Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:19

Dat laatste lijkt me inderdaad een goede mogelijkheid. Moet nu bij click en collect ook al. En dan kunnen ze dus inplannen hoeveel mensen er uiteindelijk rondlopen. Je zou ook een X aantal per m2 kunnnen doen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:21

Ik hoop zo dat de kappers en andere kleine ondernemers weer snel open mogen. Die staan echt op omvallen. De overheidssteun stelt echt geen reet voor hoor.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:22

SusanH schreef:
mag schreef:
Ik hoop dat kinderschoenenwinkels open mogen. Kinderen passen niet in standaard schoenen dus online bestellen is geen optie. En ze beginnen te klagen dat de schoenen niet meer lekker zitten -O-


Idd en sowieso kinderkleding. Online bestellen is niks, en voor het voorjaar is toch wel eea nodig.

purny daarom hoop ik juist dat de tuincentra open mogen. Als je niet weg mag is het wel zo leuk als je tuin er goed bij ligt.


Pfff ja, dit.... kleding van mijn zoontje is echt te klein ondertussen, laat staan zijn zomerkleding. Zeeman en hema, wat bij hem het mooiste zit, hebben nauwelijks webwinkel. Dus moet nu nieuwe merken aanboren. Hema kan gelukkig nog via wehkamp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:26

Ja idd wij hebben een Hema en een Zeeman hier in het winkelcentrum, maar daar neuzen geeft altijd het beste resultaat :j online staat maar een heel klein deel van wat er daadwerkelijk in de fysieke winkel hangt.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:40

Ik denk dat winkels echt pas op het laatste moment open mogen. Eerst de middelbare scholen, dan de contactberoepen en als laatste de winkels weer fysiek.
Hoe graag ik het ook zou willen, want ik heb sinds kort voor het eerst een balkon.
Ik zou het fijner vinden als kleding en schoenenwinkels weer voor een deel open mogen. Omdat er veel mensen zijn die moeite hebben met broeken.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:46

Hoe denken jullie over de horeca? Deze zijn inmiddels al sinds oktober dicht en hebben allemaal aangegeven dat ze kunnen handelen met anderhalve meter. Ik vrees dat als deze nog maanden dicht blijven dat er heel veel bedrijven het niet meer redden.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:57

Ketly schreef:
Hoe denken jullie over de horeca? Deze zijn inmiddels al sinds oktober dicht en hebben allemaal aangegeven dat ze kunnen handelen met anderhalve meter. Ik vrees dat als deze nog maanden dicht blijven dat er heel veel bedrijven het niet meer redden.

mag van mij ook open. Deze branche heeft de plannen goed op orde geloof ik

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:01

Hoewel ik echt smacht naar weer keertje ergens gaan eten of op terras een drankje doen denk ik dat de horeca openen voorlopig echt compleet onverantwoord is.
Plannen us 1, uitvoering is 2.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:09

Horeca zie ik ook niet snel gebeuren. Tenzij er geen alcohol geschonken mag worden. Met een drankje op lukt afstand houden heel wat minder goed.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:10

secricible schreef:
Hoewel ik echt smacht naar weer keertje ergens gaan eten of op terras een drankje doen denk ik dat de horeca openen voorlopig echt compleet onverantwoord is.
Plannen us 1, uitvoering is 2.

Dit denk ik ook. Er zijn bedrijven die het goed voor elkaar hebben maar ook te veel niet.
Die controle is ingeval niet op orde.

pien_2010

Berichten: 43657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:11

Raar. De basisscholen zijn hier gewoon open en de winkels ook op de supergrote non food zaken na.
Frankrijk heeft alleen een avondklok van 18 -6 uur en bar en restaurant zijn dicht. Kapper is open(geloof ik). De cijfers zijn ça va (niet goed en niet slecht).

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:14

Ketly schreef:
Hoe denken jullie over de horeca? Deze zijn inmiddels al sinds oktober dicht en hebben allemaal aangegeven dat ze kunnen handelen met anderhalve meter. Ik vrees dat als deze nog maanden dicht blijven dat er heel veel bedrijven het niet meer redden.

Zodra het terrasweer is zou zittende (droge) horeca wel weer open kunnen naar mijn idee voor max 2 personen per tafel. Morgen dus! :D
Ik zou het geen probleem vinden als 1 alcoholische consumptie p/p zou gelden voorlopig.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:15

elnienjo schreef:
Ketly schreef:
Hoe denken jullie over de horeca? Deze zijn inmiddels al sinds oktober dicht en hebben allemaal aangegeven dat ze kunnen handelen met anderhalve meter. Ik vrees dat als deze nog maanden dicht blijven dat er heel veel bedrijven het niet meer redden.

Zodra het terrasweer is zou zittende (droge) horeca wel weer open kunnen naar mijn idee voor max 2 personen per tafel. Morgen dus! :D

Oh ja, zoveel zin om weer eens een terrasje te pakken. Of lekker uit eten.

Ik vond het apart dat er wel proeven worden gehouden met grote evenementen en niet in de horeca.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:16

SusanH schreef:
Horeca zie ik ook niet snel gebeuren. Tenzij er geen alcohol geschonken mag worden. Met een drankje op lukt afstand houden heel wat minder goed.


Ik denk ook dat dat een betere optie zou zijn. Restaurants open, geen alcohol en alleen zitplekken oid..

Bloodymary
Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:21

Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:22

Eigenlijk zouden de sterrententen wel weer open kunnen. Als je bereid bent een paar 100 euro per couvert uit te geven, kun je ook even langs de sneltest.
En het is zittende horeca op reservatie en in zulke tenten staan de tafels standaard al ruim genoeg van elkaar verwijderd.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:24

Bloodymary schreef:
Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?

1 wijntje worden er al snel meer en dan worden mensen sneller tipsy... dus houden ze minder rekening met de regels

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:25

Bloodymary schreef:
Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?

1 glas wijn/bier per persoon prima, maar zodra er veel gedronken wordt wordt het allemaal wat losser en dat lijkt me niet de bedoeling.
Het lijkt me prima om bij de eerste stap naar opening rustig te beginnen. Of in restaurants waar een negatieve sneltest bij de ingang verplicht wordt.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:27

Of op zijn minst 1 of 2 dagen open met een max van aantal gasten

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:42

Nou dat testbeleid word je ook niet vrolijk van. Ik ben al dagenlang extreem moe met hoofdpijn (wat ik normaal nooit heb). Gisteren was nog in het nieuws dat dit waarschijnlijk ook coronasymptomen zijn. Ik werk in de zorg. Mijn man heeft dezelfde klachten maar ook spierpijn. Hij mag zich vanmiddag laten testen. Ik vanmorgen ook gebeld, maar mijn klachten staan niet op het lijstje van de ggd, dus mag niet getest worden. Nu hebben we genoeg testcapaciteit, ik werk met 80 plussers, mijn man heeft klachten. Waarom zo star aan dat lijstje vasthouden. Nou ja, we wachten af wat er bij mijn man uitkomt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:44

Idd, je zit lekker aan je tafeltje, wijntje op (of 2, of 3) je ziet bekenden en hoppa die 1,5 meter gaat rap overboord.

Als een test verplicht zou worden om weer te mogen eten blijf ik wel gewoon bestellen.

Anna79 zeggen dat je ook keelpijn hebt. Dan mag je ineens meteen komen.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:48

SusanH nou dat dacht ik later ook. Maar aangezien mijn man zich vanmiddag laat testen wacht ik het even af.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:49

Wij moesten ons verplicht laten testen ivm uitbraak op het werk in dec. Toen wilden ze eerst geen afspraak inplannen. Toen ik zei dat ik ook keelpijn had (dat was dus niet zo) kon het ineens wel. Ze zeggen dat je je ook zonder klachten kan laten testen, maar in de praktijk krijg je dan dus geen afspraak. Tenzij je een leugentje om bestwil niet erg vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:58

Anna79 schreef:
Nou dat testbeleid word je ook niet vrolijk van. Ik ben al dagenlang extreem moe met hoofdpijn (wat ik normaal nooit heb). Gisteren was nog in het nieuws dat dit waarschijnlijk ook coronasymptomen zijn. Ik werk in de zorg. Mijn man heeft dezelfde klachten maar ook spierpijn. Hij mag zich vanmiddag laten testen. Ik vanmorgen ook gebeld, maar mijn klachten staan niet op het lijstje van de ggd, dus mag niet getest worden. Nu hebben we genoeg testcapaciteit, ik werk met 80 plussers, mijn man heeft klachten. Waarom zo star aan dat lijstje vasthouden. Nou ja, we wachten af wat er bij mijn man uitkomt...


Echt heel vreemd idd.. Je zou je klachten haast aandikken om getest te kunnen worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:58

Relaxed schreef:
Anna79 schreef:
Nou dat testbeleid word je ook niet vrolijk van. Ik ben al dagenlang extreem moe met hoofdpijn (wat ik normaal nooit heb). Gisteren was nog in het nieuws dat dit waarschijnlijk ook coronasymptomen zijn. Ik werk in de zorg. Mijn man heeft dezelfde klachten maar ook spierpijn. Hij mag zich vanmiddag laten testen. Ik vanmorgen ook gebeld, maar mijn klachten staan niet op het lijstje van de ggd, dus mag niet getest worden. Nu hebben we genoeg testcapaciteit, ik werk met 80 plussers, mijn man heeft klachten. Waarom zo star aan dat lijstje vasthouden. Nou ja, we wachten af wat er bij mijn man uitkomt...


Echt heel vreemd idd.. Je zou je klachten haast aandikken om getest te kunnen worden.


In de praktijk werkt dit helaas wel zo.