Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:58

Fijn Purny! Die positieve berichten doen mij ook wel wat.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:59

Fijn Purny!

Elk positief bericht is er één en geeft energie dat het wel de goede kant op kan gaan. Nu maar hopen dat dit zo blijft.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:25

Dank jullie wel. Het waren toch wel slopende dagen vol onrust. Nu maar hopen dat ze geen terugval krijgt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:46

Sizzle schreef:
bigone schreef:
Ik word toch wel droevig van de oplaaiende gewelddadigheden in Israel, corona onder controle en nu knallen ze elkaar weer af.


Nou zeg dat. Echt verschrikkelijk.


Heel triest dit inderdaad.
Ik las net een stukje van 2 belgen in Israël en Gaza.
https://www.hln.be/buitenland/vlamingen ... ~a43d0fc8/

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:10

Gebed zonder einde daar maar het was wel Israel die weer een stuk grond wilde toe eigenen voor het escaleerde. Ik vind ze niet zielig in Israel.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:46

Popstra schreef:
Gebed zonder einde daar maar het was wel Israel die weer een stuk grond wilde toe eigenen voor het escaleerde. Ik vind ze niet zielig in Israel.


Tja ik heb er ook familie wonen.. Die kiezen hier echt niet voor maar konden in hun tuin wel de raketaanval bewonderen. Het feit dat ze zich hier weer druk om kunnen maken, geeft wel aan hoe goed de vaccins werken tegen corona.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:16

ingedebruijn schreef:
Tja ik heb er ook familie wonen.. Die kiezen hier echt niet voor maar konden in hun tuin wel de raketaanval bewonderen. Het feit dat ze zich hier weer druk om kunnen maken, geeft wel aan hoe goed de vaccins werken tegen corona.


Meer dat ze zich weer veilig voelen met de US regering.

Hier de dichtsbijzijnde parenclub aan de kust weer open komend weekeinde!!! Geeft wél, en positief, aan hoe goed de vaccins werken ;)

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:20

ingedebruijn schreef:
Popstra schreef:
Gebed zonder einde daar maar het was wel Israel die weer een stuk grond wilde toe eigenen voor het escaleerde. Ik vind ze niet zielig in Israel.


Tja ik heb er ook familie wonen.. Die kiezen hier echt niet voor maar konden in hun tuin wel de raketaanval bewonderen. Het feit dat ze zich hier weer druk om kunnen maken, geeft wel aan hoe goed de vaccins werken tegen corona.


Ergens jammer want ten tijde van deze pandemie was er nergens meer officieel oorlog op de wereld.
Nu gaat het helaas op dat gebied weer ,back to normal,

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:24

Was zo mooi geweest als we deze crisis hadden gebruikt om meer tot elkaar te komen. Maar het tegenovergestelde lijkt juist te gebeuren, en op sommige plekken is het idd helaas weer heel snel terug naar het oude normaal.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:51

Popstra schreef:
Ergens jammer want ten tijde van deze pandemie was er nergens meer officieel oorlog op de wereld.


Op de bezettingen van Irak en Afghanistan na dan. De locals; verzetstrijders of terroristen al naar gelang je pov, vinden het er nog steeds oorlog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:59

SusanH schreef:
Was zo mooi geweest als we deze crisis hadden gebruikt om meer tot elkaar te komen. Maar het tegenovergestelde lijkt juist te gebeuren, en op sommige plekken is het idd helaas weer heel snel terug naar het oude normaal.

In het begin had ik dat idee ook wel een beetje, helaas is het daarna weer vrij snel verhard helaas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:18

Ja idd op sommige punten is het verhard juist.

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:23

In begin had ik dat gevoel ook. Applaus voor de zorgmedewerkers enz.
Nu is die saamhorigheid er niet meer.

Ik geef toe dat ik hetzelf ook minder heb. Nog steeds naar de zorgmedewerkers, maar niet naar alle die de regels niet meer naleven of steeds erover klagen.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:29

Ik begin hoe langer hoe meer moe te worden van het mondkapjesplicht.
Ik moet bij vrijwel iedere pakketbezorger of bepaalde collega haar erop wijzen dat ze een kapje op moet zetten.
En dat doet ze niet en loopt gewoon door. En zo zijn er meer mensen die de maatregelen niet nakomen.

Gewoon moe word ik er van

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:57

Grootse plannen al in mijn regio voor de maand juli 8-)

Citaat:
Het festivalpark in de Vlaams-Brabantse gemeente Werchter wordt tijdens de volledige maand juli omgetoverd tot een zogenaamde openluchtarena. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt. Een maand lang worden in het park vier dagen per week concerten georganiseerd onder de naam Werchter Parklife. Enkele namen van artiesten zijn al bekend: onder meer Balthazar, Goose, Arsenal en Black Box Revelation hebben al toegezegd. Per show worden tot 2.500 bezoekers toegelaten. De ticketverkoop start op dinsdag 18 mei om 10 uur.

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:00

Paardenfan25 schreef:
Tis een kwestie van geduld. Vrouwen doen het steeds beter dan mannen qua afronden studie en goede banen. Ook in voorheen mannen beroepen. Over enkele jaren is het onderscheid er niet meer

Dat met die studies is volgens mij allang zo. Het probleem is vooral dat de meeste vrouwen al snel parttime gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:00

Nou ik ga mensen echt niet op hun mondkapjes wijzen hoor, hoeft iemand bij mij ook niet te doen :n

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:02

purny schreef:
Ik begin hoe langer hoe meer moe te worden van het mondkapjesplicht.
Ik moet bij vrijwel iedere pakketbezorger of bepaalde collega haar erop wijzen dat ze een kapje op moet zetten.
En dat doet ze niet en loopt gewoon door. En zo zijn er meer mensen die de maatregelen niet nakomen.

Gewoon moe word ik er van

En vind je dat zelf echt heel belangrijk dat ze die op doen? Voel je je anders onveilig? Ik zou het gewoon zo laten, niet druk om maken.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:03

Relaxed schreef:
Nou ik ga mensen echt niet op hun mondkapjes wijzen hoor, hoeft iemand bij mij ook niet te doen :n

Als je op mij doelt, ik zit achter de balie en het is mijn taak om ervoor te zorgen dat de mensen een mondkapje dragen. Het staat bovendien heel vaak aangegeven.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:03

Bloodymary schreef:
purny schreef:
Ik begin hoe langer hoe meer moe te worden van het mondkapjesplicht.
Ik moet bij vrijwel iedere pakketbezorger of bepaalde collega haar erop wijzen dat ze een kapje op moet zetten.
En dat doet ze niet en loopt gewoon door. En zo zijn er meer mensen die de maatregelen niet nakomen.

Gewoon moe word ik er van

En vind je dat zelf echt heel belangrijk dat ze die op doen? Voel je je anders onveilig? Ik zou het gewoon zo laten, niet druk om maken.

Het zijn de huisregels op het werk en aangezien ik achter de balie werk ben ik daarvoor bevoegd. In mijn vrije tijd ga ik er echt geen mensen op aanspreken

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:05

Wanneer purny vanuit haar werk dit moet doen is dat inderdaad vervelend wanneer ze niet luisteren. Purny, wat betreft je collega, gewoon keihard zeggen dat ze uit je buurt moet blijven zolang jij niet gevaccineerd bent. Of zij.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:09

Sterkte en spoedig herstel voor je tante gewenst
Purny.

Ik vond het vanmiddag feestelijk momentje, dus in mijn nette, feestelijke jurk mijn eerste vaccinatie gehaald.
Maandagavond afspraak gemaakt, kon vandaag al terecht.

Medewerker die mij prikte was wel gevaccineerd, normaliter is diegene ok-assistent.
De meeste collaga’s die in het ziekenhuis werken, waren nog niet eens gevaccineerd.
Bizar.

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:09

Maar om zo fanatiek tegen andere steeds te gaan zeggen dat ze hem op moeten doen, dan moet je er zelf toch ook wel van overtuigd zijn dat die dingen ontzettend veel nut hebben. Ik zou dat zelf niet kunnen, daar niet achter staan. Laat iedereen lekker zelf weten wat ze doen. De taak van een receptionist is om mensen te ontvangen, te zorgen dat mensen en goederen op de juiste plek terecht komen. Niet als een politie-agent optreden.
Pas op dat de mensen je achter je rug niet belachelijk maken, of een hekel aan je krijgen. Dat is dit niet waard.

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:10

tienus63 schreef:
Sterkte en spoedig herstel voor je tante gewenst
Purny.

Ik vond het vanmiddag feestelijk momentje, dus in mijn nette, feestelijke jurk mijn eerste vaccinatie gehaald.
Maandagavond afspraak gemaakt, kon vandaag al terecht.

Medewerker die mij prikte was wel gevaccineerd, normaliter is diegene ok-assistent.
De meeste collaga’s die in het ziekenhuis werken, waren nog niet eens gevaccineerd.
Bizar.

Ah fijn! Haha, ben benieuwd of meer mensen daar zo feestelijk aan komen.

Jij had toch al eerder een afspraak waar iedereen hier toen zo tegen was. Is dat uiteindelijk niet door gegaan?

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:12

Bloodymary schreef:
Maar om zo fanatiek tegen andere steeds te gaan zeggen dat ze hem op moeten doen, dan moet je er zelf toch ook wel van overtuigd zijn dat die dingen ontzettend veel nut hebben. Ik zou dat zelf niet kunnen, daar niet achter staan. Laat iedereen lekker zelf weten wat ze doen. De taak van een receptionist is om mensen te ontvangen, te zorgen dat mensen en goederen op de juiste plek terecht komen. Niet als een politie-agent optreden.
Pas op dat de mensen je achter je rug niet belachelijk maken, of een hekel aan je krijgen. Dat is dit niet waard.

Het zijn de regels, staat aangegeven (ongeveer 4 keer). En regels zijn regels binnen het pand. Iedereen houdt zich aan de regels behalve die ene…