Ik ben met een jaar en een dag verslaafd aan pokebowl. Nog nooit gegeten in een restaurant, altijd zelf gemaakt met de standaard ingrediënten. 1x thuis laten bezorgen. Alleen het restaurant had het verkloot (geld terug gekregen en een tegoed bon. Restarant was het met mij eens...)
Alleen heb ik nu voor vanavond echt heel veel zin in een tonijn pokebowl maar ik heb niet bepaald de standaard ingrediënten ervoor. Iets met dat de AH pas zondag komt en mijn voorraadkast leeg is
De ingredienten zijn tonijn, mango, zoet/zure met chilli vlokken komkommer en ingelegde wortel. Ik moet nog even kijken of mijn nurivellen goed zijn. Dit geld ook voor de ingelegde gember.
Ik ga nog een wasabi mayo maken voor eroverheen.
Al vind ik dit een magere pokebowl. Maar ik heb werkelijk een prachtige flespompoen liggen. Zou dit (geroosterd in de oven) er lekker bij smaken? Ik had in mijn achterhoofd om er een soort sticky glaze met oa sesam, soja en honing bij te maken. Echter twijfel ik nu opeens. Zal dit er wel lekker bij smaken? Hebben jullie wel eens een pokebowl gemaakt/gegeten met pompoen erin?
Misschien kunnen we in dit topic ook nog wat andere recepten voor poke bowl delen als ideeën voor de toekomst
Bonen/linzen/kikkererwten/sojabonen, geraspte wortel, rucola/sla, asperges, avocado, ei, taugé/kiemgroente, tomaat, zoete aardappel, spinazie, radijs, rode kool, paprika/rode peper, broccoli, courgette (in plakjes gegrild en opgerold), gebakken paddestoelen, maïs.. Er is maar weinig wat ik er niet in doe

is gewoon zo gekomen.