Ik ben al een tijdje niet gelukkig in mijn huidige functie en ik merk steeds meer dat het niet goed bij me past. Ik zal jullie de details besparen maar ik mis vooral uitdaging, afwisseling en contact met andere mensen. Dat laatste is nu in de coronacrisis natuurlijk lastiger, maar ik merk dat ik daar wel meer behoefte aan heb in mijn werk.
Uiteraard is dan de mogelijk om dan te proberen om zelf naar meer uitdaging en afwisseling te zoeken in mijn huidige functie maar dat is helaas niet mogelijk. In deze functie is het take it or leave it qua taken zeg maar. Alleen ik kom er steeds meer achter dat dat stramien niet bij me past en ik kom daardoor ook niet zo goed uit de verf als ik zou willen. Door corona werk ik alleen nog vanuit huis en word ik met de week nog ongelukkiger van dit werk. Eerder op kantoor maakte het contact met mijn collega's nog wel wat goed, maar dat is nu dus alleen nog maar digitaal.
Nou heb ik wel een relaxte leidinggevende dus ik zat er aan te denken om mijn situatie aan hem voor te leggen. Niet dat ik verwacht dat hij meteen met een nieuwe functie op de proppen komt maar misschien kunnen we wel samen met onze HR-afdeling erachter komen of ik op een andere plek in de organisatie beter tot mijn recht kom. Of via loopbaan-coaching met een externe bijvoorbeeld.
Wat me alleen tegenhoud is dat ik bang ben dat - wanneer ik open kaart speel - ik mijn positie ook meteen soort van het spel zet. Dat ze binnen de organisatie weten dat ik iets anders wil en meteen al vervanging gaan zoeken zeg maar. Helemaal in deze rare tijd wil ik niet zonder inkomen komen te zitten dus mijn eerste gedachten was om te proberen om in de tussentijd iets anders te vinden. Alleen is dat niet met een vingerknip gevonden en ondertussen is het steeds lastiger om de motivatie hoog te houden en geen bore-out op te lopen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Of hebben jullie in dezelfde situatie gezeten en wat hebben jullie gedaan? Alvast bedankt!
Edit: wat ik nog vergeten ben om erbij te vermelden is dat er vorig jaar bij mijn werkgever een heftige reorganisatie heeft plaatsgevonden waarbij veel mensen er vrij gemakkelijk uit werden gezet. Dit speelt ook mee bij mijn terughoudendheid om open kaart te spelen.
Het is toch alleen maar heel positief als je door kunt groeien? Als je het gesprek op een bepaalde manier aanvliegt dat je gewoon opzoek bent naar meer uitdaging bínnen het bedrijf zie ik eigenlijk geen beren op de weg. Eens met wat SillyB zegt.