Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:54

Maar dat is prima toch Palmera? Een vaccinatie wordt niet door je strot geduwd. En de situatie van weinig tot niets kunnen is er al een aardige tijd. Voor jou veranderd er dan toch weinig? Het zal alleen betekenen dat je naar bepaalde zaken nog niet kunt doordat je een vaccinatiebewijs moet kunnen overleggen. En dat zal vast maar tijdelijk zijn. Dat is gewoon de keuze die je zelf moet maken.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:57

Gewoon eerst iedereen de kans geven ipv vooraf alvast gaan dreigen en drammen met maatregelen terwijl er nog niet eens genoeg is. Daar worden mensen alleen maar dwars en opstandig van.
Ik durf te wedden dat de dekking dadelijk prima is.

Je creeert alleen naar scheve situaties want dan mag je met de AZ prik eigenlijk nog steeds niet reizen naar landen waar de ZA variant veel voorkomt.
Mensen met een lage titer zijn valse veiligheid. Niemand die nog weet hoe vaak het herhaald moet worden, dus wanneer loopt je paspoort af?
Tegen hoeveel varianten moeten we dadelijk verplicht geprikt zijn als het doormuteert?

Gewoon eerst eens doorprikken, voorlopig staan ze nog in de rij.

Die Mazelen discussie komt al zo‘n 15 jaar niet van zijn plek aangezien de kerk nogal een vinger in de pap heeft in NL.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 21-02-21 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:59

nynke55 schreef:
Sizzle, aan de andere kant is er nog een discussie gaande om vaccinatieplicht voor mazelen in kinderdagverblijven.

Maar wat is de meerwaarde van een vaccinatiebewijs? Je hebt niet eens de keus om ingeënt te worden en de vaccinatie bereidheid lijkt best prima.

Edit. Wat Sizzle ook zegt eigenlijk

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:02

Sowieso eerst iedereen prikken, die dat wil. En het is geen dreigen en drammen, maar er word gewoon gereageerd op de berichten uit Denemarken en Zweden. Dit is een discussieforum, tenslotte.
En hoe het in de toekomst gaat is allemaal nog maar afwachten.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:04

lenaa_tje schreef:
nynke55 schreef:
Sizzle, aan de andere kant is er nog een discussie gaande om vaccinatieplicht voor mazelen in kinderdagverblijven.

Maar wat is de meerwaarde van een vaccinatiebewijs? Je hebt niet eens de keus om ingeënt te worden en de vaccinatie bereidheid lijkt best prima.

Edit. Wat Sizzle ook zegt eigenlijk


Er is geen meerwaarde als voldoende mensen zich laten prikken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:04

Zodra mazelen voor serieuze uitbraken zorgt en de volksgezondheid in gevaar komt, mag er van mij ook een vaccinatiepaspoort voor mazzelen komen hoor. Je bent zelf vrij om jezelf of je kind te laten vaccineren of niet. Maar zodra je er echt andere mensen mee in gevaar kunt brengen, vind ik geoorloofd om een vaccinatiebewijs in te voeren.

Sizzle, maar ik vind ook echt dat toegang verlenen door het tonen van een vaccinatiebewijs er pas mag komen als iedereen de kans heeft gehad gevaccineerd te worden. Ook vind ik dat mensen die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden (bevestigd door arts) toegang moeten kunnen krijgen na een sneltest. En zodra de besmetting cijfers echt laag genoeg zijn en er geen risico meer is, dan moet er ook gestopt worden met het vragen naar het vaccinatiebewijs. Maar laait het op, dan kan er wel weer terug naar gepakt worden.

Het is dan toch niet dreigen en drammen? Het is je eigen vrije keuze. En in feite veranderd er juist voor de mensen die zich niet laten vaccineren weinig. Het is niet dat zij dan ineens dingen niet meer mogen. Het is andersom. Mensen die wel gevaccineerd zijn krijgen wat sneller al vrijheden. Het zijn gewoon afwegingen en keuzes die een ieder zelf mag maken. Keuzes hebben soms alleen wel tijdelijk even wat gevolgen.

En als de vaccinatiebereidheid hoog genoeg is zal het niet eens nodig zijn. Het is ook een scenario he. Het is nog niet zeker dat het er komt en of het wel nodig is.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 21-02-21 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:05

En dat was dus het punt waarom niet eerst afwachten voor je het over een vaccinatie bewijs gaat hebben.

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:05

nynke55 schreef:
Maar je woont niet alleen op deze wereld. Als jij je als enige niet laat enten, of een paar met jou, is dat niet erg. Maar als dat er veel worden zitten we nog veel langer in deze ellende. En dat het rijbewijs er al langer is is natuurlijk ook totaal niet relevant.

Maar ik ga me toch niet laten vaccineren voor een ander? Sorry, mijn gezondheid is me heilig en dat ga ik niet op het spel zetten voor de mensheid. Zeker omdat de mensheid nou niet bepaald met uitstervem bedreigt is.

Nu heb ik een familie/vrienden/kenissen kring door heel europa. Ik denk dat 75% geen enting wil. Diegrnen die het wel willen hebben ziekte of leeftijd als reden, oftewel relevant.


Vayo schreef:
Maar dat is prima toch Palmera? Een vaccinatie wordt niet door je strot geduwd. En de situatie van weinig tot niets kunnen is er al een aardige tijd. Voor jou veranderd er dan toch weinig? Het zal alleen betekenen dat je naar bepaalde zaken nog niet kunt doordat je een vaccinatiebewijs moet kunnen overleggen. En dat zal vast maar tijdelijk zijn. Dat is gewoon de keuze die je zelf moet maken.

Je kunt het in net zoveel stroop dippen als je wilt, Vayo. Maar zodra ergens consequenties aangeplakt worden is de vrijwilligheid weg.
En dit is echt misselijkmakende chantages. Wat mij betreft was de vrijheid nooit ingeleverd en was de boel nooit op slot gegooid.
En dan nu alleen teruggeven bij inenting? Kom op zeg, om te spugen.

Huertecilla: residentie, empadronamiento, alles op orde hoor, het is inderdaad een geweldig staaltje geldklopperij.

Popstra
Berichten: 13821
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:06

Er zal een hoop fraude komen als er een vaccinatie paspoort komt denk ik.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:07

lenaa_tje schreef:
En dat was dus het punt waarom niet eerst afwachten voor je het over een vaccinatie bewijs gaat hebben.


Ik denk omdat Israel er nu mee begonnen is. En ze hebben soms zo achter de feiten aangelopen. Waarom niet een plan klaarleggen wat van tafel kan als het niet nodig blijkt? Ik vind het niet meer dan normaal dat er al over nagedacht wordt.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:11

Ik vind het wel dreigen en drammen, er wordt al maanden gespeculeerd over toegang wijgeren, op basis van niets.
Bovendien is er in Europa nergens grenscontrole. Inderdaad fraude kun je op je vingers uittellen, er zijn immers ook genoeg artsen die je een briefje willen geven dat je geen masker hoeft te dragen heeft deze pandemie laten zien.

Laat de overheid eerst maar een wat harder hun best foen om die prikken naar plan te zetten.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 21-02-21 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:11

Palmera, het is niet vaccineren voor een ander, maar vaccineren voor het geheel. Maar ik begrijp dat jij het niet erg vind dat er miljoenen mensen sterven aan corona, de zorg op de hele wereld het niet meer aan kan en dat ook andere zieken niet meer geholpen kunnen worden.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:13

Wie dreigt en dramt er nu? De regering heeft al gezegd dat ze niets gaan verplichten en over een vaccinatiebewijs hebben ze het nog niet gehad. Alleen hier word er over gepraat.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:15

Nynke, de mensen en nieuwreporters die vinden dat het iedere keer weer opgerakelt moet worden. Eerst zou UK het gaan invoeren, groots in het nieuws. Maandje later: oh we doen het toch niet. Ik vind het pure stemmingsmakerij. Past mooi bij het angstbeleid.

Overigens denkt Zwitserland erover om hun AZ prikken door te verkopen las ik net, de kans bestaat dat ze niet door de goedkeuring komen omdat nu ook andere leveranciers aankloppen die beter tegen de ZA variant lijken te werken.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:18

nynke55 schreef:
Wie dreigt en dramt er nu? De regering heeft al gezegd dat ze niets gaan verplichten en over een vaccinatiebewijs hebben ze het nog niet gehad. Alleen hier word er over gepraat.

Dat is niet waar. Er is afgelopen week geloof ik advies gevraagd hierover aan de Gezondheidsraad. Dus ook in Nederland wordt hierover gesproken

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:19

Oh, dat heb ik even gemist dan.

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:19

nynke55 schreef:
Palmera, het is niet vaccineren voor een ander, maar vaccineren voor het geheel. Maar ik begrijp dat jij het niet erg vind dat er miljoenen mensen sterven aan corona, de zorg op de hele wereld het niet meer aan kan en dat ook andere zieken niet meer geholpen kunnen worden.

Het mag wel wat minder met de mensheid. We kunnem niet beweren dat dat niet zo is.

Waarom is dit begonnen in een krankzinnig dichtbevollt gebied? Waarom verspreid het zich zo gemakkelijk?
Het is toch precies hetzelfde als een myxomatose uitbarsting daar waar veel te veel konijnen leven? Het dringt de populatie terug. Hard maar waar.

Covid is niets anders. Het is al jarenlang duidelijk dat we zo niet door kunnen gaan. We hebben veel teveel recht op voortplanting en komen redelijk in de buurt van de onsterfelijkheid. En alles ten koste van deze prachtige planeet met zijn andere bewoners.

Dus nee, ik vind een paar miljoen minder echt geen ramp.

pien_2010

Berichten: 43664
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:23

De vergelijking met mazelen gaat niet op. Ondernemers Lijden niet op dit moment vanwege niet ingeënte mazelen mensen.
Pmarena mijn punt in deze is, dat de vrijheid voor de een ( niet geënt zijn tegen covid) de onvrijheid voor de ander betekent (ondernemers). Gezien de zwaarte en omvallen van deze groep kies ik voor paspoort.

Voor onze gîte maakt het niet uit dus iedereen blijft welkom.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:23

Ja, zo kun je het ook bekijken, gewoon miljoenen late doodgaan, zolang jij je baantje maar terugkrijgt en geen prikje hoeft. Het word tijd voor een blok, denk ik.

pien_2010

Berichten: 43664
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:26

Citaat:
Dus nee, ik vind een paar miljoen minder echt geen ramp.
wat let je......je kunt er zelf ook uitstappen....scheelt weer 1 overbevolking mens.
Je weet dat ik dit niet meen, maar jouw uitspraken zijn te cru. "Dan ruim jezelf alvast uit de weg want paar miljoen minder maakt immers toch niet uit en dan hoef jij alvast geen covid meer te krijgen."

Ann

Berichten: 13323
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:27

Gelukkig is de mening van Palmera niet bepaald representatief voor het merendeel van de mensen. Zou wat zijn zeg, gewoon een paar miljoen mensen laten doodgaan op basis van 'natuurlijke selectie' en dan zelf vrolijk verder doorleven in een 'opgeschoonde' wereld.

Bah.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:28

Toch blijft dit ook een discussie waar je niet uitkomt waar de 1 wel enig risico wil nemen zijn er ook mensen die het nog veel strenger en strikter willen aanpakken.
Er valt lastig te zeggen wat nu juist is.

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:29

nynke55 schreef:
Ja, zo kun je het ook bekijken, gewoon miljoenen late doodgaan, zolang jij je baantje maar terugkrijgt en geen prikje hoeft. Het word tijd voor een blok, denk ik.

Nee, mijn zaak komt niet terug. Dat is mijn prijs voor covid.
En nee, zoals eerder aangegevem vind ik dit vaccin niet relevant. Ik ga me niet voor de mensheid laten enten.

En ik zeg ook nergens dat er miljoenen dood moeten gaan. Wel zeg ik dat het geen kwaad zou kunnen, we kunnen zo niet verder gaan.

Nu is het nog relatief makkelijk gegaan. Wat denk jij dat de volgende zal zijn? Als er nóg meer mensen rondlopen? Ik hoop dat ik die niet mee hoef te maken....

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:31

En wat als blijkt dat de vaccinatie toch niet afdoende is of dat er toch meer ernstigere bijwerkingen zijn dan gedacht.
Voorlopig vind ik ook de opmerkingen dat je meer kan als je wel bent gevaccineerd ernstige discriminatie.
Er zijn zoveel zaken die we wel laten gebeuren over de wereld waar we blijkbaar geen moeite mee hebben en dat er nu mensen overlijden vinden we ineens niet kunnen.
Of zijn we allemaal zo bang(gemaakt) dat we de ratio niet meer zien?

We dragen allemaal bij aan hevige ontbossing met als gevolg aardverschuivingen, gebruiken allemaal producten die niet echt gezond zijn voor ons milieu enz. dat vinden we normaal want is ver van ons bed.

BigOne
Berichten: 38395
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:32

Vaccinatie bewijs invoeren op het moment dat iedereen zich vrijwillig heeft kunnen laten vaccineren, geen enkele moeite mee. Mensen zetten vrolijk de spuit er in voor eigen plezier wanneer ze weer eens naar een land met dodelijke ziektes reizen omdat het daar verplicht is maar een Corona vaccinatie? Tuurlijk niet want ik ga mijn lichaam niet vernielen.