur ???
Dacht het niet :n

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:48

Cer schreef:
besita schreef:
Ach joh je oogst wat je zaait ..als je ziet wat ie zelf allemaal twittert :x ...hele dagen aan een stuk vraag ik me soms af wanneer die beste man nog daadwerkelijk zijn beroep uitoefend
En blaffende honden bijten niet :+

Ik zit zo eens een beetje op zn twittertijdlijn te kijken.. maar ik zie op zich niet vee raars... dingen over ventilatie, niet met teveel mensen binnen zitten, dat iedereen recht heeft op bescherming...

Wat mis ik dan?

Veel verwijderde dingen
Maar vooral zijn tweets op andere gebruikers hun tweets
En dat hij elke persoon die kritisch is of een andere mening heeft blokkeert

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:37

besita schreef:
Staat dat er dan dat ik dat goedkeur ???
Dacht het niet :n



Mwah, er staat minimaal een goedpraten.
Ik zou zeggen léés nog eens wat je schreef.
Heb ik net gedaan en je bent verklarend, begrip onderbouwend.

Nu net wéér verdedig je jezelf daarin.

Voor de goede orde; tekst verwijderen, mensen blokkeren op diens EIGEN pagina is ieders goed recht. Dat laatste doet half Bokt ook :P

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:48


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:49

besita schreef:
Veel verwijderde dingen
Maar vooral zijn tweets op andere gebruikers hun tweets
En dat hij elke persoon die kritisch is of een andere mening heeft blokkeert

Ja, verwijderde dingen kan ik niet lezen... reageren op andere tweets is wat Twitter in basis is, dus dat vind ik op zich ook niet zo raar? En blokkeren moet ie helemaal zelf weten.
Maar jij zegt 'hij oogst wat hij zaait'.. dus hij zaait haat en moord? Nou, dáár ben ik dan wel benieuwd naar :j

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:04

Cer , ik volgde de beste man in het begin ook ( hij is heel erg actief op Facebook en twitter ) en ik heb me toch met regelmaat afgevraagd " serieus ?? " en fronsende wenkbrauwen gehad bij zijn tweets of berichten .
Ik kijk er nu ook niet meer naar
Hij is gewoon echt heel mediageil ( en merk dat bij de andere virologen oa in het buitenland niet ) en veel van zijn tweets schoten toch in het verkeerde keelgat bij veel mensen ..hij speelt ook altijd heel erg op de man en voor zijn status vind ik dat niet kunnen
Dat er heel veel negatieve reacties komen - ook heel persoonlijk -schrik ik niet van maar ik keur geen doodsbedreigingen goed
Hij had ook gewoon eerst naar de politie kunnen stappen ipv meteen erover te twitteren

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:12

Je zal doodsbedreigingen vast niet goedkeuren maar de manier waarop je het bericht schreef deed anders vermoeden, dikke bult eigen schuld .

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:21

Inderdaad je hebt gelijk :j

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:37

Die indiase variant rukt aardig op in ons land ( BE ) lees ik.
Experts denken dat deze dominant zal worden.

Ook niet direct om vrolijk van te worden.

Bloodymary
Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:32

Ben al die bangmakerij wel een beetje beu. Laat je niet gek maken.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:34

Ik denk niet dat zoiets te scharen is onder bangmakerij.
Gewoon de feiten.

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:37

Ben het wel met Bloodymary eens
Was ook zo met de Britse , de Braziliaanse en nu de Indische

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:50

Opnames op IC’s dalen met 20 procent
In de ziekenhuizen liggen op dit moment 2480 covidpatiënten, zeven minder dan gisteren. Daarvan liggen er 748 op intensive care-afdelingen, negen minder dan een dag eerder. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Belangrijker is dat de IC-opnames de afgelopen zeven dagen met 20 procent zijn gedaald ten opzichte van de zeven dagen daarvoor. Exact die daling voor zowel de IC-opnames als de ziekenhuisopnames stelt het Outbreak Management Team (OMT) als voorwaarde voor verdere versoepelingen. De ziekenhuisopnames halen overigens de OMT-eis nog niet: die zijn met slechts 10 procent gedaald de voorbije week.

De verwachting is dat het kabinet vanavond bekendmaakt dat de versoepelingen volgende week door kunnen gaan, op voorwaarde dat de ziekenhuiscijfers blijven dalen.

nos.nl

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:53

Oh dat is dan precies de 20% die het minder moest zijn voor de versoepelingen toch?

Edit: ja, precies wat in het bericht staat... :+
Ik vind het wat toevallig, maar hey, versoepelen is versoepelen :j