Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12102
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:18

De medisch pedicures zijn gewoon open voor bestaande klanten als zij dringende klachten hebben of voetproblemen of juist probleem voeten die regelmatige zorg nodig hebben.
Bij acute problemen van mensen die nog geen klant zijn bij een medisch pedicure, gaat dat in overleg en er is geen verwijzing van huisarts nodig.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:25

Memories schreef:
tienus63 schreef:
Er lijken kleine versoepelingen aan te komen, dinsdag horen we meer.

https://nos.nl/l/2369433


Oh dit klinkt toch wel positief :j

Ikzelf hoop vooral ook snel op een opening van andere contactberoepen. Mijn haar zal me een worst wezen nu maar ik wil graag weer m'n mooie wimperextensions terug. Ik ben dat kale ei hoofd in de spiegel inmiddels helemaal zat :')

Ik hoop het ook, al duim ik voor kapper en CBR, maar zeker voor die laatste ben ik bang dat het niks wordt..

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:27

Mijn plan was ooit om zodra ik met pensioen zou zijn mijn zwaar overhangende oogleden te laten liften en mijn door een ongelukje met een paard gehavende wenkbrauwen permanent te laten restaureren. Maar dat zal er wel nooit meer van komen, vrees ik. Prioriteit 1 is nu om geen corona op te lopen.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:30

tienus63 schreef:
De medisch pedicures zijn gewoon open voor bestaande klanten als zij dringende klachten hebben of voetproblemen of juist probleem voeten die regelmatige zorg nodig hebben.
Bij acute problemen van mensen die nog geen klant zijn bij een medisch pedicure, gaat dat in overleg en er is geen verwijzing van huisarts nodig.

Aangezien ik geen diabetes heb maar wel overmatig eelt zal ik denk ik niet in aanmerking komen voor de verwijzing.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:35

Morrie schreef:
Mijn plan was ooit om zodra ik met pensioen zou zijn mijn zwaar overhangende oogleden te laten liften en mijn door een ongelukje met een paard gehavende wenkbrauwen permanent te laten restaureren. Maar dat zal er wel nooit meer van komen, vrees ik. Prioriteit 1 is nu om geen corona op te lopen.

Maar het leven is nu niet afgelopen hoor.
Je kunt dingen best weer gaan doen zeker na vaccinatie.

Als je jezelf constant zo.somber opstelt is het moeilijk om weer van dingen te gaan genieten.
Maak.lekker plannen en geniet nu van bv het mooie weer dat komt

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:41

Ik ben in elk geval al heel blij met het bericht dat de trimsalons aan huis weer normaal open mogen! Deze werden onterecht aangemerkt als publieke ruimte en dat is nu eindelijk rechtgezet *\o/*

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:57

purny schreef:
tienus63 schreef:
De medisch pedicures zijn gewoon open voor bestaande klanten als zij dringende klachten hebben of voetproblemen of juist probleem voeten die regelmatige zorg nodig hebben.
Bij acute problemen van mensen die nog geen klant zijn bij een medisch pedicure, gaat dat in overleg en er is geen verwijzing van huisarts nodig.

Aangezien ik geen diabetes heb maar wel overmatig eelt zal ik denk ik niet in aanmerking komen voor de verwijzing.


Als je overmatig eelt problemen oplevert met lopen mag je gewoon naar een medisch pedicure :)

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:01

Dat wist ik dus niet! Bedankt!

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:49

Dat geldt ook voor de gewone pedicures.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:14

tienus63 schreef:
Er lijken kleine versoepelingen aan te komen, dinsdag horen we meer.

https://nos.nl/l/2369433

Leuk voor de kappers, maar ik hoop op tuincentra en bouwmarkten (1 persoon per huishouden, maximum aantal in de winkel).
Lijkt me ook veel effectiever want als mensen daar weer spullen kunnen halen, dan kunnen ze thuis weer aan de slag ipv massaal de natuur te vertrappelen.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:17

Click en collect gaat makkelijker bij de bouwmarkt of tuincentra ipv de kapper :+

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:32

Ik hoop op badkamer winkels op afspraak open... We wilden deze zomer de badkamer doen (ook hard nodig), maar online is het gewoon niet te doen... Maar goed, ik snap de kappers ook; veel zelfstandigen en kleine ondernemingen die echt omhoog zitten financieel. Zo dubbel allemaal.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:35

purny schreef:
Click en collect gaat makkelijker bij de bouwmarkt of tuincentra ipv de kapper :+

Planten zoek ik toch liever handmatig uit.
En als je aan 't klussen bent en hebt telkens wat nodig en je bent niet goed bekend met de materialen, dan is het ook wel handig als je even op en neer kunt rijden en daar kunt vragen. Hoe vaak ik al wel niet op en neer gereden ben omdat iets toch niet past enzo.
Het lijkt me een stuk minder risicovol dan pubers weer naar school laten gaan als ze de 1-persoonsregel handhaven bij dat soort zaken.
En mensen die aan 't verhuizen zijn en een nieuwe inrichting nodig hebben, dat bestel je ook niet online. Je wil toch weten hoe die bank zit of dat bed ligt tenslotte.

tienus63

Berichten: 12102
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:40

Plaatselijke beddenzaak gaat hier on tour,
Geef je slaapwensen door en zij komen met de boxspring en of matrassen in de bak van vrachtwagentje bij je voorrijden.

Godzijdank had ik eind november een nieuwe matras besteld. Ik kon nog proefliggen in de winkel met een mondkapje. Oudjaarsdag matras geleverd.

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:26

Van de avondklok heb ik geen last, maar dat de winkels niet open mogen is funest voor velen.
Ik huur zelf een kavel in een winkel ( als hobby dus heb daarnaast wel inkomen gelukkig) en betaal nu al een poos daarvoor zonder dat daar inkomsten tegen over staan
Kan me dus wel indenken hoe zwaar het is voor ondernemers die het alleen moeten hebben van winkel verkoop

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:32

Maar weer denkt (ik ook hoor) iedereen in zijn eigen straatje
De contact beroepen liggen echt helemaal stil dus voor hun hoop ik dat ze open mogen, allemaal.kleine ondernemers
Wat betreft bouwmarkt enz die waren vorige lockdown open hebben behoorlijk winst gedraaid en verkopen nu ook nog.

Cer

Berichten: 30183
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:40

Nou ja t gaat mij niet om de winst van de bouwmarkten ... t gaat mij om t kunnen uitzoeken van de benodigde materialen.. :+
En wat elnienjo aangeeft idd

Ik ben ook aan t kijken of er bankenwinkels on tour gaan.. lijkt me ideaal, gelijk kijken of t door t trappenhuis past .. als t niet past kan ie gelijk weer mee :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:46

Ik hoop op versoepeling voor ondernemers en jongeren. Die hebben het imo het hardst nodig nu.

Popstra
Berichten: 13794
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:05

Morrie schreef:
Mijn plan was ooit om zodra ik met pensioen zou zijn mijn zwaar overhangende oogleden te laten liften en mijn door een ongelukje met een paard gehavende wenkbrauwen permanent te laten restaureren. Maar dat zal er wel nooit meer van komen, vrees ik. Prioriteit 1 is nu om geen corona op te lopen.

Kun je gewoon laten doen hoor. Medische contact beroepen gaan gewoon door en daar ben je gewoon veilig omdat ze hygiƫnisch werken. Ik heb afgelopen november mijn oogleden laten doen. Ben er super blij mee en kan het iedereen aan raden want je knapt er echt van op.

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:08

Ik hoop ook op opening van de winkels en dan met name tuincentra en bouwmarkten. Dat click en collect is ook niet alles. Je wilt toch dingen kunnen zien en de kwaliteit voelen bv.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:43

Ik hoop dat kinderschoenenwinkels open mogen. Kinderen passen niet in standaard schoenen dus online bestellen is geen optie. En ze beginnen te klagen dat de schoenen niet meer lekker zitten -O-

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:00

Overigens is het openen van de tuincentra geen goed idee, ze willen juist funshoppen voorkomen. Het word mooi weer en iedereen wil weer aan zijn tuin of balkon gaan werken.
Met het openen van de tuincentra ga je drukte krijgen.

besita
Berichten: 6805
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:13

Maar dat soort winkels hebben in het verleden aangetoond niet voor hogere besmettingen te zorgen
Kan prima ook met maximaal aantal personen en eventueel max shoptijd
Tuincentra en bouwmarktenwaren hier de eerste die tijdens de 1 ste lockdown weer opengingen en geen stijgingen ( en ja eerste 2 weken heel veel volk want iedereen met tuin ging erheen om ieys te kunnen doen in je eigen tuin )
2 de lockdown ook open gebleven
Sinds de niet essentiƫle winkels hier weer open gingen begin december heeft dat ook niet geleid tot ( veel ) meer
Besmettingen... integendeel cijfers bleven dalen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:14

mag schreef:
Ik hoop dat kinderschoenenwinkels open mogen. Kinderen passen niet in standaard schoenen dus online bestellen is geen optie. En ze beginnen te klagen dat de schoenen niet meer lekker zitten -O-


Idd en sowieso kinderkleding. Online bestellen is niks, en voor het voorjaar is toch wel eea nodig.

purny daarom hoop ik juist dat de tuincentra open mogen. Als je niet weg mag is het wel zo leuk als je tuin er goed bij ligt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:17

purny schreef:
Overigens is het openen van de tuincentra geen goed idee, ze willen juist funshoppen voorkomen. Het word mooi weer en iedereen wil weer aan zijn tuin of balkon gaan werken.
Met het openen van de tuincentra ga je drukte krijgen.

Reserveren van een tijdslot wat nooit op dezelfde dag kan zou een optie zijn. Dat je online moet aangeven dat je op donderdag tussen 17-18 uur naar de winkel wil bijv. En reserveren kan maar voor 1 persoon per IP adres, dus dat mensen ook niet met hun hele gezin binnen mogen.