Activiteiten vereniging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Activiteiten vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 16:12

Ik hoop dat dit hier goed staat... Anders mag het topic zeker verplaatst worden!

Door Corona liggen de normale activiteiten van de zeilvereniging en het dispuut waar ik lid van ben al weer een hele tijd stil. -O- We organiseren van alles, maar ik merk dat de creativiteit er een beetje uit is. Misschien kunnen de verenigingsmensen elkaar via dit topic wat tips en trics geven voor leuke activiteiten die binnen de coronamaatregelen nog steeds georganiseerd worden. :j

Wat wij met de vereniging onder andere gedaan hebben:
- Pubquiz
- Online speeddaten
- Online bierproeverij
- Online cocktailavond
- Online escaperoom
- Stadsspel met what3words

Wat wij met het dispuut onder andere gedaan hebben:
- Online beerpong toernooi
- Online ranking the stars
- Netflix party

Winged

Re: Activiteiten vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:33

Online workout om in vorm te blijven

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:37

Wij hebben muziekbingo gedaan, en dan vooral met allemaal hitjes uit betere tijden :D En ik heb een keer 'levend bingo' gedaan, dan werd er om de paar minuten een object genoemd en moest je binnen een paar minuten hetzelfde vinden in je huis en dan mag je 'em dus afstrepen. Denk bijvoorbeeld aan drie verschillende sokken of een cactus. We hebben ook een keer lootjes getrokken en dan moest je voor je getrokken lootje eten bestellen en lieten we dat allemaal om half 7 bezorgen en dan was het dus een verrassing wat je kreeg. En dan lekker dineren via zoom haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:43

Online wie is de mol

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 17:09

Wat een leuke ideeën, al!

Hoe hebben jullie zo'n online WIDM vormgegeven?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:08

Geen idee ik deed er niet aan mee haha. Maar geloof dat je dat wel kan kopen online?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:15

MarlindeRooz schreef:
Geen idee ik deed er niet aan mee haha. Maar geloof dat je dat wel kan kopen online?

Aah oké. Dat is inderdaad ook wel een optie. :)

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:34

Wij hadden een bullet journal avond. Er waren meer aanmeldingen dan ik had verwacht.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:19

Binnen onze vereniging is een taartenbak"wedstrijd" georganiseerd. Iedereen bracht een taart naar 1 persoon en die heeft alle deelnemers een stuk van elke taart gegeven. Via WhatsApp konden we ons oordeel geven. Het was ontzettend leuk en vooral lekker!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 01:19

@Doedatje

Zou je nog wat meer daarover willen vertellen? Was het de bedoeling om dan een paar pagina's te versieren of inspiratie uit te wisselen? :)

@ MissCharlie

Wat een super tof idee! Die gaat zeker op het lijstje :D

---

Ik ben in maart aan de beurt voor de maandelijkse activiteit van m'n dispuut. We willen graag iets creatiefs gaan doen. Een Bob Ross avondje staat al op de planning, dus ik denk dat we kaarsen gaan maken of linosnedes. :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:11

Heel blij met dit topic!

Ik zit bij en bestuur en een werkgroep voor activiteiten op m’n werk.
We hebben online gedaan:
- 2x Pubquiz (in teams en individueel)
- speeddates (elkaar leren kennen)
- 3x spreker/kennis sessie
- cocktail workshop
- bootcamp lessen en daarna nog yoga lessen

We kijken nog voor online:
- escape room (iemand tips?)
- virtuele borrel in een interactieve omgeving (iemand tips?)
- andere sportactiviteiten
- bingo (maar dan wel hip)
- nieuwe dingen!

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:07

Ik vind Skribbl (skribbl.io) erg leuk met een groep online, een soort Pictionary en helemaal gratis.

En we hebben een keer een soort kookworkshop gedaan, één iemand deed het recept voor zodat de rest mee kon doen via Zoom. En daarna lekker samen eten natuurlijk.

Voor een virtuele borrel: Gathertown! Kun je met een poppetje door een ruimte heen lopen en alleen de mensen bij wie je in de buurt staat kan je zien/horen. Dan krijg je echt dat idee dat mensen aan verschillende tafeltjes gaan staan en af en toe wisselen zoals bij een normale borrel.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:07

Wij hebben met de vereniging groepen die elkaar al bijna een jaar niet meer echt hebben gezien. Die doen dus elke week of om de week iets online, van online cluedo (individueel), tot inderdaad dingen als bob ross, maar ook een spel 'door de wijk', waar je via google maps allemaal 'landmarks' in de wijk moest identificeren (scholen bvb). Maar ook digitaal landje pik (dat was echt grappig). Dat mocht toen nog in grotere teams, nu kan je het in tweetallen doen.

https://activiteitenbank.scouting.nl/co ... %5B%5D=113

Hier kan je ook nog kijken, de scouting activiteiten bank. Open source, iedereen kan uploaden (die lid is van scouting dan geloof ik), en er zijn genoeg dingen voor mensen van 15 t/m 24, online. Misschien kan je er ook inspiratie vandaan halen.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:39

Celestial schreef:
@Doedatje

Zou je nog wat meer daarover willen vertellen? Was het de bedoeling om dan een paar pagina's te versieren of inspiratie uit te wisselen? :)

We deden het aan het begin van de maand, waardoor iedereen zijn planning kon maken voor die maand. Iedereen vult het anders in. Ik heb zelf een collage gemaakt. Van te voren hebben we leden wat info gegeven over wat het is en wat filmpjes. Tijdens de activiteit hebben we gekletst, ervaringen uitgewisseld en elkaar wat dingen laten zien. We hadden ook nog een klein budget, waardoor we iedereen een envelop met mooie papiertjes konden geven.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 23:13

Dispar_Vulgo schreef:
Heel blij met dit topic!

Ik zit bij en bestuur en een werkgroep voor activiteiten op m’n werk.
We hebben online gedaan:
- 2x Pubquiz (in teams en individueel)
- speeddates (elkaar leren kennen)
- 3x spreker/kennis sessie
- cocktail workshop
- bootcamp lessen en daarna nog yoga lessen

We kijken nog voor online:
- escape room (iemand tips?)
- virtuele borrel in een interactieve omgeving (iemand tips?)
- andere sportactiviteiten
- bingo (maar dan wel hip)
- nieuwe dingen!

Wat fijn dat meer mensen in hetzelfde schuitje zitten!

Ik heb zelf de online escaperoom gemaakt. Dat was wel vreselijk veel werk... Met Photoshop en dan via Zoom en Whatsapp. Het was wel echt heel tof geworden! :)

Voor de virtuele borrels gebruiken wij Mibo. Dat is niet gratis, maar wel best leuk.

Bingo hebben wij ook gedaan, met Sinterklaasliedjes haha.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 23:15

LoveBodin schreef:
Wij hebben met de vereniging groepen die elkaar al bijna een jaar niet meer echt hebben gezien. Die doen dus elke week of om de week iets online, van online cluedo (individueel), tot inderdaad dingen als bob ross, maar ook een spel 'door de wijk', waar je via google maps allemaal 'landmarks' in de wijk moest identificeren (scholen bvb). Maar ook digitaal landje pik (dat was echt grappig). Dat mocht toen nog in grotere teams, nu kan je het in tweetallen doen.

https://activiteitenbank.scouting.nl/co ... %5B%5D=113

Hier kan je ook nog kijken, de scouting activiteiten bank. Open source, iedereen kan uploaden (die lid is van scouting dan geloof ik), en er zijn genoeg dingen voor mensen van 15 t/m 24, online. Misschien kan je er ook inspiratie vandaan halen.

Goede link! En verder iedereen bedankt voor de bijdrages en ideeën. Heel behulpzaam :)